Żeby schłodzić baterie Mercedesa EQA straż pożarna musiała umieścić auto w kontenerze napełnionym wodą. W sumie akcja gaśnicza trwała ponad 21 godzin. Tylko e ten sposób udało się ugasić baterie elektryka. - Auto zostało umieszczone w kontenerze napełnionym wodą, który został przywieziony z Gdańska (ok. 30 km). Zgłoszenie pożaru otrzymaliśmy w niedzielę przed godz. 21, a wodę z kontenera odpompowano w poniedziałek o godz. 15.30. Później kontrolowano, czy temperatura baterii nie wzrasta. Od naszego wyjazdu do zdarzenia do powrotu do jednostki łącznie minęło ponad 21 godzin - powiedział PAP oficer prasowy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kartuzach Marek Szwaba.
Czytaj więcej
Silniki elektryczne polskiej firmy Elimen Group mogą mieć moc nawet 360 kW, aż 3200 Nm i trafią do ciężarówek. Ich produkcja ruszy w 2024 r. W przyszłości ten polski start-up dostarczy indyjskiej firmie Flash Electronics technologię produkcji napędu do pojazdów elektrycznych.
Według wiedzy straży pożarnej minimalny czas schłodzenia baterii płonącego elektryka wynosi siedem godzin, a czasami znacznie dłużej i tak właśnie było w przypadku pożaru e-auta w Tuchomiu. Jak informuje straż pożarna w gaszeniu elektrycznego Mercedesa brało udział 16 zastępów. Nikt nie został ranny, a straty oszacowano na 190 tys. zł.
Czytaj więcej
Testy elektrycznego Rolls-Royce'a Spectre o mocy 585 KM stopniowo dobiegają końca. Brytyjska marka szykuje się na wielką premierę, tego wyjątkowego coupe.