Gigafactory 1 w amerykańskim stanie Nevada jest nadal w budowie. Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle inwestycja zostanie zakończona, bo Tesla wraz z japońskim parterem, firmą Panasonic, z nieznanych przyczyn wstrzymały prace.

W Gigafactory 1 Tesla buduje akumulatory oraz magazyny energii dla gospodarstw domowych. Fabryka znajduje się w pobliżu drugiej – po Las Vegas – stolicy hazardu w Nevadzie, Reno. Po ukończeniu będzie największym budynkiem produkcyjnym na świecie. W budowie jest od maja 2014 roku, gotowa powinna być do 2020 roku. Od pierwszego kwartału 2016 roku produkowane są tu akumulatory. Japoński gigant z branży elektronicznej Panasonic zainwestuje w Gigafactory 1 sumę 3,9 miliarda dolarów. Japończycy zwiększyli wielkość inwestycji z pierwotnych 1,6 miliarda dolarów do prawie czterech miliardów po tym, jak poznali ilości zamówień wstępnych dla Tesli Model 3. Teraz nastąpił nagły zwrot akcji: Panasonic i Tesla zaprzestają inwestycji w Gigafactory 1.

Japoński magazyn biznesowy Nikkei przekazał – nie powołując się na żadne źródło (prawdopodobnie pochodzi od osoby z Panasonica), że Tesla boryka się z problemami finansowymi. Ponadto marże zysku w branży baterii są dużo mniejsze niż zakładano, a popyt na pojazdy elektryczne jest w przyszłości niepewny. Dlatego Tesla i Panasonic nie zdecydowały się na dalszy rozwój Gigafactory 1.

Tesla wydała krótkie oświadczenie, w którym poinformowała, że nadal realizuje inwestycje, ale przygląda się dokładnie, gdzie i na co wydaje pieniądze. Faktem jest, że w Szanghaju Amerykanie właśnie rozpoczynają kolejny duży plac budowy Gigafactory 3. Pierwsze budynki powstaną tam już w maju 2019 roku, a sama budowa postępuje z dużym tempie. Więc jak to zwykle u Elona Muska – nic do końca nie wiadomo i nic nie jest pewne.

ZOBACZ TAKŻE: Daimler i Tesla zastanawiają się nad współpracą

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BEZPIECZNA JAZDA: Samochód pomoże, ale nie wyręczy

Współczesne samochody są nieomal jeżdżącymi komputerami. Na ile systemy wspomagające naszą jazdę zwalniają z ...

DS 7 Crossback wykorzystujący platformę DS Connect na targach w Hannowerze w kwietniu 2018 r.

DS 7 Crossback wchodzi do internetu

Grupa PSA mocnym akcentem wchodzi w świat Internetu rzeczy (IoT). Na pierwszy ogień idzie ...

Lexus LM: Potęga grila i luksusu

Lexus do tej pory oferował SUV-y i limuzyny, ale na ostatnich targach motoryzacyjnych w ...

Do Stuttgartu nie wjedziesz dieslem

Od 1 stycznia w Stuttgarcie obowiązuje zakaz wjazdu samochodów z silnikami diesla. Jest to ...

Producenci nie kwestionują grzywien za CO2, ale chcą pomocy

Europejscy producenci pojazdów nie będą podważać grzywien za niedotrzymywanie po 2020 r. unijnych norm ...

Nowy pomysł na car sharing. W Trójmieście klienci otrzymają nieco więcej

Na pozór Opel Astra do wynajęcia na minuty w Trójmieście to kolejny car sharing. ...