Europejski bestseller aut elektrycznych w Europie to Tesla. Zaskakuje wicelider

Liczba rejestracji samochodów elektrycznych w Europie stale rośnie. Korzystają na tym wszystkie marki, ale najlepiej na Starym Kontynencie radzi sobie Tesla. O wiele bardziej zaskakuje jednak drugie miejsce, na którym znalazła się... Dacia.

Publikacja: 25.02.2023 15:06

Europejski bestseller aut elektrycznych w Europie to Tesla. Zaskakuje wicelider

Foto: mat. prasowe

Tesla Model Y była w styczniu najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie. Według danych firmy konsultingowej Jato, w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 7174 egzemplarzy tego modelu. Na drugim miejscu uplasowała się Dacia Spring z 4242 egzemplarzami. To duże zaskoczenie, ale też spory sukces rumuńskiego elektryka, który jest najtańszym e-modelem na rynku. Widać cena zrobiła tu swoje. Trzecie i czwarte miejsce zajęły dwa elektryki Volkswagena - kolejno ID.4 (3812 egz.) i ID.3 (3348 egz.). Łącznie w styczniu na europejskie drogi wyjechało 92 743 nowych aut z napędem elektrycznym, o 14 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Czytaj więcej

Rumuni kupili więcej samochodów elektrycznych niż Polacy
Dacia Spring

Dacia Spring

moto.rp.pl

Z kolei hybrydy plug-in odnotowują 6 procentowy spadek, w sumie sprzedało się 66 873 egzemplarzy. Najpopularniejszym modelem był Ford Kuga z 3174 zarejestrowanymi egzemplarzami, wyprzedzając Volvo XC40 (2757 egz.). Trzecie miejsce zajął zupełnie nieznany na polskim rynku Lynk&Co 01 (2629 egz.). To SUV chińskiej firmy należące do koncernu Geely. Model 01 jest technicznie spokrewniony z Volvo XC40.

Lynk&Co 01

Lynk&Co 01

mat. prasowe

Ford Kuga

Ford Kuga

mat. prasowe

Czytaj więcej

Rolls-Royce Spectre: Spotkanie luksusu z elektromobilnością

Tesla Model Y była w styczniu najpopularniejszym samochodem elektrycznym w Europie. Według danych firmy konsultingowej Jato, w całej Unii Europejskiej zarejestrowano 7174 egzemplarzy tego modelu. Na drugim miejscu uplasowała się Dacia Spring z 4242 egzemplarzami. To duże zaskoczenie, ale też spory sukces rumuńskiego elektryka, który jest najtańszym e-modelem na rynku. Widać cena zrobiła tu swoje. Trzecie i czwarte miejsce zajęły dwa elektryki Volkswagena - kolejno ID.4 (3812 egz.) i ID.3 (3348 egz.). Łącznie w styczniu na europejskie drogi wyjechało 92 743 nowych aut z napędem elektrycznym, o 14 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Na prąd
Kończą się pieniądze na dopłaty do elektryków. Ceny rat za e-auta wystrzelą w górę
Na prąd
Chiny rozważają wprowadzenie cła na samochody z UE i USA
Na prąd
Coraz więcej marek motoryzacyjnych wycofuje się ze swoich elektrycznych strategii
Na prąd
Koniec przywileju jazdy po buspasach dla samochodów elektrycznych
Na prąd
Volkswagen walczy z szarym importem swoich chińskich modeli samochodów
Na prąd
Niemiecki gigant motoryzacyjny wycofuje się z elektromobilnej transformacji