Spadek sprzedaży Tesli stoi w jaskrawym kontraście z ogólnym wzrostem rynku pojazdów elektrycznych w Norwegii. Według Norweskiej Rady Informacji o Ruchu Drogowym (OFV) w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2025 roku Tesla sprzedała łącznie 1606 samochodów. Oznacza to spadek o 44,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy sprzedano 2887 egz. W tym samym czasie norweski rynek samochodowy wzrósł o 46,3 proc., a rynek pojazdów elektrycznych wspiął się w górę aż o 53,4 proc. Na skutek spadku sprzedaży Tesla spadła z pozycji lidera na trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Norwegii. Volkswagen i Toyota, które skorzystały na wzroście rynku, sprzedały znacznie więcej aut niż Tesla. Podczas gdy Volkswagen odnotował wzrost o 224,1 procent, sprzedając 3222 samochody, Toyota znalazła się na drugim miejscu ze sprzedażą 2102 aut, co odpowiada wzrostowi o 97,6 procent.
Czytaj więcej
W 2025 roku Tesla odnotowuje znaczne spadki sprzedaży na najważniejszych rynkach, przy czym szczególnie firma Elona Muska dotknięta zostanie w Chinach, Europie i Australii.
- Myślę, że to połączenie negatywnego postrzegania Elona Muska i faktu, że Tesla nie jest już automatycznie najlepszym wyborem w porównaniu z innymi samochodami elektrycznymi - tłumaczy Robert Næss, Chief Investment Officer w Nordea Asset Management w wywiadzie dla norweskiej stacji telewizyjnej TV 2. Szczególnie dotkliwie ucierpiał Model Y, który wcześniej był najlepiej sprzedającym się modelem Tesli w Norwegii. W porównaniu z rokiem poprzednim sprzedaż Modelu Y spadła o 64,4 procent do zaledwie 965 sztuk sprzedanych w styczniu i lutym 2025 r. Dla porównania: w tym samym okresie ubiegłego roku sprzedano 2711 pojazdów tego modelu.
Elektryczna Toyota bZ4X
Jedną z przyczyn gwałtownego spadku sprzedaży może być słaba jakość usług świadczonych przez Teslę. W reportażu telewizji TV2 Thor Øivind Jenssen, profesor nadzwyczajny na Uniwersytecie w Bergen powiedział: "Tesla jest na negatywnej liście Norweskiego Stowarzyszenia Samochodowego NAF i Rady Konsumentów. Było wiele problemów z samochodami, a gdy klienci się skarżą, Tesla często reaguje arogancko i powoli”.