Reklama
Rozwiń
Reklama

Rynek samochodów elektrycznych wymaga kontynuacji wsparcia

Prawie 90 proc. samochodów elektrycznych jeżdżących obecnie po polskich drogach zostało zarejestrowanych w latach obowiązywania programu „Mój Elektryk”. Wstrzymanie subsydiów z najpopularniejszej ścieżki leasingowej, może jednak przyczynić się do pierwszego spadku rejestracji nowych pojazdów typu BEV. Sytuacji nie poprawia brak informacji o dotacjach do używanych elektryków.

Publikacja: 20.09.2024 08:49

Rynek samochodów elektrycznych wymaga kontynuacji wsparcia

Foto: Adobe Stock

Wprowadzony w lipcu 2021 r. (a w praktyce, po uruchomieniu wszystkich naborów, w 2022 r.) program „Mój Elektryk” stanowi kluczowy czynnik prowadzący do popularyzacji pojazdów zeroemisyjnych w Polsce. Dzięki stosunkowo atrakcyjnym warunkom dofinansowania roczna liczba rejestracji nowych, samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) kategorii M1 i N1, w latach 2020-2023 wzrosła niemal 6-krotnie. Mimo pozytywnego wpływu subsydiów, Polska wciąż znajduje się na jednym z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej pod względem udziału BEV w rejestracjach nowych, samochodów osobowych. W I połowie 2024 r. w segmencie nowych pojazdów osobowych wynosił on zaledwie ok. 3 proc., czyli niemal 4-krotnie mniej niż średnia unijna. Stawia to pod znakiem zapytania możliwość zdecydowanego przyspieszenia dekarbonizacji polskiego transportu drogowego w kontekście celów klimatycznych Unii Europejskiej.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Na prąd
Warszawa rozbudowuje zeroemisyjną flotę chińskimi autobusami
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Na prąd
Kia bije rekord Guinnessa. Żaden elektryczny van nie przejechał tylu kilometrów
Na prąd
Nowe baterie Toyoty mogą zmienić na zawsze rynek aut elektrycznych
Na prąd
General Motors niespodziewanie koryguje kurs. Priorytetem znów silniki spalinowe
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Na prąd
Elektryki z Chin jednak z dopłatą. Rząd zmienia zasady programu „NaszEauto”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama