Oto Anty Top 50 aut, których w 2018 r. zarejestrowano najmniej u naszych zachodnich sąsiadów. Chociaż „mało” nie zawsze ma tu odpowiednie znaczenie.

Miejsce 50. Bentley Bentayga – 263 egzemplarzy
Miejsce 49. Cadillac Escalade – 228 egzemplarzy
Miejsce 48. Subaru Impreza WRX STI – 215 egzemplarzy
Miejsce 47. Alpine A110 – 214 egzemplarzy
Miejsce 46. Jaguar I-Pace – 191 egzemplarzy
Miejsce 45. Cadillac XTS – 184 egzemplarzy
Miejsce 44. VW Scirocco – 180 egzemplarzy
Miejsce 43. DS5 – 177 egzemplarzy
Miejsce 42. Aston Martin DB11 – 175 egzemplarzy
Miejsce 41. Mitsubishi Lancer – 169 egzemplarzy
Miejsce 41. Jaguar XJ – 169 egzemplarzy

Czasami znalezienie się w pięćdziesiątce aut, których sprzedano najmniej (w skali całego runku) nie oznacza porażki, a sukces. Patrząc chociażby na cenę Bentleya (Bentayga to 208,5 tys. euro w Niemczech, od 210,3 tys. euro w Polsce) to zupełnie niezły wynik sprzedaży.

Na rynku niemieckim sprzedano w rok 263 egzemplarze Bentleya Bentaygi. W Polsce taki wynik sprzedaży można by osiągnąć po około 10 latach.

Miejsce 40. Maserati GrandTurismo – 158 egzemplarzy
Miejsce 39. Infiniti FX – 157 egzemplarzy
Miejsce 38. Peugeot ION – 147 egzemplarzy
Miejsce 37. Nissan GT-R – 145 egzemplarzy
Miejsce 37. Ferrari Portofino – 145 egzemplarzy
Miejsce 36. Lexus GS – 115 egzemplarzy
Miejsce 35. Subaru BRZ – 111 egzemplarzy
Miejsce 34. Infiniti Q50 – 103 egzemplarze
Miejsce 33. Citroen C-Zero – 102 egzemplarze
Miejsce 32. Aston Martin V8 – 98 egzemplarzy
Miejsce 31. Cadillac CTS – 95 egzemplarzy

Japońskie limuzyny nie mają łatwego życia na niemieckim rynku. Lexus GS i Infiniti Q50 to niemal białe kruki na niemieckich drogach. Równie „łatwo” można spotkać model Ferrari, a to jednak zupełnie inna liga. Nissan GT-R i Subaru BRZ też wypadają, delikatnie rzecz ujmując, słabo.

Tylko 103 egzemplarze w 2018 roku udało się zarejestrować w Niemczech. Auto tak na drogach tak rzadkie jak Ferrari.

Miejsce 30. Infiniti Q60 – 93 egzemplarze
Miejsce 29. BMW Z4 – 90 egzemplarzy
Miejsce 29. Maserati Quattroporte – 90 egzemplarzy
Miejsce 29. Lexus LC – 90 egzemplarzy
Miejsce 28. Toyota Corolla – 89 egzemplarzy
Miejsce 27. Citroen C5 Aircross – 85 egzemplarzy
Miejsce 27. Alpina B4 – 85 egzemplarzy
Miejsce 26. SsangYong Rodius – 84 egzemplarze
Miejsce 25. Lotus Exige – 83 egzemplarze
Miejsce 24. Infiniti QX30 – 82 egzemplarze
Miejsce 23. Morgan 4/4 – 76 egzemplarzy
Miejsce 22. Lotus Elise – 75 egzemplarzy
Miejsce 21. Alpina B3 – 66 egzemplarzy

Końcówka sprzedaży BMW Z4 i początek Citroena C5 Aircross. Francuzi pójdą z czasem w górę, BMW też, ale dopiero po pojawieniu się nowego modelu. Bardzo cieszy świetna sprzedaż Morgana 4/4 i Lotusów Exige oraz Elise. Zaskakuje słaby wynik Toyoty Corolli – 89 egzemplarzy.

W Niemczech w 2018 roku zarejestrowało się niemal tyle samo Morganów co Toyoty Corolli.

Miejsce 20. Alpina D3 – 59 egzemplarzy
Miejsce 20. Lexus LS – 59 egzemplarzy
Miejsce 19. Lexus RC – 58 egzemplarzy
Miejsce 18. Rolls Royce Phantom – 57 egzemplarzy
Miejsce 17. Cadillac CT6 – 49 egzemplarzy
Miejsce 16. Hyundai Nexo – 41 egzemplarzy
Miejsce 15. Cadillac ATS – 33 egzemplarze
Miejsce 15. Rolls Royce Dawn – 33 egzemplarze
Miejsce 14. Citroen C-Elysee – 30 egzemplarzy
Miejsce 14. Seat Tarraco – 30 egzemplarzy
Miejsce 13. Ferrari California – 29 egzemplarzy
Miejsce 13. Volkswagen Jetta – 29 egzemplarzy
Miejsce 12. Lexus ES – 28 egzemplarzy
Miejsce 11. Rolls Royce Wraith – 25 egzemplarzy

Seat Tarraco dopiero rozpoczyna swoją rynkową przygodę. Jego sprzedaż z czasem na pewno wzrośnie. Za to w tej dziesiątce znalazły się aż trzy modele Rolls Royce’a. Szacunek, że znalazło się więcej klientów na nowego Phantoma niż na Citroena C-Elysee.

