Tesla Model Y była w styczniu najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie. Według danych firmy konsultingowej Jato, w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 7174 egzemplarzy tego modelu. Na drugim miejscu uplasowała się Dacia Spring z 4242 egzemplarzami. To duże zaskoczenie, ale też spory sukces rumuńskiego elektryka, który jest najtańszym e-modelem na rynku. Widać cena zrobiła tu swoje. Trzecie i czwarte miejsce zajęły dwa elektryki Volkswagena - kolejno ID.4 (3812 egz.) i ID.3 (3348 egz.). Łącznie w styczniu na europejskie drogi wyjechało 92 743 nowych aut z napędem elektrycznym, o 14 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Czytaj więcej
PKB Rumuni jest ponad dwa razy mniejsze od polskiego, a w 2022 roku sprzedano tam trzy razy mniej nowych aut niż nad Wisłą. Mimo tego, rumuńscy klienci kupili więcej samochodów elektrycznych.
Dacia Spring
Z kolei hybrydy plug-in odnotowują 6 procentowy spadek, w sumie sprzedało się 66 873 egzemplarzy. Najpopularniejszym modelem był Ford Kuga z 3174 zarejestrowanymi egzemplarzami, wyprzedzając Volvo XC40 (2757 egz.). Trzecie miejsce zajął zupełnie nieznany na polskim rynku Lynk&Co 01 (2629 egz.). To SUV chińskiej firmy należące do koncernu Geely. Model 01 jest technicznie spokrewniony z Volvo XC40.
Lynk&Co 01