Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Audi wchodzi do segmentu SUV Coupe. Nowe Q8 będzie konkurowało z BMW X6 i Mercedesem GLE Coupe.

Trochę trzeba było poczekać na wkroczenie przez Audi do segmentu SUV Coupe. Q8 wykorzystuje technikę Q7. Jest od niego niższe i krótsze. Wraz z nowym modelem Audi prezentuje również nowy język stylistyczny marki dla modeli SUV. Następne w kolejce jest Q3, który otrzyma następcę jeszcze w tym roku.

Styl przeniesiony z A8. Wnętrze nowego Audi Q8

Q8 to duży samochód. Ma dwa metry szerokości, a do tego potężny wlot powietrza, który dba o bycie zauważonym. Koła seryjnie mają 19 cali. Opcjonalnie mogą mieć nawet 22 cale. Deska rozdzielcza różni od tej w Q7. Cały środkowy panel jest nowo zaprojektowany. Mimo bardziej płaskiego, opadającego dachu miejsca z tyłu nie powinno zabraknąć. Bagażnik ma 605 litrów pojemności.

Wszystkie wersje silnikowe mają mechaniczny napęd na cztery koła i współpracują z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią. Każde Q8 jest tzw. miękką hybrydą (Mildhybrid) z 48 Voltowym napięciem. Konstrukcja umożliwia jazdę z wyłączonym silnikiem poniżej 22 km/h. Jednostka napędowa również przestaje pracować jeśli pomiędzy 55 a 160 km/h kierowca nie będzie dodawał gazu.

Q8 to pierwszy SUV Audi w stylu Coupe. Konkurent BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe.

Na początek oferowany będzie model 50 TDI z 3.0 litrowym dieslem o mocy 286 KM. Q8 w takiej wersji osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. Na początku 2019 roku do oferty dojdzie model 45 TDI z silnikiem 231 KM. Obydwie jednostki są znane z modeli A6 i A8. Silnik benzynowy – V6, Turbo, 340 KM – pojawi się również w 2019 roku. Raczej później niż wcześniej pojawi się wersja SQ8. Silnik znany z SQ7, czyli V8 Turbodiesel o mocy 435 KM i 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na rynek Chiński i amerykański przygotowana zostanie mocna, benzynowa wersja plug-in.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Salon Samochodowy w Pekinie. Wielkie nadzieje producentów

Po odwołanych wystawach motoryzacyjnych w Genewie, Paryżu i Detroit pekiński salon Auto China pozostanie ...

Lexus LC 500: Wyrafinowany indywidualista

Jest rzadki, wyszukany i wyjątkowy. Lexus LC to awangarda wśród mocnych coupe. Jedno z ...

Porsche 935: Niespodziewana premiera w idealnym czasie i miejscu

Niespodzianki w świecie motoryzacji zdarzają się coraz rzadziej. Porsche się to udało. Podczas szóstej ...

Michelin UPTIS: Nigdy więcej nie złapiesz kapcia

Na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie Michelin zaprezentuje zupełnie nową oponę: elastyczną, trwałą i ...

Porsche i Boeing chcą latać nad miastami

Niemiecki koncern samochodowy i amerykański gigant lotniczy chcą wprowadzić na rynek latający automobil elektryczny. ...

Toyota i Suzuki pogłębiają współpracę

Toyota i Suzuki zacieśniają współpracę. Celem japońskiej kooperacji jest bardziej intensywna współpraca w segmencie ...