Baterie do elektrycznych aut bez niklu i kobaltu

Chińska firma Contemporary Amperex Technology (CATL), m.in. dostawca Tesli, pracuje nad nowym rodzajem baterii do aut elektrycznych nie zawierających niklu czy kobaltu.

Publikacja: 17.08.2020 21:36

Baterie do elektrycznych aut bez niklu i kobaltu

Foto: moto.rp.pl

Oba te metale są kluczowymi składnikami baterii zapewniających energię elektrycznym autom. Ich producenci, m.in. Panasonic czy koreańska LG Chem starają się zmniejszać ilość kosztownego kobaltu w bateriach niklowo-kobaltowo aluminiowych (NCA) albo niklowo-kobaltowo-manganowych (NCM). Szef Tesli, Elon Musk zaapelował w lipcu do firm wydobywczych o więcej niklu, bo jego zdaniem obecny koszt baterii jest dużą przeszkodą w rozwijaniu jego firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucyjna bateria z Izraela. Elektryczne auto naładowane w 5 minut

Nowy rodzaj baterii nie będzie zawierać drogich metali: niklu i kobaltu. — powiedział Meng Xiangfeng z kierownictwa CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited, chiński producent i firma technologiczna) na konferencji w Szanghaju. Nie ujawnił szczegółów ani kosztu nowego wyrobu — pisze Reuters.

""

Foto: moto.rp.pl

Chińska firma z Ningde produkuje baterie NCM i dostarcza Tesli baterie litowo-fosforanu żelaza (LFP), ma partnerskie umowy z Toyotą i Hondą, jest dostawcą Volkswagena i Daimlera. CATL pracuje ponadto nad odrębną technologią integrowania ogniw baterii w ramę pojazdu elektrycznego, aby zwiększyć jego zasięg.

Oba te metale są kluczowymi składnikami baterii zapewniających energię elektrycznym autom. Ich producenci, m.in. Panasonic czy koreańska LG Chem starają się zmniejszać ilość kosztownego kobaltu w bateriach niklowo-kobaltowo aluminiowych (NCA) albo niklowo-kobaltowo-manganowych (NCM). Szef Tesli, Elon Musk zaapelował w lipcu do firm wydobywczych o więcej niklu, bo jego zdaniem obecny koszt baterii jest dużą przeszkodą w rozwijaniu jego firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucyjna bateria z Izraela. Elektryczne auto naładowane w 5 minut

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.