„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 22.12.2024 11:57 Publikacja: 20.09.2024 08:49
Foto: Adobe Stock
Wprowadzony w lipcu 2021 r. (a w praktyce, po uruchomieniu wszystkich naborów, w 2022 r.) program „Mój Elektryk” stanowi kluczowy czynnik prowadzący do popularyzacji pojazdów zeroemisyjnych w Polsce. Dzięki stosunkowo atrakcyjnym warunkom dofinansowania roczna liczba rejestracji nowych, samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) kategorii M1 i N1, w latach 2020-2023 wzrosła niemal 6-krotnie. Mimo pozytywnego wpływu subsydiów, Polska wciąż znajduje się na jednym z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej pod względem udziału BEV w rejestracjach nowych, samochodów osobowych. W I połowie 2024 r. w segmencie nowych pojazdów osobowych wynosił on zaledwie ok. 3 proc., czyli niemal 4-krotnie mniej niż średnia unijna. Stawia to pod znakiem zapytania możliwość zdecydowanego przyspieszenia dekarbonizacji polskiego transportu drogowego w kontekście celów klimatycznych Unii Europejskiej.
Niemiecki prywatny importer Ari Motors z Saksonii wprowadzi na rynek zachodnich sąsiadów elektrycznego malucha Wuling Mini EV. Ten niepozorny samochód, który jest owocem wspólnego przedsięwzięcia GM i SAIC to absolutny bestseller w Chinach.
Ceny ogniw litowo-jonowych gwałtownie spadają. Ale czy to przełoży się na niższe ceny samochodów elektrycznych? W przyszłości na pewno, ale póki co firmy chcą odzyskać zainwestowane pieniądze.
Tesla Model Y otrzyma młodszego brata. Elon Musk chce wprowadzić na rynek Model Q, który ma mieć około czterech metrów długości i pojawić się na rynku w 2025 roku za kwotę około 100 tys. zł.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Jaki jest obraz elektromobilności z różnych perspektyw. Rozmawiamy z dwoma przedstawicielami branży motoryzacyjnej: Marcinem Kwoką, dyrektorem zarządzającym Mercedes Benz Polska i Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Mercedes wprowadza rewolucyjne rozwiązania, które godzą potrzeby ludzi z wymaganiami chroniącymi planetę. Pierwszym modelem nowej generacji będzie Mercedes CLA, który pojawi się na rynku w wersji elektrycznej i hybrydowej już w 2025 roku.
Hyundai wprowadza do sprzedaży zupełnie nowy model. Inster startuje na polskim rynku z rewelacyjną ceną od 103 900 zł. Nie licząc Dacii Duster, to najtańszy elektryk na rynku.
2024 rok przyniósł znaczące zmiany w zarządzaniu flotami pojazdów, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju oraz adaptacji zaawansowanych innowacji.
Po niedawno przeprowadzonej modernizacji Pumy Ford wprowadzi na rynek już w przyszłym roku zupełnie nową wersję. Puma E-Gen będzie miała napęd wyłącznie elektryczny i rozpoznacie ją po zmienionym przednim pasie nadwozia.
Honda Motor Co. i Nissan Motor Co. są na najlepszej drodze do połączenia się. A w tle jest jeszcze potencjalny udział Mitsubishi i tajwańskiego giganta technologicznego, Foxconna.
Producenci ciężarówek przygotowują się do wprowadzenia autonomicznych modeli i nowych aplikacji, które mogą stać się głównym źródłem zarobku koncernów motoryzacyjnych.
Nowy program wsparcia zakupu samochodów elektrycznych ma większy budżet, ale wyklucza dotacje dla firm, które kupują zdecydowaną większość tego rodzaju aut w Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas