Reklama

Singapur nie chce elektrycznych samochodów. Są za mało ekologiczne

Rząd Singapuru nie chce samochodów elektrycznych. Skąd taki ruch w świadomym ekologicznie i postępowym państwie?

Publikacja: 09.09.2019 09:08

Singapur nie chce elektrycznych samochodów. Są za mało ekologiczne

Foto: moto.rp.pl

Wniosek pochodzi od ministra Masago Zulkifli bin Masagosa Mohamada, odpowiedzialnego za środowisko i zaopatrzenie w wodę. W połowie sierpnia Zulkifli powiedział agencji prasowej Bloomberg, że wraz z samochodami Tesli Elon Musk sprzedaje styl życia. Po czym dodał: „Nie interesuje nas styl życia, jesteśmy zainteresowani czystymi rozwiązaniami, które pozwolą rozwiązać problemy klimatyczne”. Stwierdzenie to poprzedziło wypowiedź Muska, który skrytykował Singapur za powolne wprowadzanie samochodów elektrycznych.

""

Foto: moto.rp.pl

Elon Musk już nie raz krytykował Singapur za podejście do e-mobilności. Singapur postanowił obciążyć również samochody elektryczne podatkiem od emisji CO2, ponieważ, jak twierdzą odpowiedzialni ministrowie, trzeba wziąć pod uwagę również kwestię wytwarzania energii elektrycznej. Zamiast pojazdów elektrycznych kraj korzysta z transportu publicznego: Singapur oplata gęsta sieć autobusowa i kolejowa.

""

Singapur stawia na komunikację publiczną.

Foto: moto.rp.pl

Kolejnym argumentem jest brak miejsca i duża gęstość zaludnienia. Już w 1990 roku pojawiły się ograniczenia dotyczące rejestracji nowych samochodów. Podatki są tak wysokie, że prawie uniemożliwiają osobom prywatnym posiadanie własnego auta. Ale jest też jeszcze jedna kwestia – jeśli Singapur myśli o samochodach, bardziej chce promować wodór jako rozwiązanie bezemisyjne. Przemiawia za tym bardzo niski ślad węglowy.

Reklama
Reklama
""

Elektryczne nie, wodorowe tak – samochody w Singapurze. Na zdjęciu wodorowa Toyota Mirai.

Foto: moto.rp.pl

Wygląda na to, że samochody elektryczne nie mają szans na ekspansję w Singapurze. Krytyka i opór jest zbyt mocny. Argumenty też nie najgorsze: wykorzystanie rzadkich metali, które są potrzebne do produkcji elektrycznych akumulatorów samochodowych i nie do końca jasna sytuacja recyklingu.

ZOBACZ TAKŻE: W którym kraju jest najwięcej dopłat i ulg na samochody elektryczne?

Wniosek pochodzi od ministra Masago Zulkifli bin Masagosa Mohamada, odpowiedzialnego za środowisko i zaopatrzenie w wodę. W połowie sierpnia Zulkifli powiedział agencji prasowej Bloomberg, że wraz z samochodami Tesli Elon Musk sprzedaje styl życia. Po czym dodał: „Nie interesuje nas styl życia, jesteśmy zainteresowani czystymi rozwiązaniami, które pozwolą rozwiązać problemy klimatyczne”. Stwierdzenie to poprzedziło wypowiedź Muska, który skrytykował Singapur za powolne wprowadzanie samochodów elektrycznych.

Elon Musk już nie raz krytykował Singapur za podejście do e-mobilności. Singapur postanowił obciążyć również samochody elektryczne podatkiem od emisji CO2, ponieważ, jak twierdzą odpowiedzialni ministrowie, trzeba wziąć pod uwagę również kwestię wytwarzania energii elektrycznej. Zamiast pojazdów elektrycznych kraj korzysta z transportu publicznego: Singapur oplata gęsta sieć autobusowa i kolejowa.

Reklama
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Tu i Teraz
Nowa fala przestojów. W niemieckich fabrykach motoryzacyjnych znów zapadnie cisza
Materiał Promocyjny
ESG w działaniu – obliczenia emisji, GOZ i pozyskiwanie danych środowiskowych
Reklama
Reklama