Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Pierwsza, produkowana od 2011 roku generacja Audi Q3 sprzedała się ponad 1,1 mln raz. Czas na następcę, który oficjalnie pojawi się jesienią 2018 roku.

Modelem Q3 Audi modernizuje ostatniego SUV-a zbudowanego a platformie MQB. Nowe Audi Q3 otrzyma taką samą płytę podłogową jak Skoda Kodiaq czy VW Tiguan. Nowy model jest aż 9,7 cm (4485 mm) dłuższy od poprzednika i wpisuje się idealnie w wymiary aktualnego Volkswagena Tiguana (4486 mm). Audi ma wyglądać bardziej sportowo i zadziornie. I tak wygląda. Jest 7 cm niższe (1585mm) i o jeden szersze od Tiguana (wysokość 1651 mm, szerokość 1839 mm).

Nowe Q3 jest znacznie większe od poprzednika.

Względem poprzednika w nowym Q3 mamy zdecydowanie więcej miejsca. Dłuższa karoseria, zwiększony o 7,8 cm rozstaw osi i przesunięty o 15 cm do tyły drugi rząd siedzeń pozwolił wygospodarować dodatkowe miejsce. Bagażnik mieści od 530 do 1525 litrów. Tylna ławka jest przesuwana, a jej oparcie można ustawić pod kątem w siedmiu różnych położeniach. Pozycja kierowcy została obniżona o trzy centymetry.

Wnętrze nie odstaje od reszty modeli Audi

W nowym modelu Audi ma poprawić względem poprzednika jakość materiałów. Zmodernizowany został też system informacyno-rozrywkowy. Q3 otrzyma Audi Virtual Cockpit i centralny wyświetlacz multimedialny o wielkości 8 lub 10 cali. Nawigacja MMI Plus rozumie nie tylko pojedyncze słowa, ale całe sformułowania. W pewnym ograniczonym zakresie można sobie z Audi porozmawiać.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny Audi Q8: Drogo, ale i tak z sukcesem

Na początku Q3 oferowane będzie wyłącznie z silnikami czterocylindrowymi. Modele benzynowe będą miały moc 150, 190 i 230 KM, a diesel 150 KM. Później dołączy jeszcze jeden TDI o mocy 190 KM. Najmocniejsze wersje silnikowe mają dwa litry pojemności, pozostałe 1,5 litra i przedni napęd. Na sam koniec dołączy do palety modelowej RS Q3 o mocy około 400 KM.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grupa Renault: sukcesy mimo kłopotów

Grupa Renault zrealizowała w 2018 r. swoje plany mimo kryzysu z dieslami i niesprzyjającej ...

We Share: Dwa tysiące elektrycznych VW w Berlinie

Od połowy 2019 roku Volkswagen startuje w Berlinie z programem wynajmu samochodów - "We ...

Raport 2018 | Wynajem długoterminowy aut rośnie w siłę

Wynajem długoterminowy aut ma się dobrze jak nigdy dotąd. Branża z kwartału na kwartał ...

Nowy Volkswagen Golf VIII już w połowie tego roku

W sieci wypłynęły zdjęcia praktycznie niezamaskowanego Golfa ósmej generacji, którego premiera przewidziana jest w ...

Mazda CX-30: Między wierszami

Kompaktowy SUV Mazda CX-30, który zadebiutował podczas tegorocznego salonu w Genewie, zamyka lukę między ...

Samochody Baojun E100 electric na placu fabryki SAIC-GM-Wuling Automobile Co. w Liuzhou

Europejczycy inwestują w samochody elektryczne w… Chinach

Europa pozostaje daleko w tyle za Chinami zarówno w produkcji samochodów elektrycznych, jak i ...