Volkswagen dostarczy jeszcze w listopadzie pierwsze egzemplarze ID.4. Potem niemiecka marka zobowiązała się do dostaw po 200 takich aut miesięcznie. Londyńskie elektryczne taksówki będą miały litowo-jonowe baterie o mocy 45-kWh i zasięg 299 km . Doładowanie baterii do 80 proc. ma trwać nie dłużej niż nieco ponad godzinę. Jak na razie jednak Niemcy nie poinformowali jaka infrastruktura będzie niezbędna do ładowania tych taksówek, bo czas napełnienia baterii do czterech piątych pojemności wydaje się bardzo krótki.

ID.4 na potrzeby firmy taksówkowej został przebudowany. Przestrzeń przeznaczona na bagaż, to miejsce które zazwyczaj zajmował fotel pasażera siedzącego z przodu, a fotele siedzących z tyłu zostały tak przesunięte, żeby pasażerowie mieli więcej miejsca na nogi. Natomiast żeby się nie nudzili w czasie jazdy w londyńskich korkach, mają do dyspozycji panel kontrolny, na którym odpowiednio mogą sobie nastawić klimatyzację, śledzić trasę przejazdu i orientować się w miejscu, w którym aktualnie się znajdują. Przygotowane jest również wersja taksówkowa dla pasażerów niepełnosprawnych, do której z łatwością można wstawić fotel inwalidzki. Na razie Addison Lee zamówił 450 sztuk ID.4 i dołączą one do już eksploatowanych 650 aut zeroemisyjnych. Cała flota tej firmy liczy 4 tys. aut.

Volkswagen ID.4

Addison Lee chcąc przyspieszyć rozwój przejął również londyńską firmę taksówkową ComCab. Dzięki temu jest w tej chwili w Londynie największą firmą taksówkową oraz mógł wyspecjalizować się w dostarczaniu przesyłek kurierskich w ciągu jednego dnia. A żeby pasażerowie nie obawiali się, że w czasie jazdy może wyładować się bateria i nie będzie gdzie jej doładować Addison Lee intensywnie poszukuje teraz partnerów, którzy umożliwią dostęp do szybkich ładowarek.