Wolf-Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.

Kandydatów do tytułu „Global E-Mobility Leader 2019” wskazali eksperci rynku e-mobility z 39 oddziałów PwC na świecie. Zwycięzców wyłoniono na podstawie ich udziału w światowym rynku pojazdów elektrycznych, podzespołów i stacji ładowania.

Nagrodę „Global e-Mobility Leader” otrzymał koncern Volkswagen, statuetkę z rąk Michała Kurtyki, Ministra Klimatu odebrał Wolf-Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska. „Bardzo dziękuję za tę niezwykle ważną nagrodę. Koncern Volkswagen inwestuje w elektromobilność, jak żaden inny w branży. Jesteśmy przekonani, że przyszłość należy do samochodów elektrycznych. Nie tylko ze względu na środowisko i zmiany klimatyczne, ale także dlatego, że samochody elektryczne są po prostu lepsze” – powiedział Wolf Stefan Specht.

W ciągu najbliższych pięciu lat koncern Volkswagen przeznaczy 60 miliardów euro na rozwój elektromobilności, samochodów hybrydowych oraz cyfryzację. 33 miliardy euro z tej kwoty koncern zainwestuje w samą elektromobilność. Do 2029 roku grupa wprowadzi na rynek do 75 modeli z napędem wyłącznie elektrycznym oraz około 60 modeli hybrydowych. Około 20 milionów spośród planowanej do 2029 roku liczby sprzedanych aut będzie bazowało na modułowej platformie MEB, a duża część spośród kolejnych sześciu milionów na platformie High-Performance (PPE).

Model ID.3 to początek elektrycznej inwazji Volkswagena.

Dzięki zaangażowaniu w joint venture IONITY Volkswagen ułatwia również poruszanie się po Europie pojazdami elektrycznymi. Do 2020 r. powstanie 400 ultraszybkich stacji ładowania. W skład sieci IONITY wejdzie 2400 punktów ładowania o mocy do 350 kW, znacząco skracających czas uzupełniania energii w samochodach elektrycznych nowej generacji. Stacje IONITY będą rozlokowane co 120 km. Powstaną również w Polsce – w 12 lokalizacjach przy autostradach A1, A2 i A4.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID Space Vizzion: W 2021 trafi do salonów

Tytułem „Polskiego Lidera e-mobilności” wyróżniono spółkę Volkswagen Group Polska, która w swojej ofercie elektryczną Skodę CitiGo-e iV, Volkswagena e-Golfa, Audi e-trona, Porsche Taycana oraz dostawczego Volkswagena e-Craftera. Wiele nowych samochodów elektrycznych zagości w salonach w przyszłym roku, w tym pierwszy samochód na nowej platformie MEB – ID.3.

Kolejny elektryczny model VW – ID Space Vizzion w 2021 trafi do salonów.

Podczas wręczenia nagrody podkreślono, że Volkswagen Group Polska prowadzi kampanie edukacyjne w zakresie elektromobilności, szkolenia i prelekcje dla różnych sektorów gospodarki oraz samorządów. Spółka wraz z siecią dealerską intensywnie inwestuje także w sieć ładowarek, trwa instalacja 400 publicznie dostępnych punktów ładowania, 70 z nich jest już dostępnych, w tym ładowarka o mocy 50 kW zlokalizowana przy salonach Ignaszak marek Volkswagen i Audi w Kaliszu. Ładowarka ta zasilana jest energią z paneli fotowoltaicznych zamontowanych na dachu warsztatu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ceny | Dacia Lodgy 1.3 TCe: Kiedy liczy się cena

Dacia Lodgy od teraz oferowana jest z jednostkami benzynowymi 1.3 TCe o mocy 100 ...

General Motors uruchomi produkcję autonomicznego pojazdu

General Motors chce uruchomić produkcję elektrycznych furgonetek, SUV-ów i pojazdów autonomicznych. Zainwestuje 2,2 mld ...

Jadąc na wakacje wypatruj nieoznakowanych radiowozów BMW

Policja się zbroi. W zeszłym roku Komenda Główna Policji ogłosiła przetarg na nieoznakowane radiowozy, ...

Porsche 935: Niespodziewana premiera w idealnym czasie i miejscu

Niespodzianki w świecie motoryzacji zdarzają się coraz rzadziej. Porsche się to udało. Podczas szóstej ...

Pekin Motor Show: Czy Chińczycy przestali kopiować?

Chińska motoryzacja idzie do przodu. Pojawiają się coraz bardziej nowoczesne modele z zaawansowanymi technologiami. ...

Nissan Juke: Kontynuacja bestsellera

Gdy debiutował, jego konkurentów można było policzyć na palcach jednej ręki. Obecnie ma ich ...