Vitara zadebiutowała w 1988 roku jako pionier w kategorii kompaktowych SUV-ów. W 2018 roku przypada 30. rocznica powstania tego modelu. Obecna, czwarta generacja Vitary, została wprowadzona do sprzedaży w trzy lata temu. Model wymyślono praktycznie od nowa. Poza zmienioną sylwetką użytkownikowi oddano do wyboru napęd na jedną oś lub napęd na cztery koła. Vitara stała się mniej terenowa, ale bardziej praktyczna. To aktualnie najchętniej kupowane Suzuki na polskim rynku.

""

Zmiany z przodu zauważą tylko prawdziwi znawcy modelu.

moto.rp.pl

Po trzech latach przyszedł czas na modernizację. Przód zmienił nieco wygląd, pojawiły się chromowane akcenty osłony chłodnicy. Tylne lampy zespolone zawierają teraz diody LED ułożone w trzech poziomych liniach. Przeprojektowana tylna osłona podwozia. Klienci mogą także wybrać wersję z panoramicznym dachem. Kolorystyka nadwozia została odświeżona poprzez dodanie dwóch nowych kolorów: sportowego Solar Yellow Pearl o mocnych, słonecznych refleksach oraz wyrafinowanego Ice Grayish Blue Metallic.

""

Z tyłu nadwozia nowe są m.in. lampy w technologii LED.

moto.rp.pl

Wnętrze Vitary zostało przeprojektowane pod kątem poprawy jakości i komfortu. Zegary mają nowy wzór. Zamontowany po środku kolorowy wyświetlacz LCD ma teraz 4,2-cala. Umożliwia podgląd pracy systemu Allgrip Select i kontroli zjazdu (HDC – Hill Descent Control), a także grafik układu rozpoznawania znaków drogowych, będącego nowym wyposażeniem w dziedzinie bezpieczeństwa prewencyjnego. Pozostałe zmiany obejmują m.in. lepszej jakości materiały. Górna powierzchnia deski rozdzielczej ma miękką powierzchnię. Wersje XLED i XLED Sun otrzymały fotele tapicerowane połączeniem syntetycznej skóry i zamszu. Modele w wersji wyposażenia Premium i wyższych seryjnie otrzymały nowy podłokietnik zintegrowany ze schowkiem.

""

W nowej Vitarze zmieniono m.in. wzór zegarów i polepszono jakość materiałów.

moto.rp.pl

Nowe Vitary będą napędzane dwoma turbodoładowanymi silnikami. Pierwszy 1,4 Boosterjet z bezpośrednim wtryskiem, znany z Vitary S. Nowością jest silnik benzynowy 1.0 Boosterjet o oznaczeniu K10C. Ponieważ wszystkie wersje Vitary są teraz wyposażone w silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, oznaczenie „S” zarezerwowane dla modeli z silnikiem 1.4 Turbo będzie już używane.

ZOBACZ TAKŻE: Najbardziej rentowny producent na świecie. Suzuki przed BMW

Najtańszy model Vitary kosztuje po modernizacji 64 900 zł. To wersja Comfort z przednim napędem, silnikiem 1,0 l. Do tej pory za bazową wersję Vitary trzeba było zapłacić 61 900 zł. Najdroższa odmiana kosztuje 109 900 zł (1,4 Turbo, napęd na cztery koła AllGrip). Wyższe wersje wyposażenia dostępne są jedynie z mocniejszym silnikiem. Wszystkie modele można nabyć z automatyczną skrzynią biegów, który wymaga dopłaty 7000 zł.