Średnio w Niemczech we wszystkich branżach 12,3 procent pracowników jeździ samochodem służbowym. Najwięcej takich aut (26 procent) jest w firmach zajmujących się sprzedażą hurtową. Nic w tym dziwnego, im więcej pracowników musi poruszać się w terenie, tym więcej samochodów służbowych jest w danej branży. W niemieckich firmach motoryzacyjnych pracodawcy nie są aż tak hojni w przydzielaniu takich pojazdów. Przy 11,3 procentach „nasycenia” branża automotive znajduje się nieco poniżej średniej, ale ma najdroższe samochody. Średnia cena auta służbowego w firmach motoryzacyjnych wynosi 46 922 euro. Bardzo blisko jest sektor bankowy, który wydaje tylko dziesięć euro mniej na samochód służbowy, dalej jest branża medyczna (46 740 euro) i inżynieria mechaniczna (46 108 euro).
Służbowe Porsche oznacza w Niemczech zarobek na poziomie 180 000 euro (niecałe 800 000 złotych).
Analiza potwierdziła również ogólną zasadę, zgodnie z którą droższy samochód służbowy oznacza wyższe zarobki Jednak średnie ceny aut pokazały, że jest górna granica: od rocznego wynagrodzenia w wysokości 110 000 euro ceny służbowych samochodów tylko nieznacznie wzrastają. Analitycy zbadali również związek między przychodem a marką samochodu. Kto jeździ w Niemczech jeździ służbowym Porsche, zarabia rocznie około 180 000 euro, a jego samochód ma cenę katalogową około 85 000 euro. Dla kierowców BMW, Audi, Mercedesa i Volvo średnie dochody wynoszą od około 85 000 do 100 000 euro rocznie, a ceny katalogowe aut służbowych nieco ponad 50 000 euro.
ZOBACZ TAKŻE: Top 5 aut elektrycznych w Niemczech
70 797 euro – tyle kosztuje średni samochód służbowy dyrektora zarządzającego spółką z o.o. (cena katalogowa brutto). Rzemieślnicy i sprzedawcy detaliczni są nieco skromniej zmotoryzowani, a najdroższe auta służbowe posiadają szefowie firm. Najdroższy służbowy samochód w Niemczech kosztował 269 000 euro (około 1 200 000 złotych).