VW i Amazon Web Services (AWS) łączą siły. Stworzą „Industrial Cloud”, która połączy ze sobą nie tylko fabryki, ale także dostawców. Produkcja samochodów powinna dzięki temu być szybsza, bardziej przejrzysta, bezpieczniejsza i tańsza.

Dwanaście marek i 122 fabryki produkujące samochody użytkowe, premium, sportowe, luksusowe. Modele elektryczne i spalinowe, motocykle i ciężarówki. To wszystko jest częścią uniwersum Grupy Volkswagen. Można się tylko domyślać, jak wielkim wyzwaniem jest połączenie wszystkiego w najlepszy możliwy sposób, aby stworzyć maksymalną synergię, a tym samym zaoszczędzić pieniądze. Volkswagen nie jest w stanie tego zrobić sam i teraz rozpoczął współpracę z gigantem IT: Amazon Web Services (AWS).

Jeff Bezos i Herbert Diess.

Firmy zbudują wspólnie Volkswagen Industrial Cloud. Ta „chmura” połączy dane wszystkich maszyn, urządzeń i systemów ze wszystkich fabryk. Globalny łańcuch dostaw obejmujących ponad 1500 dostawców i firm partnerskich ma zostać zintegrowany. Chmura przemysłowa jest planowana jako otwarta platforma. „W przyszłości będziemy mogli globalnie oceniać i kontrolować wszystkie kluczowe dane z produkcji i logistyki, niezależnie od ich charakteru. W czasie rzeczywistym zarówno w Wolfsburgu, Chattanooga, jak i Szanghaju.” – mówi Martin Hofmann, szef działu IT w Grupie Volkswagena.

Współpraca między Volkswagenem a Amazonem oznacza, że do 2025 roku fabryki będą działać średnio o jedną trzecią bardziej wydajnie niż obecnie. Większa wydajność i stworzenie sieci powinny w produkcji przynieść oszczędności, a tym samym zwiększyć przychody Grupy Volkswagena. W przyszłości duże serwery nie będą musiały być obsługiwane lokalnie, dlatego ostatecznie liczba pracowników działu IT w Volkswagenie prawdopodobnie się zmniejszy. Obecnie 220 ekspertów z obu firm pracuje nad budową „Industrial Cloud”.

ZOBACZ TAKŻE: Nowy Volkswagen Passat: Niby niewiele, a jednak…

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Stellantis: nazwa dla sojuszu grup FCA i PSA

Mimo pandemii koronawirusa, który nadszarpnął budżety koncernów motoryzacyjnych, Grupy FCA oraz PSA nie zrezygnowały ...

Strajk kosztował General Motors dwa miliardy dolarów

Pracownicy General Motors strajkowali przez prawie sześć tygodni. W tym czasie nie powstało 300 ...

Polski rynek autobusów stopniowo sięga dna

Epidemia zamroziła przewozy autobusowe, co wyhamowało zakupy nowych pojazdów. Przewoźnicy chcieliby zacząć odrabiać straty, ...

Sejm obniża o połowę akcyzę na hybrydy

Będzie niższa akcyza na samochody z napędem hybrydowym. Projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym ...

Europa zaczyna przesiadać się na napędy alternatywne

Rynek nowych samochodów w Europie kurczy się. Jedynym pozytywnym zjawiskiem jest wzrost liczby napędów ...

Izera: polski elektryk pojawił się na zamkniętej obwodnicy

Polski samochód elektryczny dla wielu wydaje się mrzonką. ElectroMobility Poland – twórca Izery, ma ...