Marek Opowicz kierował sanocką firmą od czasu przejęcia w zeszłym roku upadającego zakładu od syndyka przez należące do PGZ spółki warszawski PIT-Radwar i Hutę Stalowa Wola .
Zdaniem PGZ zmiana na stanowisku prezesa zarządu Autosan została podyktowana „koniecznością wprowadzenia modyfikacji w modelu zarządzania przedsiębiorstwem oraz przeprowadzenia jego integracji z innymi spółkami wchodzącymi w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej, a także przygotowania autobusowej firmy do realizacji nowych zadań”.
Nadzorujące całą państwową zbrojeniówkę MON od dawna zapowiada, że Autosan mógłby w przyszłości uruchomić linię licencyjnej produkcji lekkich pojazdów terenowych dla Wojsk Obrony Terytorialnej. Na razie jednak zamiast samochodów odbudowywane przedsiębiorstwo produkuje miejskie autobusy. Po podpisaniu przez MON kontraktu na przeciwlotniczy oręż dla tarczy powietrznej Wisła Autosan miałby się też włączyć w produkcję kontenerów dla kupowanego od Amerykanów systemu rakietowego Patriot. Sanocka spółka razem z PGZ uzgodniły nawet plan współpracy w tym zakresie z producentem zestawów przeciwrakietowych – koncernem Raytheon z USA.
Za wdrożenie tych przyszłościowych projektów będzie teraz odpowiadał Michał Stachura. Nowy prezes Autosanu na Politechnice Rzeszowskiej ukończył studia podyplomowe z zakresu zarządzania. Jest też absolwentem Wyższej Szkoły Menadżerskiej w Warszawie (która jest jednostką akredytowaną przez Apsley Business School of London) gdzie uzyskał tytuł Executive Master of Business Administration (MBA). Nowy szef Autosanu ma doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem zdobyte w prywatnych spółkach działających w branży informatycznej. Od 2010 r kierował spółkami. Ma także kilkuletnie doświadczenie w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych – poinformowały służby prasowe PGZ.