Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy

Wygląda na to, że właśnie Singer pokazał swój najlepszy model. 911 Carrera Coupe łączy wygląd modelu Classic Turbo z wolnossącym silnikiem. Powstanie 100 egzemplarzy tej wersji.

Publikacja: 07.05.2025 05:04

Singer 911 Carrera Coupe powstanie w ilości 100 egzemplarzy

Singer 911 Carrera Coupe powstanie w ilości 100 egzemplarzy

Foto: mat. prasowe

Kalifornijska firma Singer, która zasłynęła z niezwykle udanych interpretacji klasycznych Porsche 911, zaprezentowała nowy model – 911 Carrera Coupe – ukłon w stronę rzadkiej wersji 911 z lat 80. „Super Sport”, łączącej wygląd Turbo z wolnossącym silnikiem. Singer wykorzystuje bogate dziedzictwo modelu 911 i scala je z XXI-wieczną inżynierią. Robi to tak dobrze, że uchodzi za najlepszą firmę na świecie oferującą restomody. Ta dziedzina obecnie jest w świecie motoryzacji na fali. Restomod oznacza połączenie renowacji oraz modyfikacji klasycznego samochodu i zapewnia poprawiony komfort, bezpieczeństwo i wrażenia przy zachowaniu oryginalnego klimatu. W tej dziedzinie bardzo łatwo przekroczyć granicę, która oddziela piękno od karykatury. Niezwykle trudno poprawić wygląd legendarnego klasycznego modelu, a jeszcze trudniej poprawić Porsche 911. Singerowi to się udało.

Singer 911 Carrera Coupe

Singer 911 Carrera Coupe

Foto: mat. prasowe

Singer podąża za pragnieniami entuzjastów motoryzacji szukających najbardziej wysublimowanych wrażeń jakie oferują samochody. A Rob Dickinson, właściciel firmy, jest mistrzem w wydobywaniu tego co najlepsze z historii Porsche 911. Do tej pory powstały cztery modele Singera. Jako pierwszy narodził się Classic, który dziś wygląda już dość „staro”. Potem powstał DLS oraz kosmicznie poszerzony DLS Turbo - limitowana edycja nawiązująca do wyścigowego modelu 934/5 z lat 70-tych. Ale prawdziwy szał wywołał Classic Turbo. Auto wygląda genialnie i jest hołdem dla modelu Turbo. Ale nie od dziś wiadomo, że najbardziej emocjonalne wrażenia zapewniają silniki wolnossące. I stało się. Dziś Singer prezentuje 911 Carrera Coupe, czyli model, który wygląda jak Turbo i ma silnik wolnossący.

Czytaj więcej

Klasyczne Porsche 911 Turbo w niesamowitej kreacji Singera
Singer 911 Carrera Coupe

Singer 911 Carrera Coupe

Foto: mat. prasowe

W 911 Carrera Coupe bije zupełnie nowe serce — czterolitrowy bokser o mocy 420 KM, oparty na jednostce Type 964, ale głęboko zmodyfikowany przy współpracy z inżynierami Coswortha. To pierwszy silnik Singera z czterema zaworami na cylinder i zmiennymi fazami rozrządu. Zapewnia nie tylko lepsze osiągi, ale też szerszy zakres użytecznego momentu obrotowego. Nowy silnik łączy głowice chłodzone cieczą z cylindrami chłodzonymi powietrzem — hybrydowe rozwiązanie rodem z motorsportu. Wszystko to zestrojono z sześciobiegową skrzynią manualną oraz napędem na tylne koła. Opcjonalna, podniesiona dźwignia zmiany biegów z widocznym mechanizmem przenosi nas do świata czystej mechaniki. Wrażenia dźwiękowe zapewnia tytanowy układ wydechowy o wyścigowym brzmieniu. Auto powstaje na bazie oryginalnego monokoku Type 964, który we współpracy z Red Bull Advanced Technologies poddawany jest kompleksowej renowacji i wzmocnieniu strukturalnemu poprawiając w ten sposób sztywność nadwozia i tym samym właściwości jezdne.

