Genewa 2019 | Skoda Vision iV: Początek elektrycznej ofensywy

Studyjny model Skody Vision iV to pierwszy elektryczny model marki zbudowany na platformie Modular Electrical Construction Kit (MEB). Wersja produkcyjna jako klasyczny hatchback powinna zadebiutować w 2020 roku.

Publikacja: 06.03.2019 08:07

Genewa 2019 | Skoda Vision iV: Początek elektrycznej ofensywy

Foto: moto.rp.pl

Skoda, jak każda marka z grupy VW, będzie w przyszłości korzystać z platformy modułowej MEB, skonstruowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym. Vision iV to dopiero początek ofensywy elektryków z Czech. Do roku 2022 w w portfolio Skody pojawi się dziesięć zelektryfikowanych modeli. Już w tym roku Superb otrzyma wersję z hybrydową plug-in, a nieco później wejdzie do sprzedaży całkowicie elektryczny Citigo. Skoda w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje dziesięć miliardów euro w modele elektryczcne lub hybrydowe.

""

Skoda Vision iV.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Skoda Vision iV ma wyraziście wystylizowaną karoserię o długości 4,66 metra i 1,61 metra wysokości, podobnie jak Audi Q4 E-Tron. Nie wiadomo jeszcze, co przejdzie z konceptu do wersji produkcyjnej. Na pewno pojawią się tradycyjne klamki i lusterka. Być może Czesi zostaną przy linii coupe. Napęd elektryczny oparty na platformie MEB pozwala na wygospodarowanie dużej przestrzeń we wnętrzu. Bagażnik ma pojemność 550 litrów.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Vision iV ma dwa silniki elektryczne o całkowitej mocy 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km.h trwa 5,9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Silniki są umieszczone na przedniej i tylnej osi. Pomiędzy nimi zabudowana jest chłodzona cieczą bateria litowo-jonowa. Zasięg powinien wynieść około 500 kilometrów w cyklu WLTP. Ładowanie baterii do 80 procent ma trwać około 30 minut.

ZOBACZ TAKŻE: Skoda Kamiq: Tak wygląda następca Yeti

Skoda przygotowała ten model do autonomicznej jazdy na poziomie 3. Vision IV wyposażony jest w skanery laserowe, czujniki radarowe i kamery. Przy pomocy tej technologii powinien niezależnie jeździć lub parkować i radzić sobie również w takich jak wyprzedzanie lub manewr omijania. Poprzez stałe połączenie 5G komunikuje się bezpośrednio z innymi użytkownikami dróg, pojazdami i infrastrukturą. Smartfon służy jako cyfrowy klucz samochodowy. Wbudowany system monitoruje częstość akcji serca kierowcy. Jeśli wykryje nieprawidłowość, Skoda automatycznie hamuje do zatrzymania.

Skoda, jak każda marka z grupy VW, będzie w przyszłości korzystać z platformy modułowej MEB, skonstruowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym. Vision iV to dopiero początek ofensywy elektryków z Czech. Do roku 2022 w w portfolio Skody pojawi się dziesięć zelektryfikowanych modeli. Już w tym roku Superb otrzyma wersję z hybrydową plug-in, a nieco później wejdzie do sprzedaży całkowicie elektryczny Citigo. Skoda w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje dziesięć miliardów euro w modele elektryczcne lub hybrydowe.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy