Ceny Audi e-tron GT. Tańszy od Porsche Taycan

Audi opublikowało oficjalny cennik najnowszego, w pełni elektrycznego modelu. E-tron GT w bazowej odmianie kosztuje od 440 tys. zł.

Publikacja: 16.03.2021 07:51

Ceny Audi e-tron GT. Tańszy od Porsche Taycan

Foto: moto.rp.pl

Kolejny model od Audi zasilany wyłącznie z gniazdka powstał na tej samej platformie co Porsche Taycan i jest jego bezpośrednim konkurentem. Elektryczne Audi jest dostępne w dwóch odmianach. Bazowa o nazwie e-tron GT 60 ma moc 350 kW (477 KM), przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy i zasięg 487 km. O „duże” oczko wyżej stoi wariant RS e-tron GT, który dostał dodatkowy zastrzyk mocy – 440 kW (598 KM). Dzięki temu przyspieszenie do setki zajmuje 3,3 s. Większa moc wpłynęła na zasięg, który maksymalnie został określony na 472 km.

CZYTAJ TAKŻE: Audi RS6: Chcę mieć wszystko

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Niezależnie od wybranej wersji, auto może być ładowane z mocą do 270 kW. Dzięki temu akumulatory o pojemności 93,4 kWh (dla obu wariantów są takie same) będzie można naładować do 80 procent w 22,5 minuty. Szkoda, że jak na razie ładowarek oferujących taką mocą ładowania w Polsce nie ma. Ionity w Polsce planuje takie w trzech lokalizacjach.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Podstawowe warianty są bogato wyposażone. E-tron GT 60 (od 440 tys. zł) oferuje w standardzie m.in.: 19-calowe felgi, reflektory LED, skórzaną tapicerkę, siedzenia sportowe z przodu, trójramienną kierownicę skórzana, 3-strefową klimatyzację automatyczną, system MMI Navigation plus. MMI touch, Audi sound system, tempomat czy pompę ciepła.

""

Foto: moto.rp.pl

Z kolei RS e-tron GT (od 594 tys. zł) daje klientom nieco więcej. Dla przykładu można wymienić: 20-calowe felgi, reflektory LED, skórzaną tapicerkę, siedzenia sportowe „plus” z przodu, ogrzewaną trójramienną kierownicę skórzaną, 3-strefową klimatyzację automatyczną, MMI Navigation plus. MMI touch, system nagłośnienia Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D, tempomat, pompę ciepła, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, napęd quattro z regulowaną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi czy system e-tron Sport sound. Dla obu wariantów system ładowania prądem AC o mocy do 22 kW stanowi opcję wymagającą dopłaty 6320 zł.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny Audi e-tron GT
– Audi e-tron GT 60
(477 KM) – od 440 ooo zł
– Audi RS e-tron GT 60 (598 KM) – od 594 ooo zł

Na chwilę obecną e-tron GT ma tylko dwóch konkurentów. Są nimi Porsche Taycan oraz Tesla Model S. Porsche Taycan 4s z pakietem Performance Plus (490 KM) to wydatek ponad 480 tys. zł. Czyli o ponad 40 tys. zł więcej. Z kolei Taycan Turbo (625 KM), stanowiący konkurencję dla RS e-tron GT, kosztuje co najmniej 653 tys. zł (o 59 tys. zł więcej). Warto jednak zaznaczyć, że Porsche dla modelu Taycan wprowadziło wariant bazowy o mocy 326 KM, którego cena rozpoczyna się od 389 tys. zł. Audi jak na razie nie ma takiej wersji dla e-trona GT.

""

Foto: moto.rp.pl

Tesla Model S dostępna jest w trzech wariantach: Long Range (od 395 990 zł) z dwoma silnikami oraz Plaid (od 529 990 zł) i Plaid+ (od 614 490 zł) z trzema silnikami. Jednak dostępna to za duże słowo. Póki co modele 1000 i więcej konne istnieją bardziej w konfiguratorze, a ich okres dostawy określa się prawdopodobnie na koniec 2021 roku. Tak czy inaczej Model S oferuje zasięgi powyżej 600 km, a w najwyższej opcji nawet ponad 800 km. Cenowo Tesla wydaje się być atrakcyjna. Najmocniejsza opcja (Plaid+) jest tańsza niż Porsche Taycan Turbo i nieco droższa od Audi RS e-tron GT. Amerykański produkt nie dorównuje jednak jakością materiałów i wykończenia.

""

Foto: moto.rp.pl

Ceny konkurencji
– Porsche Taycan 4s z pakietem Performance Plus (490 KM) – od 480 949 zł
– Porsche Taycan Turbo (625 KM) – od 653 000 tys. zł
– Tesla Model S Long Range 4×4 (680 KM) – od 395 990 zł
– Tesla Model S Plaid (1020 KM) – od 529 990 zł
– Tesla Model S Plaid+ (1100 KM) – od 614 490 zł

CZYTAJ TAKŻE: Audi A3 Limousine: Bagażnik i coś więcej

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Audi e-tron GT

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Kolejny model od Audi zasilany wyłącznie z gniazdka powstał na tej samej platformie co Porsche Taycan i jest jego bezpośrednim konkurentem. Elektryczne Audi jest dostępne w dwóch odmianach. Bazowa o nazwie e-tron GT 60 ma moc 350 kW (477 KM), przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy i zasięg 487 km. O „duże” oczko wyżej stoi wariant RS e-tron GT, który dostał dodatkowy zastrzyk mocy – 440 kW (598 KM). Dzięki temu przyspieszenie do setki zajmuje 3,3 s. Większa moc wpłynęła na zasięg, który maksymalnie został określony na 472 km.

Pozostało 86% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy