Nowy Mercedes GLC: Kluczowy model ze Stuttgartu

Nowy Mercedes GLC zwiększa przestrzeń, wyposażenie i korzysta z wszystkich dobrodziejstw technologicznych jakie wniosła klasa C. GLC to bardzo ważne auto, bo w końcu jest najczęściej kupowanym Mercedesem na świecie.

Publikacja: 07.06.2022 09:28

Mercedes GLC

Mercedes GLC

Foto: mat. prasowe

Ostatnia modernizacja Mercedsa GLC miała miejsce w 2019 roku. Teraz kompaktowy SUV został oficjalnie zaprezentowany w zupełnie nowej odsłonie. Przy nowym projekcie Mercedes poprosił obecnych klientów GLC o sugestie dotyczące ulepszeń. Według producenta, jedną z częstych opinii było większe wnętrze i bagażnik. Klienci chcą to Mercedes zrobił. Nowy GLC zwiększył swoją długość całkowitą o 6 cm (w sumie 4,72 metra), a rozstaw osi o 15 mm. O 50 litrów powiększyła się powierzchnia ładunkowa. Modele z miękką hybrydą pomieszczą 600 litrów, a wersje PHEV 460 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w proporcjach 40:20:40) pojemność ta wzrasta do 1640 litrów (PHEV brak danych). SUV jest oparty na zmodyfikowanej platformie MHA (Modular High Architecture), na której bazował również poprzednik. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono aerodynamikę - wartość współczynnika cW zmniejszyła się z 0,31 do 0,29.

Mercedes GLC

Mercedes GLC

mat. prasowe

Silniki dostępne dla modelu GLC pochodzą z oferty Klasy C. W momencie wprowadzenia na rynek Mercedes będzie oferował GLC w wersji 200 4Matic o mocy 204 KM, 300 4Matic o mocy 258 KM i 220 d 4Matic o mocy 197 KM. Zasadniczo wszystkie warianty są standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic, napęd na cztery koła i są zelektryfikowane - mają zintegrowany rozrusznik i 48-woltowy układ elektryczny. Po miękkich hybrydach w tym roku pojawią się warianty PHEV, czyli hybrydy plug-in. Modele AMG oraz 6-cylindrowy diesel (400 d) pojawią się w 2023 roku.

Czytaj więcej

Maserati MC20 Cielo: Z niebem w nazwie
Mercedes GLC

Mercedes GLC

mat. prasowe

Standardowym wyposażeniem jest tryb jazdy terenowej oraz system kontroli zjazdu ze wzniesień. Ekran off-road, specjalnie wbudowany w system informacyjno-rozrywkowy, dostarcza też informacji o nachyleniu i kącie skrętu kół, topografii terenu i współrzędnych geograficznych. Napęd na wszystkie koła 4Matic jest standardowo montowany we wszystkich wersjach GLC i zawiera nową skrzynię biegów. Kot częściej wybierają się w teren, może zamówić pakiet off-road z 20-mm dodatkowym prześwitem. Bardziej sportowi klienci, którzy zdecydują się na linię AMG, automatycznie otrzymają sportowe zawieszenie.

Mercedes GLC

Mercedes GLC

mat. prasowe

Mercedes będzie budował nową generację GLC w zakładach Daimlera w Bremie i Sindelfingen oraz w chińskim zakładzie w Pekinie gdzie z linii produkcyjnej zjedzie wersja z długim rozstawem osi i trzecim rzędem siedzeń. Nowa wersja GLC coupe ma pojawić się później. Mercedes nie podał cen nowego modelu.

Mercedes GLC

Mercedes GLC

mat. prasowe

Mercedes GLC

Mercedes GLC

mat. prasowe

Mercedes GLC

Mercedes GLC

mat. prasowe

Ostatnia modernizacja Mercedsa GLC miała miejsce w 2019 roku. Teraz kompaktowy SUV został oficjalnie zaprezentowany w zupełnie nowej odsłonie. Przy nowym projekcie Mercedes poprosił obecnych klientów GLC o sugestie dotyczące ulepszeń. Według producenta, jedną z częstych opinii było większe wnętrze i bagażnik. Klienci chcą to Mercedes zrobił. Nowy GLC zwiększył swoją długość całkowitą o 6 cm (w sumie 4,72 metra), a rozstaw osi o 15 mm. O 50 litrów powiększyła się powierzchnia ładunkowa. Modele z miękką hybrydą pomieszczą 600 litrów, a wersje PHEV 460 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w proporcjach 40:20:40) pojemność ta wzrasta do 1640 litrów (PHEV brak danych). SUV jest oparty na zmodyfikowanej platformie MHA (Modular High Architecture), na której bazował również poprzednik. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono aerodynamikę - wartość współczynnika cW zmniejszyła się z 0,31 do 0,29.

Premiery
Nowa elektryczna Kia EV3. Może powalczyć z Volvo, ma zasięg 600 km
Premiery
Brytyjsko-włoski Morgan z niemieckim sercem. Jest idealny na lato
Premiery
To ostatni moment, by kupić SUV-a Jaguara z silnikiem spalinowym
Premiery
Oto najszybsze produkcyjne auto w dziejach AMG. Mercedes-AMG GT63 S E Performance to hybryda
Premiery
Bentley Batur Convertible: Ostatnia szansa na Bentleya z silnikiem 12-cylindrowym
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy