Przez najbliższe 5 miesięcy, użytkownicy samochodów elektrycznych będą mogli taniej zakupić energię na publicznych punktach ładowania, należących do GreenWay Polska. Jest to wynik wprowadzenia tarczy antyinflacyjnej, która zakłada redukcję stawki VAT z 23 do 8 procent, w okresie od 1 lutego do 31 lipca tego roku. Tym samym od początku tego miesiąca cena za kilowatogodzinę w przypadku taryfy Energia Max (koszt miesięczny 76,82 zł), ładowanie z mocą do 25 kW (AC i DC) kosztuje 0,89 zł. Korzystanie z większych mocy to wydatek rzędu 1,10 zł za DC 25-70 kWh oraz 1,40 zł w przedziale 70-140 kWh. Najszybsze ładowanie prądem stałym (powyżej 140 kW) zostało wycenione na 1,27 zł za kWh.

Czytaj więcej

Deutsche Bahn testuje pociąg zasilany bateriami

Jeżeli ktoś preferuje mniejsze opłaty miesięczne, to GreenWay Polska ma w zanadrzu pakiet Energia Plus. W zależności od wykorzystywanej mocy, ceny są z przedziału od 0,93 zł/kWh (za AC i DC do 25 kW), przez 1,36 zł/kWh (DC 25-70 kW), 2,04 zł (DC 70-140 kW) do 2,21 zł/kWh (DC > 140 kW). Najmniej opłacalnym wariantem jest nieposiadanie żadnych taryf i korzystanie z planu standardowego. Wtedy ceny kształtują się następująco: AC i DC do 25 kW – 1,36 zł/kWh, DC 25-70 kW – 2,13 zł/kWh, DC 70-140 kW – 2,34 zł/kWh, DC > 140 kW – 2,55 zł/kWh. Od 1 sierpnia br. stawki powrócą do normalnego poziomu i dla podstawowego ładowania (AC lub DC do 25 kW) wyniosą 1,59 zł/kWh, a dla najszybszego (DC > 140 kW) – 2,99 zł/kWh. Tym samym koszt naładowania 50 kWh energii będzie kosztował nie 127,5 zł a 149,5 zł.