Lexus i Toyota znakomicie poradziły sobie na polskim rynku w tym wyjątkowo trudnym, naznaczonym epidemią koronawirusa czasie. Duże znaczenie w tegorocznych wynikach tych japońskich marek miała sprzedaż flotowa.

Zestawienie obejmujące okres od stycznia do października 2020 roku przynosi niepokojące informacje z rynku nowych samochodów w Polsce, który skurczył się o 26 proc. To oznacza spadek sprzedaży na poziomie 120 tys. aut. W tych niesprzyjających okolicznościach znakomicie poradziły sobie należące do jednego koncernu Toyota i Lexus.

Koncern Toyoty założony w 1937 roku przez Kiichiro Toyodę od lat rządzi rynkiem samochodowym. Na świecie jeździ już ponad 200 milionów Toyot. Sam Lexus sprzedał w Europie już ponad milion samochodów, a na całym świecie ponad 5 milionów aut. Obecnie Toyoty i Lexusy dzięki napędom hybrydowym idealnie trafiają w wymagający dla producentów czas ograniczeń związanych z emisjami CO2 i jak się okazuje dzielnie stawiają czoła problemom związanym z epidemią Covid-19. Stają się też bardziej emocjonalne i dostarczają dużą porcję przyjemności z jazdy, nawet w tych słabszych odmianach. Koncern wprowadził do oferty nie tylko prestiżowe sportowe modele jak Toyota Supra, czy luksusowo-sportowy Lexus LC, ale też zmienił podejście do projektowania wszystkich samochodów. Pojawiła się nowa generacja napędów hybrydowych, układów kierowniczych, zawieszeń oraz sztywne i ergonomiczne karoserie. Dzięki temu Lexusy i Toyoty teraz serwują przyjemność prowadzenia nie tracąc benefitów płynących z ekologicznych napędów.

Toyota sprzedając od stycznia do października 2020 roku w Polsce 48 082 auta zanotowała najmniejszy, 6-procentowy spadek w grupie najpopularniejszych marek samochodów. Z salonów Toyoty wyjechało tylko o 3 tys. mniej samochodów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym Toyota stała się w 2020 roku najpopularniejszą marką motoryzacyjną w kraju i zwiększyła udział w rynku do 14,3 proc, deklasując Skodę (drugie miejsce) z udziałem 13,7 proc. oraz VW (trzecie miejsce i 8,5 proc.)

Ogromny sukces osiągnął Lexus nie tylko nie tracąc, ale zaliczając 6-procentowy wzrost sprzedaży. Jak podaje IBRM Samar Lexus do października 2020 roku sprzedał 3451 samochodów, z czego 2631 aut trafiło do firm (wzrost o 1.7 proc.) oraz 820 do klientów indywidualnych (wzrost o 22,8 proc.). Lexus jest jedną z niewielu marek samochodowych segmentu premium, które zanotowały wzrosty we wspomnianym okresie.

Toyota i Lexus potrafią dotrzeć z atrakcyjną ofertą zarówno do szerokiego grona klientów indywidualnych, jak i do firm. Sprzedaż flotowa odpowiada za 70% łącznej sprzedaży samochodów Toyoty w Polsce.

Koncern Toyoty oferujący modele Lexusa ma kompletną ofertę dla klientów flotowych. Znajdziemy w niej pełne spectrum od miejskich samochodów, poprzez popularne kompakty w różnych wersjach, oczywiście SUV-y wszystkich rozmiarów, auta terenowe, duże vany, na autach sportowych i luksusowych kończąc. Prowadząc firmę można zrealizować wszystkie potrzeby związane z zapotrzebowaniem na auta osobowe łącząc się z jednym koncernem.

""

moto.rp.pl

Ofertę flotową koncernu Toyoty wyróżnia propozycja bogato wyposażonych modeli o niskich kosztach utrzymania, wyspecjalizowana obsługa, atrakcyjne warunki finansowania. Współpraca oznacza możliwość awansu na atrakcyjnych warunkach do segmentu premium. Luksusowy sedan Lexus ES z napędem hybrydowym dostępny jest w leasingu SmartPlan za 1620 zł netto miesięcznie. Za taką kwotę otrzymujemy prestiżową limuzynę z dynamicznym i oszczędnym napędem hybrydowym, która notuje wysoką wartość rezydualną i jest bardzo dobrze postrzegana przez kontrahentów. Teraz Lexus pozwala szczególnie łatwo sięgnąć po samochód klasy premium ponieważ już 641 zł brutto na miesiąc można wynająć w leasingu konsumenckim kompaktowego Lexusa CT z napędem hybrydowym.

""

moto.rp.pl

Dominującą pozycję Toyoty potwierdzają najnowsze wyniki sprzedaż z października 2020 roku. Sprzedaż Toyoty na rynku flotowym ponownie wzrosła. Firmy kupiły w ubiegłym miesiącu łącznie 4 970 samochodów Toyoty, czyli o 1 098 aut (+28%) więcej niż w tym samym okresie 2019 roku. Toyota jest drugą najczęściej wybieraną marką na rynku flotowym. Firmy coraz częściej sięgają po hybrydowe modele Toyoty, które stanowiły 61,4% sprzedaży.

Przedsiębiorcy doceniają samochody hybrydowe za wyjątkowo wydajny napęd, niskie koszty użytkowania oraz nowoczesne technologie. W podejmowaniu decyzji pomaga także wysoka wartość rezydualna hybryd, która przekłada się na niższe raty w programach finansowania. Wyniki rejestracji nowych samochodów z października potwierdzają pozycję Toyoty jako lidera. Z wynikiem 5 998 zarejestrowanych samochodów marka zajmuje pierwsze miejsce i ma 15-procentowy udział rynku. Liczba rejestracji Toyoty jest o 2% wyższa rok do roku, przy spadku całego rynku o 15%.

""

moto.rp.pl

W pierwszej połowie 2020 roku Toyota Group sprzedając 4,02 miliona aut osiągnęła 12,4 proc. udział w światowym rynku i tym samym zyskała miano najpotężniejszego koncernu motoryzacyjnego na świecie.

Materiał Promocyjny