W ramach swojej wiosennej konferencji chińska firma BYD zaprezentowała swoje nowe modele - dwa SUV-y i model Super 9, który jest koncepcję supersamochodu z nadwoziem speedster. Chińczycy coraz śmielej zaczynają projektować swoje elektryczne modele. Po Super 9, który jest radykalny dwumiejscowym modelem z nadwoziem zbudowanym z włókna węglowego i drzwiami otwieranymi do góry widać, że po wolumenowych modelach SUV-ów czy limuzyn przyszedł czas na próbę zdobycia kompetencji i rynku w nowych segmentach.
BYD Super 9
BYD Super 9 czerpie wzorce od najlepszych aut tego typu. Niczym w Mercedesie czy Ferrari również tu kierowca i pasażer siedzi oddzielony centralną poprzeczką. Ogólna koncepcja budowy nadwozia przypomina Mercedesa McLarena SLR Speedster Sterling Moss, który wyprodukowany został w zaledwie 75 egzemplarzach. Będziecie mniej zdziwieni po informacji, że za wygląd Super 9 odpowiedzialny jest główny projektant BYD, Niemiec Wolfgang Eggert, który pracował wcześniej m.in. dla Audi, Lamborghini, Alfy Romeo, Seat czy Lancii. Na jego koncie jest np. przepiękna Alfa Romeo 8C. Trudno o lepszą rekomendację.
Czytaj więcej
Tysiące chińskich samochodów jest aktualnie zaparkowanych w europejskich portach. Wynika to z coraz słabszego popytu na samochody elektryczne, ale również z pompowania przez Chiny dotacji w swoje marki i chęci podbicia rynków europejskich.
BYD Super 9