Model NX stał się bestsellerem Lexusa ponieważ łączy atrakcyjną cenę, kompaktowe rozmiary, futurystyczną stylizację i ekologiczny napęd z komfortem i prestiżem samochodów klasy premium.

Kompaktowe SUV-y cieszą się ogromną popularnością ponieważ wyglądają na znacznie droższe niż są w rzeczywistości, świetnie odnajdują się w mieście, zachęcają do aktywnego spędzania czasu, a przy tym są bardzo wygodne w użytkowaniu. Kompaktowe SUV-y klasy premium wyglądają jeszcze bardziej wytwornie, oferują bogate wyposażenie, komfort oraz prestiż. Tymczasem kompaktowy SUV klasy premium w wydaniu Lexusa dodatkowo serwuje sprawdzony ekologiczny napęd, odważną stylizację, niezawodność oraz wysoki poziom obsługi.

Dlatego też marka ma tak wielu wiernych zwolenników. W tym roku Lexus po 30 latach obecności na europejskim rynku świętuje sprzedaż milionowego samochodu. 2020 rok to również początek nowej epoki dla Lexusa, który wprowadza na rynki europejskie UX 300e – pierwszy elektryczny model w gamie marki. Samochody napędzane wyłącznie prądem ze względu na ograniczony zasięg oraz słabo rozwiniętą infrastrukturę obecnie sprawdzają się głównie jako drugi samochód w rodzinie, z przeznaczeniem do miejskiej eksploatacji. Nie bez powodu hybrydy, które oferują niskie spalanie i pełną niezależność cieszą się tak wielkim powodzeniem. Lexus przez 30 lat zbudował grono zaufanych klientów w Europie m.in. dzięki ekonomicznemu napędowi hybrydowemu oraz wysokiej jakości obsługi. Nie brakuje użytkowników samochodów, którzy mimo atrakcyjnego produktu zniechęcili się do tej czy innej marki po nieprzyjemnych doświadczeniach z salonem lub serwisem. Dlatego Lexus od 1990 roku, kiedy debiutował na Starym Kontynencie, wprowadził rewolucyjne podejście do obsługi klienta i serwisu. Zgodnie z tradycyjnymi zasadami japońskiej gościnności Omotenashi, która wymaga, by traktować klienta z taką samą troską i uprzejmością jak gościa w domu, Lexus stawia najwyższy poziom relacji z klientem w sercu swojej marki.

Hybrydy dominują

Od samego początku Lexus wyznaczał własny kurs, zamiast podążać za ustalonymi normami rynkowymi, między innymi jako lider w rozwoju napędu hybrydowego. W 2005 roku wprowadził na rynek pierwszy na świecie luksusowy samochód hybrydowy, model RX 400h, i od tego czasu nieustannie rozwija tę technologię, z generacji na generację uzyskując jednocześnie coraz lepsze osiągi i coraz niższe zużycie paliwa i emisję spalin, zapewniając przy tym coraz wyższy poziom komfortu jazdy bez hałasu i wibracji. Z miliona Lexusów, które wyjechały na drogi w Europie, nie mniej niż 45% stanowiły hybrydy. Obecnie wersje hybrydowe są dostępne dla wszystkich modeli Lexusa, a ich popularność stale rośnie – obecnie stanowią 96% całkowitej sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej.

W przypadku Lexusa NX mamy do wyboru dwa typy napędu. Tańsza opcja zakłada wybór silnika o pojemności 2 litrów, mocy 238 KM i momencie obrotowym 350 Nm (1650-4000 obr./min). Ta wersja dostępna jest z napędem na 4 koła i automatyczną skrzynią biegów. W takiej specyfikacji NX rozpędza się do setki w 7,1 sekundy i może maksymalnie popędzić 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).

Tymczasem hybrydowy Lexus NX 300h ma 197 KM, a sam napęd elektryczny oferuje aż 270 Nm. Dzięki współpracy dwóch typów silników NX rozpędza się do setki w 9,2 s spala średnio 6,9 l/100 km. Ale chyba ważniejszy jest fakt, że od 80 do 120 km/h rozpędza się tylko w 7 sekund. Najwięcej korzyści napęd hybrydowy zapewnia w mieście, czyli środowisku naturalnym dla modelu NX. Dlatego w przypadku Lexusa koncepcja kompaktowego hybrydowego SUV-a jest tak bardzo spójna.

W zwinnym i wygodnym aucie miejskim mamy również do dyspozycji wytworne wnętrze z bogatym wyposażeniem. Nie bez znaczenia dla komfortu pozostaje aksamitna praca układu napędowego napędowego i zawieszenia, z jakiej słynie Lexus. Do starannie wyciszonego wnętrza nie przedostają się wibracje z silnika spalinowego, ani drgania z dopracowanego zawieszenia. Kierowca i pasażerowie mają wrażenie, że NX płynie, a nie toczy się pod asfalcie.

Image Lexusa

W dzisiejszych czasach wizerunek staje się coraz ważniejszy dla właścicieli samochodów. Uterenowione Lexusy pozbawione są typowego dla SUV-ów grubiańskiego charakteru. Wpływa na to nie tylko ekologiczny napęd, ale również futurystyczna stylizacja, która już od pierwszego spojrzenia zdradza zaawansowanie technologiczne konstrukcji. Dla ludzi dbających o image te cechy są niezwykle istotne.

Kompaktowe SUV-y klasy premium z hybrydowym napędem są złotym środkiem w dzisiejszych czasach. Łączą prestiż z komfortem i nie wyzwalają negatywnych emocji. Również w kwestii cen Lexus NX jest jedną z najciekawszych propozycji w swojej klasie. W aktualnej ofercie jego cennik otwiera kwota 161 900 zł, a w leasingu SmartPlan można nim jeździć od 1200 zł netto miesięcznie.

Materiał Promocyjny 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Milion e-aut w Polsce dopiero za 125 lat

Opóźnienia we wprowadzeniu dopłat do zakupu elektrycznych samochodów mocno opóźnia rozwój elektromobilności w Polsce. ...

Tak wygląda nowy Seat Leon

W kwietniu 2020 roku wkroczy do salonów nowa generacja Seata Leona. Oferowana będzie jako ...

Dania wzywa do zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi

Dania razem z 10 innymi państwami Unii Europejskiej wezwała do wprowadzenia unijnej strategii, która ...

Oznakowane furgonetki MAN TGE dla policji

Komenda Główna Policji wybrała dostawcę 142 nowych, oznakowanych furgonów w wersji wypadkowej. Auta poza ...

Chińczycy kupią Alfę Romeo i Maserati?

Koncern FCA wciąż szuka partnera do fuzji. Jeśli to się nie powiedzie Włosi sprzedadzą ...

Dacia Duster w odmianie pick-up

Dacia Duster to samochód, który spowodował, że rumuńska marka zaczęła się liczyć na polskim ...