Lexus IS 300h to mocny, ale przy tym bardzo oszczędny sedan klasy premium o sportowym charakterze i ponadprzeciętnej niezawodności. Teraz ta rasowa hybryda dostępna jest w cenie, w jakiej konkurenci oferują wersje z silnikiem spalinowym.

Nad pierwszą generacją Lexusa IS pracowali twórcy takich sportowych legend, jak Toyota Corolla AE86, Supra czy 2000GT. Później, przez lata obecności na rynku, kolejne generacje tego sportowego sedana klasy premium budowały opinię świetnie prowadzącego się i jednocześnie bardzo komfortowego auta o futurystycznej stylizacji. To właśnie w Lexusie IS zadebiutowała sportowa rodzina modeli o oznaczeniu wersja F. Przy swoim japońskim charakterze i płynących z tego zaletach, Lexus IS jest też pierwszym modelem tej marki, opracowanym specjalnie z myślą o europejskich klientach. Ten fakt przełożył się na wyniki sprzedażowe, bo model IS jest od lat bestsellerem Lexusa. Szczególną popularność zyskała wersja z napędem hybrydowym, którą Lexus wprowadził do swojej gamy na długo przed konkurencją, wyprzedzając światowe trendy o wiele lat i zyskując tym samym – trwającą do dziś – przewagę technologiczną. Obecnie w Europie aż 9 na 10 Lexusów IS to wersje hybrydowe.

Niezawodna sportowa hybryda

Zalety napędu hybrydowego są ogólnie znane. Warto uświadomić sobie, że poza oszczędnością paliwa ważna jest również bezawaryjność konstrukcji. Weźmy na przykład Lexusa IS 300h. Do jego napędu służy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, którego duża pojemność skokowa, brak turbosprężarki i praca w cyklu Atkinsona pozwala wygenerować moc 181 KM i moment obrotowy 221 Nm. Już samo to sprawia, że jednostka nie jest przeciążona, jak wiele dostępnych na rynku silników, które z przeszło o połowę mniejszej pojemności wyciskają podobną liczbę koni mechanicznych. Co więcej, w przypadku Lexusa IS 300h motor benzynowy wspierany jest przez niewielki, ale mocny silnik elektryczny (143 KM, 300 Nm), który w momentach strategicznych odciąża mechanicznie jednostkę spalinową zwiększając jej trwałość. Harmonijna współpraca obu jednostek daje wypadkową moc 223 KM, która pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów i szybkie sprinty, przy jednoczesnym niewielkim zapotrzebowaniu na paliwo. Ale i to nie wszystko, bo napęd hybrydowy, bazujący na odzyskiwaniu energii z hamowania, pozwala w istotnym stopniu zminimalizować zużycie klocków i tarcz hamulcowych. Dodatkowo, brak skomplikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów czy dwumasowego koła powodują, że elementów podatnych na awarię i zużycie jest znacznie mniej, niż przy tradycyjnym napędzie.

""

Foto: moto.rp.pl

Atrakcyjna cena i bogate wyposażenie

Teraz Lexus IS 300h oferowany jest w Polsce w cenie, jaka do niedawna zarezerwowana była dla samochodów tej klasy, ale z napędem spalinowym. Dzięki wprowadzonemu przez Lexusa programowi EkoBonus, ceny wyjściowe są obniżone o 7,3 proc., co w przypadku modelu IS 300h w wersji wyposażenia Business Edition oznacza cenę aż o 41,4 tys. złotych niższą. W ten sposób sportową hybrydę premium można mieć za kwotę 149 900 złotych. Dla porównania, konkurencja w postaci BMW Serii 3, oferuje w podobnej cenie zaledwie bazowy wariant benzynowy ze 156-konnym silnikiem (cena niemal 143 tys. złotych) lub za nieco wyższą kwotę (158 tys. złotych) niewiele mocniejszy, 184-konny wariant.

