Ostatnia modernizacja Mercedsa GLC miała miejsce w 2019 roku. Teraz kompaktowy SUV został oficjalnie zaprezentowany w zupełnie nowej odsłonie. Przy nowym projekcie Mercedes poprosił obecnych klientów GLC o sugestie dotyczące ulepszeń. Według producenta, jedną z częstych opinii było większe wnętrze i bagażnik. Klienci chcą to Mercedes zrobił. Nowy GLC zwiększył swoją długość całkowitą o 6 cm (w sumie 4,72 metra), a rozstaw osi o 15 mm. O 50 litrów powiększyła się powierzchnia ładunkowa. Modele z miękką hybrydą pomieszczą 600 litrów, a wersje PHEV 460 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w proporcjach 40:20:40) pojemność ta wzrasta do 1640 litrów (PHEV brak danych). SUV jest oparty na zmodyfikowanej platformie MHA (Modular High Architecture), na której bazował również poprzednik. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono aerodynamikę - wartość współczynnika cW zmniejszyła się z 0,31 do 0,29.
Mercedes GLC
Silniki dostępne dla modelu GLC pochodzą z oferty Klasy C. W momencie wprowadzenia na rynek Mercedes będzie oferował GLC w wersji 200 4Matic o mocy 204 KM, 300 4Matic o mocy 258 KM i 220 d 4Matic o mocy 197 KM. Zasadniczo wszystkie warianty są standardowo wyposażone w automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic, napęd na cztery koła i są zelektryfikowane - mają zintegrowany rozrusznik i 48-woltowy układ elektryczny. Po miękkich hybrydach w tym roku pojawią się warianty PHEV, czyli hybrydy plug-in. Modele AMG oraz 6-cylindrowy diesel (400 d) pojawią się w 2023 roku.
Czytaj więcej
Maserati zaprezentowało otwartą wersję topowego sportowego modelu MC20. Cielo ma osiągi nie gorsze od coupe.
Mercedes GLC