Rozwój lepszych i tańszych systemów magazynowania energii jest jednym z głównych wyzwań współczesnej i przyszłej motoryzacji. W tej dziedzinie prym wiodą firmy z Azji.

Optymalizacja technologii przechowywania energii będzie odgrywać kluczową rolę w przyszłości samochodów elektrycznych. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Europejski Urząd Patentowy (EPA) i Międzynarodową Agencję Energii (IEA) pod względem wniosków patentowych w tej dziedzinie kraje azjatyckie wyraźnie wyprzedzają resztę świata.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda produkuje baterie do hybryd grupy Volkswagena

Według badania firmy zajmujące się magazynowaniem energii elektrycznej zarejestrowały na całym świecie ponad 65 000 międzynarodowych patentów. Jeszcze w 2005 roku na tym obszarze było zaledwie 1500 zgłoszonych patentowych, a w 2018 już 7000. Ponad 80 procent dotyczyło wynalazków technologii akumulatorów. Z 7000 zgłoszonych patentów w 2018 roku 2339 pochodziło z Japonii, a 1230 z Korei Południowej. Do Europejskiej Organizacji Patentowej zgłoszono 1021 patentów. Siłą napędową są tutaj Niemcy, które wniosły ponad połowę zgłoszeń.

CZYTAJ TAKŻE: Baterie do elektrycznych aut bez niklu i kobaltu

Opracowano ranking korporacji z największą liczbą patentów złożonych w latach 2000-2018. Na czele znalazł się Samsung (4787), drugi był Panasonic (4046), a trzecie LG (2999). Dostawca motoryzacyjny Bosch zajmuje piąte miejsce z 1539 patentami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektryczny Nissan Leaf we flocie Orlenu

Elektryfikacja flot właśnie się rozpoczyna. Nissan Leaf jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym zarówno ...

Amazon przesiada się do elektrycznych Mercedesów

Amerykańska spółka Amazon założona w 1994 w Seattle, zajmująca się handlem elektronicznym B2C i ...

Renault ma kredyt na 5 mld euro. Musi porozumieć się ze związkami

Renault porozumiał się z bankami i podpisał umowę o otwarciu linii kredytowej o wartości ...

Volvo XC40 T5 plug-in hybrid - popularność hybryd ładowanych z gniazdka nie rośnie w Europie tak szybko, jak spodziewali się producenci

Hybrydy czy elektryki? Nie, dziękuję. Polskim kierowcom trudno odejść od diesla

O połowę zwiększyła się w ubiegłym roku sprzedaż samochodów bateryjnych w krajach UE. Mimo ...

Kamery skontrolują, czy kierowca trzyma w dłoni telefon

Trzymanie telefonu w dłoni podczas jazdy samochodem jest w Australii zabronione. Teraz specjalne kamery ...

Mitsubishi wycofuje się z Europy?

Mitsubishi Motors nie będzie już sprowadzał nowych modeli do Europy po tym, jak pozbędzie ...