Podczas ogłaszania swoich nowych danych kwartalnych przedstawiciele Tesli potwierdzili, że pracuje nad nową, mniejszą platformą, która ma być o połowę tańsza od tej, na której bazuje Model 3 i Model Y. Elon Musk, CEO Tesli podkreślił, że jest przekonany, że nowy mały model będzie najlepiej sprzedającym się samochodem Tesli. Choć nie wiadomo jeszcze, czy nowa Tesla będzie autem kompaktowym czy miejskim, Musk ma już na myśli konkretną cenę bazową netto na poziomie 25 000 dolarów (obecnie około 119 000 zł). Model 3 kosztuje obecnie w USA prawie 50 tys. dolarów wraz z podatkami.

Czytaj więcej

Porsche pracuje nad elektrykiem o mocy 1000 KM

Musk chce utrzymać niższą o 50 proc. cenę mimo zwiększonych kosztów energii, surowców i części dla dostawców, a także nadal kłopotliwych łańcuchów dostaw. Pomysł na mały, tańszy model Tesli pojawił się już kilka lat temu. W tym planie przeszkodził przeciągający się projekt pick-upa Cybertruck oraz elektrycznej ciężarówki nazwaną póki co Semi Truck. Te prace rozwojowe zostały już zakończone - cieszy się szef Tesli. Według insiderów Tesli, mały model zostanie zaprojektowany, opracowany i zbudowany w nowym centrum R&D (Research & Development) w Gigafactory w Szanghaju. Nowe centrum badawczo-rozwojowe jest nie tylko pierwszym ośrodkiem rozwojowym Tesli w Chinach, ale także pierwszym poza USA.

Fot. Tesla

Przypuszczenia jak może wyglądać mała Tesla producent samochodów elektrycznych pokazuje w poście na chiński komunikatorze internetowym i portalu społecznościowym WeChat. Żeby móc zrealizować tak niską cenę, Tesla prawdopodobnie skorzysta z tanich baterii żelazowo-fosforanowych (LFP) dostarczanych przez chińską firmę BYD. Nazwa modelu dla nowej małej Tesli również nie została jeszcze ustalona. "Model 2" był przedmiotem dyskusji, ponieważ nazwa ta wskazuje również na pozycjonowanie poniżej Modelu 3 jednak Elon Musk zdementował już tę nazwę. Według najnowszych plotek nowy elektryk będzie nosił nazwę "Tesla Model Q". Jeśli Model Q zostanie wprowadzona na rynek globalny zjedzie nie tylko z linii produkcyjnej w Chinach, ale także niemiecka Gigafactory byłaby miejscem jego produkcji. Pierwotnie mówiło się o 2023 roku jako roku wprowadzenia na rynek jednak to nierealny termin.

Czytaj więcej

Ford E-Transit Custom: Atutem będzie spory zasięg