fot. Stefan Wermuth/Bloomberg

89. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie oficjalnie otwarty. Na razie po halach kręcą się dziennikarze, od czwartku do 17 marca będą mogli je zwiedzać wszyscy pasjonaci motoryzacji. Czym Salon zaskoczył tuż po otwarciu?

Za nami pierwsze genewskie premiery. Szczególnie ciekawie prezentują się samochody koncepcyjne, które pokazują kierunki myślenia o przyszłości motoryzacji. – Nadszedł taki czas, że wszyscy mogą uwolnić wyobraźnię. Trzeba tylko przestać się zastanawiać i zacząć działać! – tłumaczył podczas odsłonięcia studyjnego modelu Imagine by Kia Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe.

CZYTAJ TAKŻE: Genewa 2019: Elektryki w natarciu, ale benzyna i diesel się bronią

O ile wiele prezentowanych w Genewie modeli poznaliśmy już wcześniej, Imagine by Kia była skrzętnie skrywaną tajemnicą. Czterodrzwiowego elektryka trudno przyporządkować do znanych obecnie segmentów samochodów. Sylwetka i funkcjonalność modelu studyjnego łączą zalety wielu rodzajów aut. – E-mobilność może być emocjonująca i odzwierciedla to concept car nowego elektrycznego auta marki Kia – przekonuje Guillaume.

Podobną tajemnicą otoczono premierę koncepcyjnego SUV-a Mitsubishi Engelberg Tourer – wyposażonego w dwa silniki elektryczne auta hybrydowego z elektrycznym z napędem 4WD i doładowaniem zewnętrznym (PHEV). W trybie jazdy elektrycznej zasięg przekracza 70 km (cykl WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym zbiorniku paliwa łącznie może przejechać ponad 700 km. Światową premierę ma już także za sobą Mazda – w Genewie pokazała kompaktowego SUV-a, Mazdę CX-30. To drugi – po Maździe 3 – model nowej generacji. CX-30 będzie wprowadzona na światowe rynki, a sprzedaż w Europie zacznie się już latem tego roku.

Choć samochody elektryczne zajmują coraz więcej przestrzeni na targach motoryzacyjnych, to – jak widać – nie brak na nich także aut z napędami konwencjonalnymi, które wywołują żywsze bicie serca. Oto, co wybraliśmy z pierwszych godzin w Genewie.

Porsche 911 cabrio

Audi Q4 e-tron

Bentley Continental Number 9

Koenigsegg Regera

Lamborghini Aventador Roadster

VW I.D. Buggy

Smart Forease electric

Renault Clio

Mercedes Benz GLC

Imagine by Kia

Mitsubishi Engelberg Tourer

Mazda CX-30

Audi A7 e-tron

Fiat Centoventi

Alfa Romeo Tonale

Seat el-born

Cupra Formentor

Aston Martin Lagonda All Terrain

Nissan IMQ 

Subaru Viziv Adrenaline

Ferrari F8 Tributo

Mclaren Speedtail

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Citroen C4 Cactus: Nie dam o sobie zapomnieć

Cześć! Jestem Cactus… Citroen C4 Cactus. Choć wielu uważa mnie za brzydkie kaczątko albo ...

Markus Duesmann

Markus Duesmann: z BMW na szefa Audi

Odpowiedzialny za zakupy w BMW Markus Duesmann jest typowany na nowego szefa luksusowej marki ...

Peugeot bacznie przygląda się fabryce w Gliwicach

W czwartek, 17 stycznia do gliwickiej fabryki Opla przyjedzie Carlos Tavares, prezes Grupy PSA. ...

Od 2030 w Szwecji nie kupisz samochodów napędzanych paliwami kopalnymi

Norwegia i Dania już się zdecydowały na ten ruch. Teraz dołączyła Szwecja, która od ...

Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland: Zaangażowanie marki w sport to budowa wizerunku

W ostatnich dniach rozszerzyliśmy naszą umowę z grającym w Lotto Ekstraklasie klubem Korona Kielce. ...

Golf GTI TCR Concept

VW Golf GTI TCR: Przekroczyć granice

Nadjeżdża najmocniejsze i najszybsze GTI w historii Golfa – 290 KM mocy i prędkość ...