Najnowszy model Skody to kompaktowa Scala. Zbudowana na platformie MQB A0, na której powstaje też Audi A1 i Volkswagen Polo.

Za sprawą modułowej platformy MQB AO możliwy jest montaż w Skodzie Scala nowoczesnych jednostek napędowych, systemów wsparcia kierowcy i wielu przydatnych, elektronicznych gadżetów. / Fot: Iven Bambot
Scala ma 4362 mm długości, 1793 szerokości i 1471 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2649 milimetrów. Bagażnik mieści od 467 litrów do maksymalnie 1410 litrów. / Fot: Iven Bambot
Do wyboru mamy aż 12 kolorów lakieru. Lusterka boczne i klamki można utrzymać w kolorystyce karoserii. Ramkę grilla wypełnić chromem, podobnie jak listwę wzdłuż linii okien bocznych. Do tego dochodzi kilka wzorów aluminiowych obręczy w rozmiarze od 17 do 18 cali. / Fot: Iven Bambot
W środkowej części kokpitu nowość stanowi ekran, który w topowej wersji ma aż 9,2 cala. / Fot: Iven Bambot
Dzięki inteligentnemu tempomatowi Scala potrafi zachować zadaną prędkość oraz odległość względem poprzedzającego pojazdu do prędkości 210 km/h. System Side Assist, będący udoskonalonym czujnikiem martwego pola (Blind Spot Detect), ostrzega przed pojazdami znajdującymi się poza zasięgiem wzroku kierowcy w odległości do 70 metrów. / Fot: Iven Bambot
Podstawowy motor to 3-cylindrowy, 1.0 litrowy TSI o mocy 115 KM. Sprzężony został z manualną, 6-stopniową skrzynią i gwarantuje sprint do setki w 9,8 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 200 km/h. / Fot: Iven Bambot
Silnik 1.5 TSI występuje tylko z dwusprzęgłowym, 7-biegowym automatem i napędem na przednią oś. Ma moc 150 KM, rozpędza się do setki w czasie 8,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h. / Fot: Iven Bambot
Dobrze wyposażoną Skodę Scala w Kredycie Niskich Rat można mieć już za niewiele ponad 700 złotych miesięcznie netto. Oferta obejmuje 115-konną wersję 1.0 TSI z 4-letnim okresem umowy i rocznym limitem kilometrów na poziomie 20 tysięcy. / Fot: Iven Bambot
Scala wzorowana była na samochodzie koncepcyjnym Vision RS. Wyznacza kierunek w jakim teraz podążać będzie design marki. / Fot: Iven Bambot
Nazwa modelu wywodzi się z łacińskiego słowa „scala” oznaczającego „schody”. Do tej nazwy Czesi wpisują następującą ideologię: „nazwa samochodu ma symbolizować stały rozwój marki, oferującej innowacje technologiczne i funkcjonalności dostępne dotychczas w samochodach klasy premium.” / Fot: Iven Bambot
Scala jest pierwszym europejskim modelem produkcyjnym, który na pokrywie bagażnika zamiast logo marki jest napis Skoda. / Fot: Iven Bambot
Skoda Scala Style jest wyposażona w 17-calowe alufelgi, tylne światła w technologii full LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, bezkluczykowy dostęp do auta, tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną i radio Bolero. / Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ghosn usunięty z Nissana, co dalej z aliansem?

Rada nadzorcza Nissana zdymisjonowała po ponad czterogodzinnym posiedzeniu swojego szefa, Carlosa Ghosna — jako ...

Ważne zmiany w rękojmi. Ważne jeśli kupujesz auto na firmę

Wraz z początkiem roku przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność uzyskają uprawnienia, które do tej pory ...

Ogromna akcja przywoławcza GM. Problemy z hamulcami

General Motors wzywa do warsztatów 3,5 mln pick-upów i SUV-ów. Powodem jest problem z ...

Nowa Honda Civic będzie produkowana w Japonii

Honda elektryfikuje swój ostatni europejski model. Civic w wersji hybrydowej pojawi się na rynku ...

Policja z Los Angeles wysprzedaje za bezcen elektryczne BMW

Policja z Los Angeles chciała stać się bardziej ekologiczna. Okazało się jednak, że pomysł ...

Elon Musk kończy z publikowaniem wiadomości na Twitterze

Elon Musk jest jednym z tych, którzy ogłaszali swoje decyzje przez Twittera. Po kłopotach, ...