Przez najbliższe 5 miesięcy, użytkownicy samochodów elektrycznych będą mogli taniej zakupić energię na publicznych punktach ładowania, należących do GreenWay Polska. Jest to wynik wprowadzenia tarczy antyinflacyjnej, która zakłada redukcję stawki VAT z 23 do 8 procent, w okresie od 1 lutego do 31 lipca tego roku. Tym samym od początku tego miesiąca cena za kilowatogodzinę w przypadku taryfy Energia Max (koszt miesięczny 76,82 zł), ładowanie z mocą do 25 kW (AC i DC) kosztuje 0,89 zł. Korzystanie z większych mocy to wydatek rzędu 1,10 zł za DC 25-70 kWh oraz 1,40 zł w przedziale 70-140 kWh. Najszybsze ładowanie prądem stałym (powyżej 140 kW) zostało wycenione na 1,27 zł za kWh.
Czytaj więcej
W sektorze motoryzacji napęd akumulatorowo-elektryczny są coraz bardziej powszechne. Teraz ta technologia jest testowana również przez niemiecką kolej.
Jeżeli ktoś preferuje mniejsze opłaty miesięczne, to GreenWay Polska ma w zanadrzu pakiet Energia Plus. W zależności od wykorzystywanej mocy, ceny są z przedziału od 0,93 zł/kWh (za AC i DC do 25 kW), przez 1,36 zł/kWh (DC 25-70 kW), 2,04 zł (DC 70-140 kW) do 2,21 zł/kWh (DC > 140 kW). Najmniej opłacalnym wariantem jest nieposiadanie żadnych taryf i korzystanie z planu standardowego. Wtedy ceny kształtują się następująco: AC i DC do 25 kW – 1,36 zł/kWh, DC 25-70 kW – 2,13 zł/kWh, DC 70-140 kW – 2,34 zł/kWh, DC > 140 kW – 2,55 zł/kWh. Od 1 sierpnia br. stawki powrócą do normalnego poziomu i dla podstawowego ładowania (AC lub DC do 25 kW) wyniosą 1,59 zł/kWh, a dla najszybszego (DC > 140 kW) – 2,99 zł/kWh. Tym samym koszt naładowania 50 kWh energii będzie kosztował nie 127,5 zł a 149,5 zł.