Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Studyjny model Skody Vision iV to pierwszy elektryczny model marki zbudowany na platformie Modular Electrical Construction Kit (MEB). Wersja produkcyjna jako klasyczny hatchback powinna zadebiutować w 2020 roku.

Skoda, jak każda marka z grupy VW, będzie w przyszłości korzystać z platformy modułowej MEB, skonstruowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym. Vision iV to dopiero początek ofensywy elektryków z Czech. Do roku 2022 w w portfolio Skody pojawi się dziesięć zelektryfikowanych modeli. Już w tym roku Superb otrzyma wersję z hybrydową plug-in, a nieco później wejdzie do sprzedaży całkowicie elektryczny Citigo. Skoda w ciągu najbliższych czterech lat zainwestuje dziesięć miliardów euro w modele elektryczcne lub hybrydowe.

Skoda Vision iV.

Skoda Vision iV ma wyraziście wystylizowaną karoserię o długości 4,66 metra i 1,61 metra wysokości, podobnie jak Audi Q4 E-Tron. Nie wiadomo jeszcze, co przejdzie z konceptu do wersji produkcyjnej. Na pewno pojawią się tradycyjne klamki i lusterka. Być może Czesi zostaną przy linii coupe. Napęd elektryczny oparty na platformie MEB pozwala na wygospodarowanie dużej przestrzeń we wnętrzu. Bagażnik ma pojemność 550 litrów.

Vision iV ma dwa silniki elektryczne o całkowitej mocy 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km.h trwa 5,9 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Silniki są umieszczone na przedniej i tylnej osi. Pomiędzy nimi zabudowana jest chłodzona cieczą bateria litowo-jonowa. Zasięg powinien wynieść około 500 kilometrów w cyklu WLTP. Ładowanie baterii do 80 procent ma trwać około 30 minut.

ZOBACZ TAKŻE: Skoda Kamiq: Tak wygląda następca Yeti

Skoda przygotowała ten model do autonomicznej jazdy na poziomie 3. Vision IV wyposażony jest w skanery laserowe, czujniki radarowe i kamery. Przy pomocy tej technologii powinien niezależnie jeździć lub parkować i radzić sobie również w takich jak wyprzedzanie lub manewr omijania. Poprzez stałe połączenie 5G komunikuje się bezpośrednio z innymi użytkownikami dróg, pojazdami i infrastrukturą. Smartfon służy jako cyfrowy klucz samochodowy. Wbudowany system monitoruje częstość akcji serca kierowcy. Jeśli wykryje nieprawidłowość, Skoda automatycznie hamuje do zatrzymania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grupa Volkswagen jest niekwestionowanym liderem sprzedaży na polskim rynku

Na koniec roku pęknie pół miliona

Sprzedaż samochodów osobowych w Polsce będzie w tym roku rosła dużo szybciej niż na ...

Samochody Baojun E100 electric na placu fabryki SAIC-GM-Wuling Automobile Co. w Liuzhou

Europejczycy inwestują w samochody elektryczne w… Chinach

Europa pozostaje daleko w tyle za Chinami zarówno w produkcji samochodów elektrycznych, jak i ...

Audi A1: Nowe, po ośmiu latach

Po ośmiu latach Audi wprowadza nową generację swojego najmniejszego modelu A1. A1 był najstarszym ...

Miliony na nowe fotoradary

Główny Inspektorat Transportu Drogowego wyda ponad 160 mln zł na nowe urządzenia rejestrujące. Pierwszy ...

Volkswagen w sojuszu z Fordem

We wtorek, 15 stycznia Volkswagen porozumiał się z Fordem. Koncerny połączą siły w produkcji ...

BMW nie nadąża z produkcją silnika V12

Dobra wiadomość dla fanów dwunastocylindrowego silnika BMW. Michael Bayer, szef serii 7 podczas rozmowy ...