Choć Fiat 500 sprzedaje się całkiem nieźle, Włosi wycofują go z rynku amerykańskiego. To nie jest pożegnanie na zawsze, tylko czyszczenie magazynów przed nadejściem następcy.

Czasami decyzje szefostwa są na pierwsze spojrzenie zupełnie niezrozumiałe. Amerykańskie media konsekwentnie informują o wybiciu ostatniej godziny dla Fiata 500. W USA ma zostać wyprzedany obecny rok modelowy tego modeli i… koniec. Portfolio Fiata w USA obejmować będzie wyłącznie modele 500L, 500X i 124 Spider.

Aktualna wersja Fiata 500 Abarth.

Decyzja szefostwa FCA jest zaskoczeniem. Przynajmniej tak to wygląda, jeśli spojrzy się na dane dotyczące sprzedaży. Standardowy Fiat 500 jest najlepiej sprzedającym się modelem marki w USA. Na drugim końcu skali jest Fiat 500L. W czerwcu na ten model zdecydowało się tylko 399 nabywców w USA. Tak samo modele 500X i 124 Spider walczą z dużymi spadkami sprzedaży. Podstawowa „pięćstka” ma się natomiast dobrze, a mimo to właśnie ten model zostanie wycofany.

Model 500 L w USA sprzedaje się w śladowych ilościach.

Jedynym logicznym argumentem takiej strategii wydaje się być przygotowanie miejsca na następcę modelu 500. Podczas następnego salonu samochodowego w Genewie w marcu 2020 roku ma zadebiutować napędzany elektrycznie, nowy Fiat 500. W Europie oferowany będzie przez jakiś czas równolegle z konwencjonalnie napędzanymi wersjami, za to w USA w sprzedaży znajdzie się wyłącznie elektryczna wersja. Fiat intensywnie inwestuje w dostosowanie swoich zakładów do produkcji samochodów elektrycznych. W szczególności modernizowana jest obecnie niewykorzystana fabryka Turyn Mirafiori. To tam ostatecznie będzie powstawać Fiat 500 Electric.

W przyszłości Fiat 500 oferowany będzie wyłącznie z napędem elektrycznym. Na zdjęciu aktualna wersja.

Koniec Fiata 500 z silnikami spalinowymi jest coraz bliższy. W USA wersje z jednostkami benzynowymi znikną z salonów w ciągu najbliższych kilku miesięcy. W Europie potrwa to trochę dłużej. Produkcja elektryka zostanie uruchomiona latem 2020 r.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Fiat 500 X: Z silnikami z Polski

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fiat Chrysler i Grupa PSA połączyły się. Mocna obecność w Polsce

Fiat Chrysler Automobiles i Grupa PSA podpisały porozumienie o fuzji 50:50 — poinformowały obie ...

Ford Mustang High Performance: 330 KM dla czterech cylindrów

Dzięki fabrycznemu pakietowi High Performance czterocylindrowy Ford Mustang może zyskać dodatkowe 40 KM, zawieszenie ...

Megane R.S. Trophy: Kochaj albo rzuć

Lubimy auta małe, duże, przestronne albo po prostu dobrze wyposażone. Wiele osób podejmuje decyzje ...

Nissan Leaf: Technika i właściwości jezdne. Numer dwa w domu

To druga część naszego testu miesiąca z Nissanem Leaf. Tym razem bliżej przyglądamy się ...

Lamborghini Huracan EVO: Na tor i na co dzień

Mogliście jeszcze o tym nie słyszeć albo nie zauważyć, ale... produkowany od 2014 roku ...

Polska zagłębiem produkcji nowoczesnych silników

We wtorek, 29 października Toyota Motor uruchomi w Jelczu Laskowicach swoją najnowszą fabrykę w ...