Ostatnia modernizacja Mercedsa GLC miała miejsce w 2019 roku. Teraz kompaktowy SUV został oficjalnie zaprezentowany w zupełnie nowej odsłonie. Przy nowym projekcie Mercedes poprosił obecnych klientów GLC o sugestie dotyczące ulepszeń. Według producenta, jedną z częstych opinii było większe wnętrze i bagażnik. Klienci chcą to Mercedes zrobił. Nowy GLC zwiększył swoją długość całkowitą o 6 cm (w sumie 4,72 metra), a rozstaw osi o 15 mm. O 50 litrów powiększyła się powierzchnia ładunkowa. Modele z miękką hybrydą pomieszczą 600 litrów, a wersje PHEV 460 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w proporcjach 40:20:40) pojemność ta wzrasta do 1640 litrów (PHEV brak danych). SUV jest oparty na zmodyfikowanej platformie MHA (Modular High Architecture), na której bazował również poprzednik. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono aerodynamikę - wartość współczynnika cW zmniejszyła się z 0,31 do 0,29.
Mercedes GLC
Silniki dostępne dla modelu GLC pochodzą z oferty Klasy C. W momencie wprowadzenia na rynek Mercedes będzie oferował GLC w wersji 200 4Matic o mocy 204 KM, 300 4Matic o mocy 258 KM i 220 d 4Matic o mocy 197 KM. Zasadniczo wszystkie warianty są standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic, napęd na cztery koła i są zelektryfikowane - mają zintegrowany rozrusznik i 48-woltowy układ elektryczny. Po miękkich hybrydach w tym roku pojawią się warianty PHEV, czyli hybrydy plug-in. Modele AMG oraz 6-cylindrowy diesel (400 d) pojawią się w 2023 roku.
Czytaj więcej
Maserati zaprezentowało otwartą wersję topowego sportowego modelu MC20. Cielo ma osiągi nie gorsze od coupe.
Mercedes GLC
Standardowym wyposażeniem jest tryb jazdy terenowej oraz system kontroli zjazdu ze wzniesień. Ekran off-road, specjalnie wbudowany w system informacyjno-rozrywkowy, dostarcza też informacji o nachyleniu i kącie skrętu kół, topografii terenu i współrzędnych geograficznych. Napęd na wszystkie koła 4Matic jest standardowo montowany we wszystkich wersjach GLC i zawiera nową skrzynię biegów. Kot częściej wybierają się w teren, może zamówić pakiet off-road z 20-mm dodatkowym prześwitem. Bardziej sportowi klienci, którzy zdecydują się na linię AMG, automatycznie otrzymają sportowe zawieszenie.
Mercedes GLC
Mercedes będzie budował nową generację GLC w zakładach Daimlera w Bremie i Sindelfingen oraz w chińskim zakładzie w Pekinie gdzie z linii produkcyjnej zjedzie wersja z długim rozstawem osi i trzecim rzędem siedzeń. Nowa wersja GLC coupe ma pojawić się później. Mercedes nie podał cen nowego modelu.
Mercedes GLC
Mercedes GLC
Mercedes GLC