Singer 911 Carrera Coupe

Singer 911 Carrera Coupe

Foto: mat. prasowe

Design inspirowany Super Sport Equipment z lat 80. wykonano z lekkiego włókna węglowego, co redukuje masę i poprawia sztywność nadwozia. Klienci mogą wybrać pomiędzy klasycznym spojlerem typu „whale tail” a aktywnym tylnym skrzydłem, które poprawia stabilność przy wysokich prędkościach. Cechą, po której najłatwiej poznać 911 Carrera Coupe są okrągłe wysuwane z maski dodatkowe światła. Podobać się może też fakt, że samochód pozbawiony jest chromowanego wykończenia. Zawieszenie posiada elektroniczną regulację i system podnoszenia nosa, a hamulce wyposażono w ceramiczne tarcze. Na 18-calowe felgi z centralną śrubą z stylu Fuchs nawinięto opony Michelin Pilot Sport. Kierowca ma do dyspozycji pięć trybów jazdy: Road, Sport, Track, Off i Weather. Wnętrze to majstersztyk rzemiosła. Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy wykończeń skóry, tkanin i kolorów, a także zamówić sportowe lub torowe fotele. Zegary przypominają klasyczne wskaźniki 911, ale wykonane są z zegarmistrzowską precyzją. Na życzenie dostępna jest również dyskretna nawigacja i integracja z CarPlay.

Singer 911 Carrera Coupe

Singer 911 Carrera Coupe

Foto: mat. prasowe

Singer zaprezentował dwie wersje 911 Carrera Coupe: jedną skoncentrowaną na komfortowym Grand Touringu (lakier Celeste Passalacqua, wnętrze Mars Pink, fotele z aksamitnym środkiem), drugą – na torowych emocjach (lakier Giallo Segnale, stałe tylne skrzydło, wyścigowe fotele, klatka bezpieczeństwa). Powstanie tylko 100 egzemplarzy w ramach tej serii, a każde auto będzie indywidualnie konfigurowane przez właściciela. Singer nie jest oficjalnie powiązany z Porsche AG — działa jako niezależny wykonawca świadczący usługi renowacyjne na zlecenie właścicieli klasycznych 911. Firma od 2009 roku realizuje swoją filozofię, łącząc klasyczne piękno z najnowszą technologią. Właściciel firmy, Rob Dickinson, współpracuje z Chrisem Harrisem, niezwykle doświadczonym dziennikarzem motoryzacyjnym znanym z serii Top Gear i kierowcą wyścigowym, który z pewnością potrafi docenić emocje za kierownicą.

Singer 911 Carrera Coupe

Singer 911 Carrera Coupe

Foto: mat. prasowe

Singer 911 Carrera Coupe powstanie w 100 egzemplarzach

Singer jak rzadko która firma wie jak zabrać kierowcę w świat czystej mechaniki, i może to robić bo zajmuje się restaurowaniem, a nie skrępowany przepisami. W najnowszym modelu łączy wolnossący silnik o mocy 420 KM z napędem na tylne koła i ręczną skrzynią biegów. Takie zestawienie pozwala czerpać wyrafinowaną przyjemność z kontroli nad samochodem, z dźwięków, z osiągów oraz ogólnego klimatu. To samochód dla ludzi, którzy rozumieją samochód, chcą być blisko maszyny i dobrze się z nią dogadywać. Najnowsze dzieło Singera jest szczególnym dowodem na to, że firma znakomicie rozumie motoryzację i potrafi serwować wszystko co w świecie samochodów najlepsze. Jest to tym cenniejsze, że najnowsze modele sportowych aut ze względu na regulacje tracą charakter.

Singer 911 Carrera Coupe

Singer 911 Carrera Coupe

Foto: mat. prasowe

Singer 911 Carrera Coupe

Singer 911 Carrera Coupe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Singer DLS: Bardziej doskonała legenda

Kalifornijska firma Singer, która zasłynęła z niezwykle udanych interpretacji klasycznych Porsche 911, zaprezentowała nowy model – 911 Carrera Coupe – ukłon w stronę rzadkiej wersji 911 z lat 80. „Super Sport”, łączącej wygląd Turbo z wolnossącym silnikiem. Singer wykorzystuje bogate dziedzictwo modelu 911 i scala je z XXI-wieczną inżynierią. Robi to tak dobrze, że uchodzi za najlepszą firmę na świecie oferującą restomody. Ta dziedzina obecnie jest w świecie motoryzacji na fali. Restomod oznacza połączenie renowacji oraz modyfikacji klasycznego samochodu i zapewnia poprawiony komfort, bezpieczeństwo i wrażenia przy zachowaniu oryginalnego klimatu. W tej dziedzinie bardzo łatwo przekroczyć granicę, która oddziela piękno od karykatury. Niezwykle trudno poprawić wygląd legendarnego klasycznego modelu, a jeszcze trudniej poprawić Porsche 911. Singerowi to się udało.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Volvo S90 po 9 latach doczekało się modernizacji. Polscy klienci nie będą zadowoleni
Premiery
Wyjątkowe Porsche 911. Powstanie tylko 1500 egzemplarzy
Premiery
Spalinowe Audi A6 teraz dostępne w „klasycznej” wersji. Są już polskie ceny
Premiery
Powstał limitowany model Mercedesa klasy G w stylu lat 80. Wygląda fenomenalnie
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku