Oto Anty Top 50 aut, których w 2018 r. zarejestrowano najmniej u naszych zachodnich sąsiadów. Chociaż „mało” nie zawsze ma tu odpowiednie znaczenie.

Miejsce 50. Bentley Bentayga – 263 egzemplarzy
Miejsce 49. Cadillac Escalade – 228 egzemplarzy
Miejsce 48. Subaru Impreza WRX STI – 215 egzemplarzy
Miejsce 47. Alpine A110 – 214 egzemplarzy
Miejsce 46. Jaguar I-Pace – 191 egzemplarzy
Miejsce 45. Cadillac XTS – 184 egzemplarzy
Miejsce 44. VW Scirocco – 180 egzemplarzy
Miejsce 43. DS5 – 177 egzemplarzy
Miejsce 42. Aston Martin DB11 – 175 egzemplarzy
Miejsce 41. Mitsubishi Lancer – 169 egzemplarzy
Miejsce 41. Jaguar XJ – 169 egzemplarzy

Czasami znalezienie się w pięćdziesiątce aut, których sprzedano najmniej (w skali całego runku) nie oznacza porażki, a sukces. Patrząc chociażby na cenę Bentleya (Bentayga to 208,5 tys. euro w Niemczech, od 210,3 tys. euro w Polsce) to zupełnie niezły wynik sprzedaży.

Na rynku niemieckim sprzedano w rok 263 egzemplarze Bentleya Bentaygi. W Polsce taki wynik sprzedaży można by osiągnąć po około 10 latach.

Miejsce 40. Maserati GrandTurismo – 158 egzemplarzy
Miejsce 39. Infiniti FX – 157 egzemplarzy
Miejsce 38. Peugeot ION – 147 egzemplarzy
Miejsce 37. Nissan GT-R – 145 egzemplarzy
Miejsce 37. Ferrari Portofino – 145 egzemplarzy
Miejsce 36. Lexus GS – 115 egzemplarzy
Miejsce 35. Subaru BRZ – 111 egzemplarzy
Miejsce 34. Infiniti Q50 – 103 egzemplarze
Miejsce 33. Citroen C-Zero – 102 egzemplarze
Miejsce 32. Aston Martin V8 – 98 egzemplarzy
Miejsce 31. Cadillac CTS – 95 egzemplarzy

Japońskie limuzyny nie mają łatwego życia na niemieckim rynku. Lexus GS i Infiniti Q50 to niemal białe kruki na niemieckich drogach. Równie „łatwo” można spotkać model Ferrari, a to jednak zupełnie inna liga. Nissan GT-R i Subaru BRZ też wypadają, delikatnie rzecz ujmując, słabo.

Tylko 103 egzemplarze w 2018 roku udało się zarejestrować w Niemczech. Auto tak na drogach tak rzadkie jak Ferrari.

Miejsce 30. Infiniti Q60 – 93 egzemplarze
Miejsce 29. BMW Z4 – 90 egzemplarzy
Miejsce 29. Maserati Quattroporte – 90 egzemplarzy
Miejsce 29. Lexus LC – 90 egzemplarzy
Miejsce 28. Toyota Corolla – 89 egzemplarzy
Miejsce 27. Citroen C5 Aircross – 85 egzemplarzy
Miejsce 27. Alpina B4 – 85 egzemplarzy
Miejsce 26. SsangYong Rodius – 84 egzemplarze
Miejsce 25. Lotus Exige – 83 egzemplarze
Miejsce 24. Infiniti QX30 – 82 egzemplarze
Miejsce 23. Morgan 4/4 – 76 egzemplarzy
Miejsce 22. Lotus Elise – 75 egzemplarzy
Miejsce 21. Alpina B3 – 66 egzemplarzy

Końcówka sprzedaży BMW Z4 i początek Citroena C5 Aircross. Francuzi pójdą z czasem w górę, BMW też, ale dopiero po pojawieniu się nowego modelu. Bardzo cieszy świetna sprzedaż Morgana 4/4 i Lotusów Exige oraz Elise. Zaskakuje słaby wynik Toyoty Corolli – 89 egzemplarzy.

W Niemczech w 2018 roku zarejestrowało się niemal tyle samo Morganów co Toyoty Corolli.

Miejsce 20. Alpina D3 – 59 egzemplarzy
Miejsce 20. Lexus LS – 59 egzemplarzy
Miejsce 19. Lexus RC – 58 egzemplarzy
Miejsce 18. Rolls Royce Phantom – 57 egzemplarzy
Miejsce 17. Cadillac CT6 – 49 egzemplarzy
Miejsce 16. Hyundai Nexo – 41 egzemplarzy
Miejsce 15. Cadillac ATS – 33 egzemplarze
Miejsce 15. Rolls Royce Dawn – 33 egzemplarze
Miejsce 14. Citroen C-Elysee – 30 egzemplarzy
Miejsce 14. Seat Tarraco – 30 egzemplarzy
Miejsce 13. Ferrari California – 29 egzemplarzy
Miejsce 13. Volkswagen Jetta – 29 egzemplarzy
Miejsce 12. Lexus ES – 28 egzemplarzy
Miejsce 11. Rolls Royce Wraith – 25 egzemplarzy

Seat Tarraco dopiero rozpoczyna swoją rynkową przygodę. Jego sprzedaż z czasem na pewno wzrośnie. Za to w tej dziesiątce znalazły się aż trzy modele Rolls Royce’a. Szacunek, że znalazło się więcej klientów na nowego Phantoma niż na Citroena C-Elysee.

57 egzemplarzy Rolls Royca Phantom kontra 30 sztuk Citroena C-Elysse. Niemcy wiedzą co dobre.
Miejsce 10. Nissan NV 200 - 24 egzemplarzy

Tylko 24 osoby zdecydowały się na kupno elektrycznego Nissana. Póki co Niemcy nie przepadają za autami na prąd. Nissan dostępny jest w wersji osobowej lub jako van. Po modernizacji dodano większą baterię pochodzącą z modelu Leaf. W Polsce sprzedano w 2018 roku 27 egzemplarzy Nissana NV 200.

Miejsce 10. Lotus Evora - 24 egzemplarzy

Lotus z silnikiem Toyoty. 24 egzemplarze to niby niewiele, ale jak na produkowanego od 2008 roku Lotusa to i tak niezły wynik.

Miejsce 9. Aston Martin V12 - 23 egzemplarze

12 cylindrów, 5,9 litra pojemności, 517 KM mocy. Taką przyjemność zafundowały sobie w Niemczech 23 osoby.

Miejsce 8. Rolls Royce Ghost - 17 egzemplarzy

Spada zainteresowanie najmniejszą (5,40 m) limuzyną Rollsa na niemieckim rynku. Auto ma silnik V12 o pojemności 6,6 litra i mocy 632 KM. Na rynku niemieckim kosztuje około 250 tys. euro. W poprzednich latach średnio sprzedawało się około 30 sztuk. W 2018 tylko 17 egzemplarzy.

Miejsce 7. Rolls Royce Cullinan - 14 egzemplarzy

Nowy SUV Rollsa dopiero rozwija skrzydła. Za rok będzie najprawdopodobniej najlepiej sprzedającym się modelem angielskiej marki. SUV napędzany jest 6,7- litrowym V12 o mocy 571 KM.

Miejsce 6. Ferrari 458 - 12 egzemplarzy

Produkcja modelu 458 zakończyła się w 2016 roku, ale jeszcze jakieś niedobitki zostały. 12 nowych egzemplarzy tego modelu Ferrari zarejestrowano w Niemczech w 2018 roku.