EkoBonus daje dodatkowe korzyści ze względu na fakt, który potwierdziły badania ekspertów, m.in. analityków firmy Vincentric. Wykazali oni, że nawet przy zwykle wyższym koszcie zakupu aut hybrydowych, są one tańsze w eksploatacji niż ich spalinowe odpowiedniki. Zatem oferta EkoBonus dla Lexusa IS 300h, która zrównuje jego cenę z benzynową konkurencją, jest prawdziwą okazją do zaoszczędzenia sporych kwot, wynikających z niskich kosztów eksploatacji – zużycia paliwa, przeglądów czy ubezpieczeń.

""

Foto: moto.rp.pl

Dużo, za niedużo

Co dostaniemy w zamian w przypadku Lexusa IS 300h Business Edition? Już w standardzie są tutaj reflektory Bi-LED, aluminiowe felgi o średnicy 17 cali, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele przednie, czujniki parkowania, tempomat, składana tylna kanapa czy multimedialny wyświetlacz o przekątnej 7 cali. Mamy też zaawansowane nagłośnienie Pioneer z sześcioma głośnikami, system odmrażania wycieraczek czy sportową kierownicę z łopatkami zmiany biegów.

W ramach programu EkoBonus warto zainteresować się też Lexusem IS 300h w wersji F Sport Edition, która wyróżnia się bardziej sportowym designem i wysmakowanymi detalami, sygnowanymi kultowym oznaczeniem F Sport. Korzyść cenowa w tym wariancie wynosi aż 43,7 tys. złotych, dzięki czemu świetnie wyposażony Lexus IS 300h F Sport Edition kosztuje teraz od 164 900 złotych.

Wariant F Sport Edition od wersji Business Edition odróżniają między innymi fotele sportowe F Sport, trójramienna, skórzana kierownica F Sport, elementy wykończenia wnętrza F Sport Wedge Metal, obręcze kół ze stopów lekkich F Sport w rozmiarze 18 cali czy pakiet stylizacyjny F Sport z aluminiowymi nakładkami pedałów, metalicznymi wstawkami i emblematem wersji.

Lexus IS 300h F Sport Edition to jednak nie tylko stylzacja, bo auto korzysta choćby ze sportowego zawieszenia F Sport, które doskonale współgra z unikalnym jak na dzisiejsze czasy rozwiązaniem, w postaci konstrukcji z hybrydowym napędem, silnikiem umieszczonym z przodu i napędem na tylną oś. Taki układ, typowy dla aut sportowych, daje lepsze rozłożenie mas, a do tego nie ma przy tym mowy o negatywnym wpływie na układ kierowniczy.

""

Foto: moto.rp.pl

Lexus za 1430 zł miesięcznie

Na koniec warto wspomnieć o nowoczesnym programie finansowym Lexusa, kierowanym nie tylko do firm, ale i klientów prywatnych. W ramach tego rodzaju finansowania zakładana jest wpłata własna do 30 proc. wartości auta lub nawet jej brak, a także czas trwania umowy między 24 a 48 miesięcy. Wszystko to wiąże się z niskimi miesięcznymi ratami, w których spłacany jest nie cały samochód, a jedynie utrata jego wartości w czasie trwania umowy. Dodatkową korzyścią jest sposób zakończenia takiej umowy, gdzie klient otrzymuje trzy warianty – oddania auta i wymiany na nowy, w ramach nowej umowy; wykupu samochodu; zwrotu samochodu bez dodatkowych umów. Ile wynosi miesięczna rata? Dla przykładu, w programie Smartplan, przeznaczonym dla firm, przykładowa kalkulacja dla modelu IS 300h Business Edition, zakładająca 10 proc. wpłaty własnej, czas trwania umowy 36 miesięcy i roczny przebieg do 30 tys. km daje w rezultacie miesięczną ratę na poziomie 1430 złotych netto. Podobne warunki dla oferty Lexus Dla Ciebie, kierowanej do klientów indywidualnych, przekładają się na miesięczną ratę w wysokości 1786 zł brutto.

Materiał Promocyjny