Lexus i Toyota znakomicie poradziły sobie na polskim rynku w tym wyjątkowo trudnym, naznaczonym epidemią koronawirusa czasie. Duże znaczenie w tegorocznych wynikach tych japońskich marek miała sprzedaż flotowa.

Zestawienie obejmujące okres od stycznia do października 2020 roku przynosi niepokojące informacje z rynku nowych samochodów w Polsce, który skurczył się o 26 proc. To oznacza spadek sprzedaży na poziomie 120 tys. aut. W tych niesprzyjających okolicznościach znakomicie poradziły sobie należące do jednego koncernu Toyota i Lexus.

Koncern Toyoty założony w 1937 roku przez Kiichiro Toyodę od lat rządzi rynkiem samochodowym. Na świecie jeździ już ponad 200 milionów Toyot. Sam Lexus sprzedał w Europie już ponad milion samochodów, a na całym świecie ponad 5 milionów aut. Obecnie Toyoty i Lexusy dzięki napędom hybrydowym idealnie trafiają w wymagający dla producentów czas ograniczeń związanych z emisjami CO2 i jak się okazuje dzielnie stawiają czoła problemom związanym z epidemią Covid-19. Stają się też bardziej emocjonalne i dostarczają dużą porcję przyjemności z jazdy, nawet w tych słabszych odmianach. Koncern wprowadził do oferty nie tylko prestiżowe sportowe modele jak Toyota Supra, czy luksusowo-sportowy Lexus LC, ale też zmienił podejście do projektowania wszystkich samochodów. Pojawiła się nowa generacja napędów hybrydowych, układów kierowniczych, zawieszeń oraz sztywne i ergonomiczne karoserie. Dzięki temu Lexusy i Toyoty teraz serwują przyjemność prowadzenia nie tracąc benefitów płynących z ekologicznych napędów.

Toyota sprzedając od stycznia do października 2020 roku w Polsce 48 082 auta zanotowała najmniejszy, 6-procentowy spadek w grupie najpopularniejszych marek samochodów. Z salonów Toyoty wyjechało tylko o 3 tys. mniej samochodów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym Toyota stała się w 2020 roku najpopularniejszą marką motoryzacyjną w kraju i zwiększyła udział w rynku do 14,3 proc, deklasując Skodę (drugie miejsce) z udziałem 13,7 proc. oraz VW (trzecie miejsce i 8,5 proc.)

Ogromny sukces osiągnął Lexus nie tylko nie tracąc, ale zaliczając 6-procentowy wzrost sprzedaży. Jak podaje IBRM Samar Lexus do października 2020 roku sprzedał 3451 samochodów, z czego 2631 aut trafiło do firm (wzrost o 1.7 proc.) oraz 820 do klientów indywidualnych (wzrost o 22,8 proc.). Lexus jest jedną z niewielu marek samochodowych segmentu premium, które zanotowały wzrosty we wspomnianym okresie.

Toyota i Lexus potrafią dotrzeć z atrakcyjną ofertą zarówno do szerokiego grona klientów indywidualnych, jak i do firm. Sprzedaż flotowa odpowiada za 70% łącznej sprzedaży samochodów Toyoty w Polsce.

Koncern Toyoty oferujący modele Lexusa ma kompletną ofertę dla klientów flotowych. Znajdziemy w niej pełne spectrum od miejskich samochodów, poprzez popularne kompakty w różnych wersjach, oczywiście SUV-y wszystkich rozmiarów, auta terenowe, duże vany, na autach sportowych i luksusowych kończąc. Prowadząc firmę można zrealizować wszystkie potrzeby związane z zapotrzebowaniem na auta osobowe łącząc się z jednym koncernem.

Ofertę flotową koncernu Toyoty wyróżnia propozycja bogato wyposażonych modeli o niskich kosztach utrzymania, wyspecjalizowana obsługa, atrakcyjne warunki finansowania. Współpraca oznacza możliwość awansu na atrakcyjnych warunkach do segmentu premium. Luksusowy sedan Lexus ES z napędem hybrydowym dostępny jest w leasingu SmartPlan za 1620 zł netto miesięcznie. Za taką kwotę otrzymujemy prestiżową limuzynę z dynamicznym i oszczędnym napędem hybrydowym, która notuje wysoką wartość rezydualną i jest bardzo dobrze postrzegana przez kontrahentów. Teraz Lexus pozwala szczególnie łatwo sięgnąć po samochód klasy premium ponieważ już 641 zł brutto na miesiąc można wynająć w leasingu konsumenckim kompaktowego Lexusa CT z napędem hybrydowym.

Dominującą pozycję Toyoty potwierdzają najnowsze wyniki sprzedaż z października 2020 roku. Sprzedaż Toyoty na rynku flotowym ponownie wzrosła. Firmy kupiły w ubiegłym miesiącu łącznie 4 970 samochodów Toyoty, czyli o 1 098 aut (+28%) więcej niż w tym samym okresie 2019 roku. Toyota jest drugą najczęściej wybieraną marką na rynku flotowym. Firmy coraz częściej sięgają po hybrydowe modele Toyoty, które stanowiły 61,4% sprzedaży.

Przedsiębiorcy doceniają samochody hybrydowe za wyjątkowo wydajny napęd, niskie koszty użytkowania oraz nowoczesne technologie. W podejmowaniu decyzji pomaga także wysoka wartość rezydualna hybryd, która przekłada się na niższe raty w programach finansowania. Wyniki rejestracji nowych samochodów z października potwierdzają pozycję Toyoty jako lidera. Z wynikiem 5 998 zarejestrowanych samochodów marka zajmuje pierwsze miejsce i ma 15-procentowy udział rynku. Liczba rejestracji Toyoty jest o 2% wyższa rok do roku, przy spadku całego rynku o 15%.

W pierwszej połowie 2020 roku Toyota Group sprzedając 4,02 miliona aut osiągnęła 12,4 proc. udział w światowym rynku i tym samym zyskała miano najpotężniejszego koncernu motoryzacyjnego na świecie.

Materiał Promocyjny 

 

Mogą Ci się również spodobać

PSA I FCA zbudują wspólną platformę dla aut elektrycznych

Peugeot Citroën (PSA) i Fiat Chrysler (FCA) chcą wspólnie skonstruować platformę dla samochodów elektrycznych. ...

Red Dot Award 2020: Kia znów najpiękniejsza

XCeed miejski crossover marki Kia – zdobył w konkursie Red Dot tytuł Product Design ...

Tesla planuje kompaktowy model za mniej niż 100 tys. złotych

Elon Musk podczas ostatniego spotkania podczas „Battery Day 2020” nieco rozwinął wizję nowego taniego ...

Renault Kangoo Express 1.5 dCi 90 Pack Clim: Ekonomia! Komfort! Styl?

Ładne dostawczaki to prawdziwa rzadkość. Zwykle nikt specjalnie nie przejmuje się tym, jak taki ...

W Polsce na drogach pojawi się 100 nowych fotoradarów

Ministerstwo Infrastruktury opracowało nowy projekt. Według zapisów w nim zawartych, na polskich drogach pojawi ...

Toyota sprzedała w 2019 roku ponad pół miliona hybryd w Europie

Toyota świętuje dobrą sprzedaż w Europie. Sprzedało się więcej hybryd, a najpopularniejszym modelem w ...