Najnowszy model Skody to kompaktowa Scala. Zbudowana na platformie MQB A0, na której powstaje też Audi A1 i Volkswagen Polo.

Za sprawą modułowej platformy MQB AO możliwy jest montaż w Skodzie Scala nowoczesnych jednostek napędowych, systemów wsparcia kierowcy i wielu przydatnych, elektronicznych gadżetów. / Fot: Iven Bambot
Scala ma 4362 mm długości, 1793 szerokości i 1471 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2649 milimetrów. Bagażnik mieści od 467 litrów do maksymalnie 1410 litrów. / Fot: Iven Bambot
Do wyboru mamy aż 12 kolorów lakieru. Lusterka boczne i klamki można utrzymać w kolorystyce karoserii. Ramkę grilla wypełnić chromem, podobnie jak listwę wzdłuż linii okien bocznych. Do tego dochodzi kilka wzorów aluminiowych obręczy w rozmiarze od 17 do 18 cali. / Fot: Iven Bambot
W środkowej części kokpitu nowość stanowi ekran, który w topowej wersji ma aż 9,2 cala. / Fot: Iven Bambot
Dzięki inteligentnemu tempomatowi Scala potrafi zachować zadaną prędkość oraz odległość względem poprzedzającego pojazdu do prędkości 210 km/h. System Side Assist, będący udoskonalonym czujnikiem martwego pola (Blind Spot Detect), ostrzega przed pojazdami znajdującymi się poza zasięgiem wzroku kierowcy w odległości do 70 metrów. / Fot: Iven Bambot
Podstawowy motor to 3-cylindrowy, 1.0 litrowy TSI o mocy 115 KM. Sprzężony został z manualną, 6-stopniową skrzynią i gwarantuje sprint do setki w 9,8 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 200 km/h. / Fot: Iven Bambot
Silnik 1.5 TSI występuje tylko z dwusprzęgłowym, 7-biegowym automatem i napędem na przednią oś. Ma moc 150 KM, rozpędza się do setki w czasie 8,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h. / Fot: Iven Bambot
Dobrze wyposażoną Skodę Scala w Kredycie Niskich Rat można mieć już za niewiele ponad 700 złotych miesięcznie netto. Oferta obejmuje 115-konną wersję 1.0 TSI z 4-letnim okresem umowy i rocznym limitem kilometrów na poziomie 20 tysięcy. / Fot: Iven Bambot
Scala wzorowana była na samochodzie koncepcyjnym Vision RS. Wyznacza kierunek w jakim teraz podążać będzie design marki. / Fot: Iven Bambot
Nazwa modelu wywodzi się z łacińskiego słowa „scala” oznaczającego „schody”. Do tej nazwy Czesi wpisują następującą ideologię: „nazwa samochodu ma symbolizować stały rozwój marki, oferującej innowacje technologiczne i funkcjonalności dostępne dotychczas w samochodach klasy premium.” / Fot: Iven Bambot
Scala jest pierwszym europejskim modelem produkcyjnym, który na pokrywie bagażnika zamiast logo marki jest napis Skoda. / Fot: Iven Bambot
Skoda Scala Style jest wyposażona w 17-calowe alufelgi, tylne światła w technologii full LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, bezkluczykowy dostęp do auta, tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną i radio Bolero. / Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bat na dziury

Dziurawe drogi to zmora nie tylko polskich kierowców. Ma sobie z nimi poradzić innowacyjny ...

Opel GT X Experimental: Nowa twarz Opla

Opel GT X Experimental to auto koncepcyjne, które ma prezentować nowy język stylistyczny Opla. ...

Ceny | Nissan Qashqai 2019: Dwa nowe silniki i dwusprzęgłowy automat

Nowa wersja rocznikowa Nissana Qashqaia otrzyma nowe silniki oraz po praz pierwszy dwusprzęgłową, automatyczną ...

Motozakupy na kilka sposobów

Kilka lat temu przedsiębiorcy rozważali, czy firmowe auta sfinansować leasingiem czy kredytem. Dzisiaj coraz ...

Do więzienia za cofanie liczników

Od trzech miesięcy do 5 lat więzienia będzie grozić za cofanie licznika w sprzedawanym ...

Elżbieta Bieńkowska, komisarz UE: Dieselgate wciąż truje polskie miasta

Wysłałam list do ministrów kilku krajów z apelem o wprowadzeniem obowiązku przywoływania samochodów objętych ...