Wszyscy zainteresowani Mercedesem EQC prawdopodobnie będą musieli cierpliwie ustawić się w kolejce.

Elektryczny SUV Mercedesa EQC już przed wprowadzeniem na rynek jest niemal wyprzedany. Dieter Zetsche, szef koncernu Daimler w wywiadzie dla „Welt Online” stwierdził, że w firmie są niemal pewni, że nie da się zaspokoić popytu w 2019 roku, a w 2020 prawdopodobnie też będzie z tym ciężko. Szef koncernu nie odpowiedział jednak na pytanie, czy jest to oznaka sukcesu e-crossovera, czy też niewystarczających zdolności produkcyjnych.

Elektryczny Mercedes EQC.

EQC ma zacząć zjeżdżać z linii produkcyjnej fabryki w Bremie w drugiej połowie roku. Elektryczny Mercedes produkowany będzie równolegle z konwencjonalnymi modelami. Wprowadzenie na rynek początkowo planowane było na początek 2019 roku.

Za napęd EQC odpowiadają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM, które zamontowano po jednym na każdej osi, zapewniając napęd na 4 koła. EQC ma rozpędzać się do 100 km/h w 5,1 sekundy, osiągać prędkość maksymalną 180 km/h, a na jednym ładowaniu przejechać dystans 450 km.

ZOBACZ TAKŻE: Światowa premiera EQC: Mercedes pod elektryczną gwiazdą

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemcy pomogą naszej branży motoryzacyjnej

Majowy wzrost produkcji samochodów osobowych w niemieckich fabrykach daje szanse na zwiększenie zamówień polskim poddostawcom ...

Ostatni kraj na świecie zniósł zakaz prowadzenia samochodu przez kobiety

Arabia Saudyjska była jedynym krajem na świecie, w którym kobiety nie mogły jeździć samochodem. ...

Nie ma manipulacji w dieslach Euro-6. Volkswagen odrzuca sugestie niemieckich mediów

Volkswagen znowu musi się bronić przed doniesieniami medialnymi o użyciu nielegalnego oprogramowania. Tym razem ...

Za OC płacimy mniej. Znowu wojna?

Ceny komunikacyjnych ubezpieczeń OC ustabilizowały się, a nawet nieco spadły. To jeszcze nie wojna, ...

Ruszyła produkcja pierwszego elektrycznego Volvo

W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge. To ...

Kia i Hyundai angażują się w budowę szybkich ładowarek w Europie

Kia Motors i Hyundai Motor inwestują w firmę IONITY. To utworzona przez producentów samochodów spółka joint ...