57 egzemplarzy Rolls Royca Phantom kontra 30 sztuk Citroena C-Elysse. Niemcy wiedzą co dobre.
Miejsce 10. Nissan NV 200 - 24 egzemplarzy

Tylko 24 osoby zdecydowały się na kupno elektrycznego Nissana. Póki co Niemcy nie przepadają za autami na prąd. Nissan dostępny jest w wersji osobowej lub jako van. Po modernizacji dodano większą baterię pochodzącą z modelu Leaf. W Polsce sprzedano w 2018 roku 27 egzemplarzy Nissana NV 200.

Miejsce 10. Lotus Evora - 24 egzemplarzy

Lotus z silnikiem Toyoty. 24 egzemplarze to niby niewiele, ale jak na produkowanego od 2008 roku Lotusa to i tak niezły wynik.

Miejsce 9. Aston Martin V12 - 23 egzemplarze

12 cylindrów, 5,9 litra pojemności, 517 KM mocy. Taką przyjemność zafundowały sobie w Niemczech 23 osoby.

Miejsce 8. Rolls Royce Ghost - 17 egzemplarzy

Spada zainteresowanie najmniejszą (5,40 m) limuzyną Rollsa na niemieckim rynku. Auto ma silnik V12 o pojemności 6,6 litra i mocy 632 KM. Na rynku niemieckim kosztuje około 250 tys. euro. W poprzednich latach średnio sprzedawało się około 30 sztuk. W 2018 tylko 17 egzemplarzy.

Miejsce 7. Rolls Royce Cullinan - 14 egzemplarzy

Nowy SUV Rollsa dopiero rozwija skrzydła. Za rok będzie najprawdopodobniej najlepiej sprzedającym się modelem angielskiej marki. SUV napędzany jest 6,7- litrowym V12 o mocy 571 KM.

Miejsce 6. Ferrari 458 - 12 egzemplarzy

Produkcja modelu 458 zakończyła się w 2016 roku, ale jeszcze jakieś niedobitki zostały. 12 nowych egzemplarzy tego modelu Ferrari zarejestrowano w Niemczech w 2018 roku.

Miejsce 6. Ferrari F12 - 12 egzemplarzy

Podobna sytuacja z 740-konnym modelem F12. Jego produkcja zakończyła się w 2017 roku. Jednak to nie stanęło na przeszkodzie zarejestrowania 12 nowiuteńkich egzemplarzy w 2018 roku.

Miejsce 5. Hyundai Veloster - 11 egzemplarzy

Druga generacja Velostera nie jest oficjalnie oferowana na niemieckim rynku, a mimo to znalazła 11 chętnych.

Miejsce 4. Alpina XD3 Biturbo - 10 egzemplarzy

Alpina to elitarność. Widać jak duża. Na 388-konnego SUV-a zdecydowało się w Niemczech tylko 10 osób. W Polsce modele Alpiny znajdziecie w Auto Fus w Warszawie.

Miejsce 3. Aston Martin Vanquish - 7 egzemplarzy

Siedmiu szczęśliwców kupiło prawdopodobnie ostatnie egzemplarze Astona Martina Vanquish. Produkcja tego modelu zakończyła się w 2018 roku.

Miejsce 2. Mercedes SLS AMG - 3 egzemplarze

Produkcję SLS-a zakończono w 2014 roku. Jednak trzy osoby w Niemczech zarejestrowały nowe Mercedesy AMG w 2018 roku. To było cudowne auto z niepowtarzalnymi, unoszonymi do góry drzwiami.

Miejsce 2. Ferrari FF - 3 egzemlparze

Z kolei produkcję Ferrari FF zakończono w 2016 roku. Ale mimo to trzy sztuki czteromiejscowego Ferrari z silnikiem V12 zostały zarejestrowane u naszych zachodnich sąsiadów w 2018 roku.

Miejsce 1. Ferrari 599 GTO - 1 egzemplarz

Wersja, która powinna znaleźć się u każdego kolekcjonera aut. 599 GTO, czyli Gran Turismo Omologato to model, który powstał w liczbie 599 egzemplarzy. Jeden z nich zarejestrowano dopiero w zeszłym roku.

Miejsce 1. Aston Martin Rapide - 1 egzemplarz

Jak widać produkowana od 2009 roku czterodrzwiowa limuzyna Astona nie cieszy się dużym powodzeniem w Niemczech, skoro znalazł się na nią tylko jeden chętny.

Miejsce 1. Volkswagen Phateon - 1 egzemplarz

Limuzyna Volkswagena miała doczekać się następcy, ale tak się nie stało. Produkcję póki co zakończono w 2016 roku. Jedak jakiś śmiałek w Niemczech wygrzebał jeden nowy egzemplarz i zarejestrował w 2018 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Top 10 | Najczęściej kradzione samochody w USA

Coroczny raport „Hot Wheels” przygotowany przez National Insurance Crime Burea ujawnia dziesięć najczęściej kradzionych ...

Dwa lata temu salon w Paryżu odwiedził milion gości. Ich liczba systematycznie spada

Salon samochodowy w Paryżu: Zmierzch wielkich imprez

Lista nieobecności na rozpoczynającym się we wtorek paryskim Mondial d’Auto jest długa. Czy to ...

Rekordowa KIA e-Niro: prawie 500 km zasięgu

Nowa elektryczna KIA e-Niro ma mieć 485 km zasięgu w cyklu mieszanym i 615 ...

Jeff Bezos, założyciel Amazona

Amazon: najpierw drony, teraz autonomiczne samochody

Gigant e-handlu trzyma rękę na pulsie i stara się nie ominąć żadnego z najnowszych ...

Volkswagen Touareg: Na podbój nowego świata

Większy w środku i na zewnątrz, bardziej elegancki i przede wszystkim nowoczesny. To główne ...

Ceny taksówek w Polsce – ile kosztują kursy w największych miastach?

Rynek taksówek w Polsce skupia się wokół 20 największych miast w kraju, gdyż to ...