Jak potwierdził nam Radosław Pszczółka, rzecznik prasowy Grupy PGD, polskiego dystrybutora Infiniti, marka wycofa się z polskiego rynku za rok, najprawdopodobniej w marcu 2020 roku. Patrząc na statystyki, nietrudno zrozumieć taką decyzję. Sprzedaż Infiniti w 2018 roku spadła w Europie o połowę i wyniosła zaledwie 5800 sztuk. W związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej produkcja modeli Q30 i QX30 w zakładach w Anglii przestaje być opłacalna. Już postanowiono, że ich wytwarzanie zakończy się w lipcu 2019 roku.
Infiniti Q30.
Główny rzecznik marki Trevor Hale powiedział Reuterowi, że Infiniti w Europie nie ma widzi perspektyw stworzenia rentownego, długofalowego biznesu. Ten krok jest częścią szerszego globalnego planu restrukturyzacji marki. Firma skupi się na Ameryce Północnej i Chinach oraz kontynuacji rozwoju na rynkach w Europie Wschodniej i na Bliskim Wschodzie.
Infiniti Q60 było w Polsce drugim pod względem ilości sprzedaży modelem w Polsce.
Poza tym wyjście z Europy pozwoli marce skupić się na elektryfikacji modeli od 2021 roku i odejściu od diesli. W USA firma zaproponuje więcej SUV-ów, w Chinach zaoferuje również kilka nowości.