Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Studyjny model Skody Vision iV to pierwszy elektryczny model marki zbudowany na platformie Modular Electrical Construction Kit (MEB). Wersja produkcyjna jako klasyczny hatchback powinna zadebiutować w 2020 roku.

Skoda, jak każda marka z grupy VW, będzie w przyszłości korzystać z platformy modułowej MEB, skonstruowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym. Vision iV to dopiero początek ofensywy elektryków z Czech. Do roku 2022 w w portfolio Skody pojawi się dziesięć zelektryfikowanych modeli. Już w tym roku Superb otrzyma wersję z hybrydową plug-in, a nieco później wejdzie do sprzedaży całkowicie elektryczny Citigo. Skoda w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje dziesięć miliardów euro w modele elektryczcne lub hybrydowe.

Skoda Vision iV.

Skoda Vision iV ma wyraziście wystylizowaną karoserię o długości 4,66 metra i 1,61 metra wysokości, podobnie jak Audi Q4 E-Tron. Nie wiadomo jeszcze, co przejdzie z konceptu do wersji produkcyjnej. Na pewno pojawią się tradycyjne klamki i lusterka. Być może Czesi zostaną przy linii coupe. Napęd elektryczny oparty na platformie MEB pozwala na wygospodarowanie dużej przestrzeń we wnętrzu. Bagażnik ma pojemność 550 litrów.

Vision iV ma dwa silniki elektryczne o całkowitej mocy 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km.h trwa 5,9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Silniki są umieszczone na przedniej i tylnej osi. Pomiędzy nimi zabudowana jest chłodzona cieczą bateria litowo-jonowa. Zasięg powinien wynieść około 500 kilometrów w cyklu WLTP. Ładowanie baterii do 80 procent ma trwać około 30 minut.

ZOBACZ TAKŻE: Skoda Kamiq: Tak wygląda następca Yeti

Skoda przygotowała ten model do autonomicznej jazdy na poziomie 3. Vision IV wyposażony jest w skanery laserowe, czujniki radarowe i kamery. Przy pomocy tej technologii powinien niezależnie jeździć lub parkować i radzić sobie również w takich jak wyprzedzanie lub manewr omijania. Poprzez stałe połączenie 5G komunikuje się bezpośrednio z innymi użytkownikami dróg, pojazdami i infrastrukturą. Smartfon służy jako cyfrowy klucz samochodowy. Wbudowany system monitoruje częstość akcji serca kierowcy. Jeśli wykryje nieprawidłowość, Skoda automatycznie hamuje do zatrzymania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mniej używanych samochodów, za to wyższe ceny

Rynek używanych samochodów zalicza gwałtowny spadek. Jak podał w czwartek Instytut Samar, ich import ...

Produkt niezalecany – Tesla z kolejną negatywną oceną

Po raz kolejny Consumer Reports wypowiedział się na temat Tesli i ponownie wynik nie ...

Skoda, Volkswagen i Toyota zdominowały polski rynek nowych aut

Mijający rok okazał się całkiem niezły dla polskiego rynku nowych samochodów osobowych. Według wstępnych ...

Suzuki przekazuje samochody dla personelu medycznego

W ramach akcji „Suzuki dla lekarzy” do Szpitala Czerniakowskiego w Warszawie trafiła flota miejskich ...

Historia motoryzacji | Ford Capri: Samochód, który zawsze chciałeś

W 1969 roku na salonie samochodowym w Brukseli Ford zaprezentował nowy model o nazwie ...

W przyszłości zobaczymy dużo elektrycznych Toyot

Toyota pokazała 6 modeli elektrycznych i już za rok zapowiada rewolucyjną baterię. A jednak ...