Przez ograniczenie prędkości na pozamiejskich drogach Francja chciała zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych. Od 1 lipca 2018 roku na wszystkich drogach pozamiejskich można jeździć maksymalnie 80 km/h. Teraz ma się to zmienić.

Francja zmaga się z rosnącą liczbą ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Większość wypadków śmiertelnych zdarza się na drogach poza miastem. Ograniczenie prędkości wprowadzone w 2018 roku miało być środkiem zaradczym. Francja obniżyła ją z 90 do 80 km/h na na około 400 tys. km dróg pozamiejskich. Nowe rozporządzenie weszło w życie 1 lipca 2018 r. Teraz Francja chce dokładnie zbadać wpływ niższej prędkości na bezpieczeństwo. W lipcu 2020 roku zostaną przedstawione szczegółowe wyniki.

Jednak już teraz wiadomo, że projekt niezbyt się udał. Podczas gdy np. Niemcy osiągnęły historycznie niski poziom śmiertelności na drogach, liczba wypadków śmiertelnych we Francji wzrosła przez trzy ostatnie lata do blisko 3,5 tys. osób rocznie. Mimo to, według sondaży, 59 proc. Francuzów odrzuca nowe ograniczenie prędkości. Lobby samochodowe ma wątpliwości, czy faktycznie może to pomóc.

ZOBACZ TAKŻE: Nadchodzi zmierzch silników spalinowych. Nowe plany w Kalifornii, Anglii i Amsterdamie

Po wprowadzeniu ograniczenia we Francji miały miejsce liczne protesty. Zmniejszenie w ubiegłym roku limitu prędkości z 90 km/h do 80 km/h było również jednym z czynników wywołujących protesty tzw. żółtych kamizelek. Widać, że przyniosło to efekt, bo podczas głosowania na początku czerwca francuski parlament zgodził się na zniesienie wprowadzonego w ubiegłym roku ograniczenia. Nowe rozporządzenie, które zostało już zatwierdzone, umożliwia miastom i departamentom podniesienie prędkości maksymalnej do 90 km/h. Za to w przyszłości we Francji będą surowsze kary dla osób korzystających z telefonu komórkowego podczas jazdy lub ignorujących ludzi stojących na przejściu dla pieszych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Suzuki Vitara 2019: Pochwała prostoty

Ofensywa modelowa Suzuki trwa w najlepsze. W tym roku ofertę uzupełnił Swift Sport, niedawno ...

Continental i Bosch z kłopotami: Rozkręca się „ołowiana” afera

Continental i Bosch dostarczały komponenty elektroniczne o zbyt wysokiej zawartości ołowiu. Dotyczy to elementów ...

Nastroje na rynku handlu używanymi pojazdami użytkowymi

Czy oraz w jaki sposób europejski handel pojazdami użytkowymi odmraża się po koronawirusie? Biorąc ...

Ile w Europie tracą diesle, a ile zyskują elektryki? Sprzedaż w I kwartale 2020 roku

Rynek motoryzacyjny w Europie przeżywa załamanie. Na Starym Kontynencie traci diesel, a zyskują samochody ...

Aksamitna konstrukcja Lexusa

Bardzo często przy opisywaniu Lexusów pojawiają się przymiotniki jedwabisty lub aksamitny. Dzięki nim udaje ...

Czy drogie elektryki wystraszą klientów?

Niektóre prognozy wskazują na załamanie rynku sprzedaży nowych aut w Europie. Powód? Elektryfikacja na ...