Miejsce 6. Ferrari F12 - 12 egzemplarzy

Podobna sytuacja z 740-konnym modelem F12. Jego produkcja zakończyła się w 2017 roku. Jednak to nie stanęło na przeszkodzie zarejestrowania 12 nowiuteńkich egzemplarzy w 2018 roku.

Miejsce 5. Hyundai Veloster - 11 egzemplarzy

Druga generacja Velostera nie jest oficjalnie oferowana na niemieckim rynku, a mimo to znalazła 11 chętnych.

Miejsce 4. Alpina XD3 Biturbo - 10 egzemplarzy

Alpina to elitarność. Widać jak duża. Na 388-konnego SUV-a zdecydowało się w Niemczech tylko 10 osób. W Polsce modele Alpiny znajdziecie w Auto Fus w Warszawie.

Miejsce 3. Aston Martin Vanquish - 7 egzemplarzy

Siedmiu szczęśliwców kupiło prawdopodobnie ostatnie egzemplarze Astona Martina Vanquish. Produkcja tego modelu zakończyła się w 2018 roku.

Miejsce 2. Mercedes SLS AMG - 3 egzemplarze

Produkcję SLS-a zakończono w 2014 roku. Jednak trzy osoby w Niemczech zarejestrowały nowe Mercedesy AMG w 2018 roku. To było cudowne auto z niepowtarzalnymi, unoszonymi do góry drzwiami.

Miejsce 2. Ferrari FF - 3 egzemlparze

Z kolei produkcję Ferrari FF zakończono w 2016 roku. Ale mimo to trzy sztuki czteromiejscowego Ferrari z silnikiem V12 zostały zarejestrowane u naszych zachodnich sąsiadów w 2018 roku.

Miejsce 1. Ferrari 599 GTO - 1 egzemplarz

Wersja, która powinna znaleźć się u każdego kolekcjonera aut. 599 GTO, czyli Gran Turismo Omologato to model, który powstał w liczbie 599 egzemplarzy. Jeden z nich zarejestrowano dopiero w zeszłym roku.

Miejsce 1. Aston Martin Rapide - 1 egzemplarz

Jak widać produkowana od 2009 roku czterodrzwiowa limuzyna Astona nie cieszy się dużym powodzeniem w Niemczech, skoro znalazł się na nią tylko jeden chętny.

Miejsce 1. Volkswagen Phateon - 1 egzemplarz

Limuzyna Volkswagena miała doczekać się następcy, ale tak się nie stało. Produkcję póki co zakończono w 2016 roku. Jedak jakiś śmiałek w Niemczech wygrzebał jeden nowy egzemplarz i zarejestrował w 2018 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Golf GTI TCR Concept

VW Golf GTI TCR: Przekroczyć granice

Nadjeżdża najmocniejsze i najszybsze GTI w historii Golfa – 290 KM mocy i prędkość ...

Zawodnicy Juve grają z logo Jeepa na koszulkach

Awantura o Ronaldo, nowego pracownika Fiata

Przejście Ronaldo do Juventusu to fantastyczna okazja na zwiększenie  wartości marki Jeep, której logo ...

Coraz mniej aut z polskich fabryk, za to silników będzie więcej

Polski przemysł motoryzacyjny słabnie. Ale zauważalne już w ubiegłym roku spadki wartości produkcji sprzedanej ...

Mamy nowe prawo jazdy. Co się zmienia?

Od poniedziałku 4 marca 2019 r. obowiązuje nowy wzór prawa jazdy. Z blankietu znika ...

Romet podbija Europę Zachodnią

Rodzimy producent rowerów wyprodukował około 400 tys. jednośladów. Na eksport, głównie na rynki Europy ...

Budowa autostrady A1 pod Częstochową, odcinek budowany dotąd przez firmę Salini, który powinien być już praktycznie gotowy...

Włosi ostatecznie przegrali autostradę A1

Jeszcze przed końcem roku powinien być gotowy odcinek autostrady A1 omijający Częstochowę. W piątek ...