Lexus napędzany wodorem już za dwa lata

W ubiegłym roku Lexus ogłosił długofalowy plan dotyczący dalszej elektryfikacji swoich aut. W strategii znalazło się miejsce dla napędu bazującego na ogniwach paliwowych.

Publikacja: 06.04.2020 22:16

Lexus napędzany wodorem już za dwa lata

Foto: moto.rp.pl

Najnowsze pogłoski wskazują, że już w najbliższych latach taki model trafi do oferty japońskiego producenta. W taką technologię może zostać wyposażona kolejna generacja Lexusa GS. Lexus już kilka lat temu zaprezentował koncepcyjne auto napędzane wodorem. Był to model LF-FC pokazany na salonie samochodowym w Tokyo w 2015 roku. Limuzynę wyposażono w napęd elektryczny zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Bardzo podobne oblicze zyskała nowa Toyota Mirai. Druga generacja wodorowej Toyoty to mierząca niemal pięć metrów limuzyna. Samochód oparto na modułowej platformie TNGA i wyposażono w napęd na tylne koła. Właśnie na takiej konstrukcji miałby zostać oparty następca Lexusa GS.

CZYTAJ TAKŻE: Świat idzie w wodór

""

Nowa generacja wodorowej Toyoty Mirai.

Foto: moto.rp.pl

Posłużenie się nową Toyotą Mirai jako bazą dla wodorowego sedana Lexusa byłoby naturalnym posunięciem. Rozmiary konstrukcji gwarantują wnętrze o pojemności i użyteczności godnej dużej limuzyny. Sprzyja temu także architektura TNGA i platforma GA-L, na której oparty jest nowy Mirai i tej samej, na której bazują też Lexusy LC i LS. Dodatkowo sięgając po model Mirai inżynierowie Lexusa otrzymają sprawdzony napęd wodorowy. Układ, w który wyposażono nową Toyotę ma większą moc i zapewnia o 30 proc. większy zasięg, niż ten zamontowany w poprzedniej generacji. Możliwy debiutu wodorowego Lexusa spodziewany jest w okolicach 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Lexus LF-30: Elektryczny rozwój Lexusa

""

Koncepcyjny Lexus LF-FC.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Najnowsze pogłoski wskazują, że już w najbliższych latach taki model trafi do oferty japońskiego producenta. W taką technologię może zostać wyposażona kolejna generacja Lexusa GS. Lexus już kilka lat temu zaprezentował koncepcyjne auto napędzane wodorem. Był to model LF-FC pokazany na salonie samochodowym w Tokyo w 2015 roku. Limuzynę wyposażono w napęd elektryczny zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Bardzo podobne oblicze zyskała nowa Toyota Mirai. Druga generacja wodorowej Toyoty to mierząca niemal pięć metrów limuzyna. Samochód oparto na modułowej platformie TNGA i wyposażono w napęd na tylne koła. Właśnie na takiej konstrukcji miałby zostać oparty następca Lexusa GS.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych