BMW X3 też pod prądem

Niemiecki BMW zaprezentował elektryczne BMW iX3 . To SUV średniej wielkości, który z pewnością będzie miał ambicję konkurowania z Jaguarem I-Pace i czekającą na swoją premierę Teslą Model Y.

Publikacja: 16.07.2020 23:35

BMW X3 też pod prądem

Foto: moto.rp.pl

Najnowszy model BMW zadebiutuje w tym roku w Chinach, a w Europie będzie do kupienia na początku 2021 roku. Podczas prezentacji modelu, prezes BMW, Oliver Zipse zapowiedział, że ta prezentacja jest wstępem do kolejnych. W przyszłym roku zaplanowano premierę sedana i4 i większego crossovera iNEXT.

CZYTAJ TAKŻE: Zmodernizowane BMW serii 6 GT zniknie z kilku rynków

""

Elektryczne BMW iX3.

Foto: moto.rp.pl

BMW iX3, to także początek nowego trendu w bawarskim koncernie. Bo ten model ma być dostępny ze wszystkimi czterema wersjami silnika — diesla, benzyny, hybrydy i pełnej elektryki. Co ciekawe te wszystkie modele mają być produkowane w fabryce BMW w chińskim Shenyangu na północ od Pekinu. Jest to prawdziwa rewolucja. Oznacza, że będzie to pierwszy model tej marki produkowany wyłącznie w Chinach i stamtąd eksportowany na prawie cały świat. Prawie, bo poza rynkiem amerykańskim. Najprawdopodobniej jest to spowodowane bardzo napiętymi stosunkami na linii Pekin- Waszyngton i trwającą wojną handlową między Chinami i USA. Karne cła nałożone przez administrację Donalda Trumpa spowodowałyby, że iX3 miałby tak wysoką cenę, że w USA byłby on niekonkurencyjny.

""

Foto: moto.rp.pl

Niemcy włożyli w to auto wszystko, co mają najbardziej nowoczesne. A więc jest system eDrive 5. generacji połączony z elektrycznym silnikiem 210 kW (282 hp) . Od zera do 100 km/godz jest w stanie przyspieszyć w 6,8 sekundy. Jest to jednak nieznacznie wolniej, niż jest w stanie osiągnąć diesel X3 xDrive30, który taką prędkość osiąga w 5,7 sek. 80 watowa bateria litowo -jonowa zamontowana od podłogą nie ogranicza przestrzeni wewnątrz auta i wg danych technicznych zapewnia temu pojazdowi zasięg 460 kilometrów. Po jego osiągnięciu bateria może być naładowana do 150 kW, czyli do 80 proc. swojej pojemności w ciągu 30 minut, a 100 km doładujemy w ciągu 10 minut. Czyli tyle, ile zazwyczaj w przerwie jazdy trwa wypicie większej, bądź mniejszej kawy.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Żeby auto było efektywne jego maksymalna szybkość została ograniczona do 180 km/godz. Nie jest to osiągnięcie do jakiego przyzwyczaili nas Niemcy, ale z drugiej strony e-auta, to nadal jednak inna liga. Audi Q4 Sportback e-tron ma limit prędkości na takim samym poziomie.

""

Foto: moto.rp.pl

Prezes Zipse podczas prezentacji podkreślał również, że do produkcji iX3 nie użyto żadnych metali ziem rzadkich, które są cenione ze względu na swoje właściwości magnetyczne, ale ich pozyskiwanie odbywa się z wielką szkodą dla środowiska naturalnego. Kopalnie znajdują się w Chinach i Mongolii Wewnętrznej, gdzie ich wydobycie zgodne z poszanowaniem ekologii jest utrudnione. Oliver Zipse podkreślał również, że silnik i bateria iX3 zostały zaprojektowane i wyprodukowane w BMW, a jedynie system elektryczny i wyposażenie do ładowania baterii zaprojektowali inżynierowie z firm partnerskich. Dzięki takiej strategii BMW był w stanie zredukować wagę pojazdu, poprawić jego sterowność nie mówiąc o znaczącym obniżeniu kosztów. Ten najnowszy SUV należy do serii 13 modeli, które BMW zamierza wprowadzić na rynek do 2023 roku.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Elektryczne BMW iX3.

Foto: moto.rp.pl

W tej sytuacji kluczowym rynkiem dla tego modelu będzie Europa, a auto z powodzeniem pozwoli Niemcom obniżyć poziom emisji spalin narzucony przez Unię Europejską i obowiązujący w pełni od przyszłego roku. Oliver Zipse, podczas prezentacji podkreślał, że w przypadku całej firmy ten poziom będzie nawet niższy, niż wymaga tego Bruksela.

CZYTAJ TAKŻE: Topowy model BMW po polskim tuningu

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Najnowszy model BMW zadebiutuje w tym roku w Chinach, a w Europie będzie do kupienia na początku 2021 roku. Podczas prezentacji modelu, prezes BMW, Oliver Zipse zapowiedział, że ta prezentacja jest wstępem do kolejnych. W przyszłym roku zaplanowano premierę sedana i4 i większego crossovera iNEXT.

CZYTAJ TAKŻE: Zmodernizowane BMW serii 6 GT zniknie z kilku rynków

Pozostało 91% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy