Volvo Concept Recharge: Tak może wyglądać następca XC90

Do 2025 roku Volvo chce mieć w swojej ofercie pięć samochodów elektrycznych. Pojawiają się elektryczni następcy modeli XC90 i XC60.

Publikacja: 03.07.2021 11:16

Volvo Concept Recharge: Tak może wyglądać następca XC90

Foto: moto.rp.pl

Volvo zaprezentowało Concept Recharge – nazwę, która oznacza elektryczną przyszłość Szwedów pokazaną póki co w formie konceptu SUV-a, z wymiarami pomiędzy XC60 (długość: 4,68 m) a XC90 (długość: 4,95 m). Zresztą XC90, którego następca pojawi się już w 2022 roku będzie dostępny również w wersji czysto elektrycznej, opartej na drugiej generacji architektury Scalable Product Architecture (SPA). Pierwsza generacja elektrycznych modeli Volvo dzieli podłogę z modelami z napędem konwencjonalnym. Wymaga to kompromisów w zakresie proporcji i przestrzeni, aby pomieścić akumulator lub silnik spalinowy, w zależności od koncepcji napędu.

CZYTAJ TAKŻE: Niesamowita reklama nowych ciężarówek Volvo

""

Volvo Recharge Concept

moto.rp.pl

W przyszłości tak nie będzie. Bez silnika spalinowego projektanci będą mogli dostosować proporcje nowych modeli Volvo do elektryfikacji. Dzięki temu znacznie powiększy się przestrzeń we wnętrzu, ale również aerodynamika. Brak silnika spalinowego pozwoli projektantom powiększyć rozstaw osi i kół oraz skrócić zwisy nadwozia z przodu i z tyłu. Ponadto nie ma tunelu środkowego, co zapewnia znacznie więcej miejsca we wnętrzu – zwłaszcza pomiędzy przednimi siedzeniami. Taki układ wnętrza pozwoli zmienić rozmieszczenie siedzeń, zoptymalizować linię dachu i obniżyć maskę. W porównaniu z typowym SUV-em poprawia to aerodynamikę, co z kolei zmniejsza zużycie paliwa, zwiększa zasięg i obniża hałas bez konieczności rezygnacji z podwyższonej pozycji siedzącej, tak cenionej przez kierowców SUV-ów.

""

moto.rp.pl

Nawet z zastosowaniem nowego języka stylistycznego z zewnątrz Concept Recharge jest wyraźnie rozpoznawalny jako SUV Volvo. Usunięto wszystkie niepotrzebne elementy jak np.z klasyczną osłonę chłodnicy. Reflektory mają prezentować nową interpretację „Młota Thora” z wyszukaną grą świateł po otwarciu pojazdu. We wnętrzu pojawił się nowy system informacyjno-rozrywkowy z 15-calowmy ekranem dotykowym. Poza tym typowo dla Volvo wnętrze charakteryzują wyraźne linie oraz zastosowanie zrównoważonych i naturalnych materiałów.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W przyszłości Volvo zamierza opracowywać i produkować akumulatory do swoich nowych samochodów elektrycznych. Podobno druga generacja samochodów elektrycznych Volvo, w tym nowe XC90 opracowane na nowej platformie technologicznej przeznaczonej wyłącznie do napędu elektrycznego, już ma mieć ulepszone akumulatory litowo-jonowe z większym zasięgiem. Volvo współpracuje ze szwedzkim producentem akumulatorów Northvolt, w którym również Volkswagen posiada udziały. W niedalekiej przyszłości Szwedzi chcą zwiększyć gęstość energii w ogniwach akumulatorów nawet o 50 procent w porównaniu z akumulatorami obecnymi teraz na rynku. A przed końcem tej dekady Volvo chce przekroczyć kamień milowy – gęstości energii wynoszący 1000 watogodzin na litr, aby umożliwić rzeczywisty zasięg do 1000 kilometrów. O połowę ma skrócić się czasy ładowania dzięki lepszej technologii oraz ciągłym ulepszeniom oprogramowania i technologii szybkiego ładowania. Nadchodzący nowy SUV będzie pierwszym modelem Volvo wyposażonym w dwukierunkowe ładowanie, na przykład w celu dostarczenia energii zmagazynowanej w akumulatorze pojazdu do domowej sieci energetycznej.

""

moto.rp.pl

Wszystko wygląda na to, że Volvo na serio od 2030 roku chce oferować wyłącznie samochody elektryczne. Następca udanego modelu XC90, który zadebiutuje w 2022 roku, to kolejny krok w tym kierunku. Prawdopodobnie nowy XC90 będzie bardzo podobne do zaprezentowanego Volvo Concept Research. Oczywiście z normalnie otwieranymi drzwiami, klasycznymi klamkami i nieco uproszczonym wnętrzem.

Volvo zaprezentowało Concept Recharge – nazwę, która oznacza elektryczną przyszłość Szwedów pokazaną póki co w formie konceptu SUV-a, z wymiarami pomiędzy XC60 (długość: 4,68 m) a XC90 (długość: 4,95 m). Zresztą XC90, którego następca pojawi się już w 2022 roku będzie dostępny również w wersji czysto elektrycznej, opartej na drugiej generacji architektury Scalable Product Architecture (SPA). Pierwsza generacja elektrycznych modeli Volvo dzieli podłogę z modelami z napędem konwencjonalnym. Wymaga to kompromisów w zakresie proporcji i przestrzeni, aby pomieścić akumulator lub silnik spalinowy, w zależności od koncepcji napędu.

Pozostało 83% artykułu
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech