Najnowszy model Skody to kompaktowa Scala. Zbudowana na platformie MQB A0, na której powstaje też Audi A1 i Volkswagen Polo.

Za sprawą modułowej platformy MQB AO możliwy jest montaż w Skodzie Scala nowoczesnych jednostek napędowych, systemów wsparcia kierowcy i wielu przydatnych, elektronicznych gadżetów. / Fot: Iven Bambot
Scala ma 4362 mm długości, 1793 szerokości i 1471 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2649 milimetrów. Bagażnik mieści od 467 litrów do maksymalnie 1410 litrów. / Fot: Iven Bambot
Do wyboru mamy aż 12 kolorów lakieru. Lusterka boczne i klamki można utrzymać w kolorystyce karoserii. Ramkę grilla wypełnić chromem, podobnie jak listwę wzdłuż linii okien bocznych. Do tego dochodzi kilka wzorów aluminiowych obręczy w rozmiarze od 17 do 18 cali. / Fot: Iven Bambot
W środkowej części kokpitu nowość stanowi ekran, który w topowej wersji ma aż 9,2 cala. / Fot: Iven Bambot
Dzięki inteligentnemu tempomatowi Scala potrafi zachować zadaną prędkość oraz odległość względem poprzedzającego pojazdu do prędkości 210 km/h. System Side Assist, będący udoskonalonym czujnikiem martwego pola (Blind Spot Detect), ostrzega przed pojazdami znajdującymi się poza zasięgiem wzroku kierowcy w odległości do 70 metrów. / Fot: Iven Bambot
Podstawowy motor to 3-cylindrowy, 1.0 litrowy TSI o mocy 115 KM. Sprzężony został z manualną, 6-stopniową skrzynią i gwarantuje sprint do setki w 9,8 sekundy i prędkość maksymalną przekraczającą 200 km/h. / Fot: Iven Bambot
Silnik 1.5 TSI występuje tylko z dwusprzęgłowym, 7-biegowym automatem i napędem na przednią oś. Ma moc 150 KM, rozpędza się do setki w czasie 8,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 219 km/h. / Fot: Iven Bambot
Dobrze wyposażoną Skodę Scala w Kredycie Niskich Rat można mieć już za niewiele ponad 700 złotych miesięcznie netto. Oferta obejmuje 115-konną wersję 1.0 TSI z 4-letnim okresem umowy i rocznym limitem kilometrów na poziomie 20 tysięcy. / Fot: Iven Bambot
Scala wzorowana była na samochodzie koncepcyjnym Vision RS. Wyznacza kierunek w jakim teraz podążać będzie design marki. / Fot: Iven Bambot
Nazwa modelu wywodzi się z łacińskiego słowa „scala” oznaczającego „schody”. Do tej nazwy Czesi wpisują następującą ideologię: „nazwa samochodu ma symbolizować stały rozwój marki, oferującej innowacje technologiczne i funkcjonalności dostępne dotychczas w samochodach klasy premium.” / Fot: Iven Bambot
Scala jest pierwszym europejskim modelem produkcyjnym, który na pokrywie bagażnika zamiast logo marki jest napis Skoda. / Fot: Iven Bambot
Skoda Scala Style jest wyposażona w 17-calowe alufelgi, tylne światła w technologii full LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, bezkluczykowy dostęp do auta, tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną i radio Bolero. / Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot
Fot: Iven Bambot

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volvo Polska: Będziemy rosnąć wraz z segmentem premium

Volvo Polska sprzedało w 2018 roku 10 477 samochodów. To dotychczasowy rekord. Plany na ten ...

15 tys.Tesli do warsztatów. Problemy ze wspomaganiem

Tesla przywołuje 15 000 egzemplarzy Modelu X do warsztatów. Elektryki mogą mieć problem ze ...

Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Mercedes 560 SEC

Dziedziniec kamienicy przy Placu Bankowym 1 w Warszawie od kilku miesięcy gości klasyki motoryzacji. ...

Egzamin na prawo jazdy w czasie pandemii

W temacie zdawania egzaminów na prawo jazdy w czasach rozmrażania gospodarki i panującej nadal ...

Volvo będą się ostrzegać przed niebezpieczeństwem

Volvo wprowadza w Europie dwa nowe systemy bezpieczeństwa, które będą ostrzegać inne pojazdy np. ...

Szefowie Renaulta-Nissana bez większych premii

Renault-Nissan nie ma obecnie w planach wprowadzania dodatkowej formy premii dla członków kierownictwa sojuszu ...