Nazwa marki będzie identyczna z budowanym od 1979 roku sedanie Jetta. Model nie jest oferowany na wszystkich rynkach, nie ma go np. w Polsce czy nawet Niemczech, ale dobrze sprzedaje się w USA. Teraz nazwa „Jetta” zyskała szczególne wyróżnienie: wyznacza kompletnie nową markę, pod którą kryć będą się tanie Volkswageny zbudowane wyłącznie na chiński rynek.

""

Tak wygląda logotyp nowej marki Volkswagena.

moto.rp.pl

Jürgen Stackmann, dyrektor sprzedaży Volkswagena tłumaczy, że marka powstała po to żeby wykorzystać pełny potencjał rynkowym w Chinach. Wschodząca chińska klasa średnia szuka tanich samochodów za 10 000 do 20 000 euro, które do tej pory oferowane były przez wyłącznie chińskich producentów.Teraz z tego tortu VW chce dostać porządny kawałek. Stackmann podkreśla, że Volkswagen nie przymierza do budowania taniego auta w cenie około 5000 euro. Jetta ma znaleźć się znalazła się w tanim segmencie wolumenowym.

""

Jednym z początkowo trzech oferowanych modeli będzie Jetty limuzyna

moto.rp.pl

Nazwa Jetta jest w Chinach dobrze znana i pozytywnie kojarzona. Według Stackmanna, Jetta w Chinach jest czymś takim jak Golf w Niemczech, 90 procent Chińczyków kojarzy tę nazwę. Decyzja o budowie pod-marki VW w Chinach została podjęta około 2,5 roku temu. Jetta rozpoczyna podbój rynku od 200 dealerstw i nowych sposobów sprzedaży: będą sklepy internetowe czy modele wystawione w centrach handlowych mają napędzić sprzedaż.

""

Jetta zaoferuje również dwa modele SUV.

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen Atlas z nagrodą dla najlepszego dużego SUV-a w USA

Chiny są zdecydowanie najważniejszym rynkiem dla Volkswagena. W 2018 roku marka z Wolfsburga sprzedała w Chinach 3,1 miliona pojazdów – czyli prawie 50 procent światowych dostaw marki. Na początku Jetta będzie oferowała limuzynę i dwa modele SUV.