W 2018 r. Skoda po raz kolejny mogła się pochwalić sporymi wzrostami – dostarczyła klientom w Polsce 69 565 samochodów, o 11,7 proc. więcej niż rok. Udział czeskiego producenta w rynku przekroczył 13 proc. i umocnił markę na pozycji lidera.W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aut znalazły się aż trzy Skody – Fabia, Octavia i Rapid. Żaden konkurencyjny koncern nie może pochwalić się podobnym wynikiem.

Solidne podstawy popularności

Ogromne zainteresowanie Skodą wynika nie tylko z rozsądnie skalkulowanej ceny. Klient odwiedzający salon ma przed sobą kompletną gamę samochodów. Citigo świetnie sprawdzi się w mieście, dzięki niewielkim gabarytom, niskiemu zużyciu paliwa i niskim kosztom eksploatacji. Rapid to propozycja dla bardziej wymagających. Występuje jako hatchback i liftback. Oferuje sporo przestrzeni w przedziale pasażerskim oraz silniki pozwalające rozpędzić się do setki w niecałe 10 sekund.

""

Skoda Fabia – auto najchętniej wybierane w Polsce przez klientów indywidualnych / fot. Skoda

moto.rp.pl

Ofertę klasycznych segmentów uzupełnia odświeżona Fabia, a także bestsellerowa Octavia. Te dwa modele były najpopularniejszymi na polskim rynku w 2018. Sprzedaż przedstawiciela segmentu B przekroczyła 19 tysięcy egzemplarzy, zaś kompaktowego modelu zatrzymała się na 21 125 samochodów. Inni mogą patrzeć tylko z zazdrością. Na szczycie gamy znajduje się Superb. Liftback lub kombi oferuje szeroką paletę jednostek napędowych (od 150 do 272 KM), największe w klasie wnętrze i wygodę podróżowania porównywalną z konkurentami z metką premium.

"Skoda Octavia to niekwestionowany lider polskiego rynku"

Skoda Octavia to niekwestionowany lider polskiego rynku / fot. Skoda

moto.rp.pl

A przecież to tylko część oferty. Osoby poszukujące wszechstronnych samochodów zdolnych z powodzeniem forsować terenowe przeszkody, mogą skierować swą uwagę na Karoqa i Kodiaqa. Auta na wyprzedaży rocznika 2018 zniknęły niczym ciepłe bułeczki. Oba przekonują dużą dzielnością na off-roadowych szlakach i dobrze wpisują się w aktualne trendy rynkowe. A klienci żądni nowości lada dzień będą mogli usiąść za sterami najnowszego, kompaktowego modelu Scala z szeregiem asystentów czuwających nad bezpieczeństwem i komfortem codziennej eksploatacji.

Bez wychodzenia z domu

Najnowszy pomysł Skody zakłada stworzenie portalu umożliwiającego przeprowadzenie części transakcji zakupowej poprzez specjalną platformę internetową, bez wychodzenia z domu. Skąd takie rozwiązanie? Według najnowszych badań rynkowych, z zakupów online korzystało w zeszłym roku 56 procent Polaków. Czeski producent będzie pionierem w internetowym obszarze motoryzacyjnym.

""

Skoda Superb to poważny konkurent w segmencie limuzyn / fot. Skoda

moto.rp.pl

– Od dekady nieprzerwanie jesteśmy liderem na polskim rynku motoryzacyjnym. Zaufanie, którym obdarzają nas klienci, zobowiązuje. W trosce o ich komfort nie tylko wyposażamy samochody w innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale wychodzimy o krok naprzód i usprawniamy również sam proces zakupu, oferując innowacyjne rozwiązanie, które do tej pory nie było dostępne w Polsce – mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda.

Platforma online oferująca samochody w leasingu to intuicyjne narzędzie, które udowadnia, że jako lider rynku motoryzacyjnego nie tylko rozumiemy trendy, ale i chcemy je wyznaczać – dodaje Klaudyna Gorzan, kierownik ds. PR marki.

""

Skoda Kodiaq to propozycja dla aktywnych / fot. Skoda

moto.rp.pl

Oferta jest skierowana zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych. Nowością dla osób prywatnych będzie leasing konsumencki umożliwiający sfinansowanie samochodu. Cały proces ma trwać nie dłużej niż dwa tygodnie. – Mamy dziś coraz mniej czasu na długotrwałe poszukiwanie auta i osobiste wizyty w salonie. Jako marka stawiająca na pierwszym miejscu komfort i potrzeby naszych klientów, tworzymy platformę online oferującą samochody w leasingu, która maksymalnie ułatwia proces uzyskania finansowania wybranego auta a także otwiera nas na nowe grupy odbiorców, którzy aktywnie korzystają z internetowych usług– komentuje Łukasz Matyla, kierownik ds. digitalizacji marki Skoda.

Jak to będzie wyglądać?

Platforma umożliwia zapoznanie się się z bazą dostępnych pojazdów w leasingu. Cały proces, począwszy od wybrania modelu samochodu, a kończąc na uzyskaniu zgody na leasing odbywa się online. Siedząc przed komputerem możemy określić wysokość wkładu własnego, dodać pakiety serwisowe czy wskazać maksymalny roczny przebieg. Po ustaleniu wszelkich szczegółów, pozostanie kontakt za pośrednictwem formularza z przedstawicielem marki i ustalenie finalnych kwestii. Po spełnieniu wszystkich warunków, trzeba poczekać na podstawienie pod adres wskazanego dilera nowego auta. Całość ma zająć nie więcej niż 14 dni.

""

Już wkrótce oferta Skody poszerzy się o całkowicie nowy model Scala / fot. Skoda

moto.rp.pl

Przewagą nad tradycyjnym zakupem auta w salonie dealerskim jest możliwość wyboru pojazdu i dokonania większości formalności związanych z uzyskaniem finansowania zdalnie, z dowolnego miejsca. Platforma przygotowana przez Skodę jest precyzyjna i przejrzysta, bez problemu można dokonać odpowiedniego wyboru. Biorąc pod uwagę popularność Skody w Polsce i najnowsze trendy rynkowe, pomysł powinien okazać się strzałem w dziesiątkę. Kto myśli o Skodzie, powinien zajrzeć na https://sklep.skoda-auto.pl.