Oferta firm udostępniających pojazdy na minuty będzie rosła w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jednak wśród operatorów rośnie ostrożność. 73 proc. dostawców planuje dokupić nowe pojazdy do floty, podczas gdy na koniec 2018 roku, taką deklarację złożyło 86 proc. ankietowanych. Tylko co drugi dostawca zamierza wprowadzić do oferty nowy rodzaj pojazdu. Zamiast tego, operatorzy bardziej stawiają na wymianę floty na nowsze odpowiedniki – odświeżenie planuje 70 proc. dostawców, podczas gdy na koniec 2018 roku było to 46 proc. Ponadto, możemy spodziewać się, że pojazdy na minuty wkroczą do nowych miast. Ekspansję geograficzną zapowiedziało 82 procent firm.
Liczba pojazdów dostępnych w transport-sharingu wyniosła na początku drugiego półrocza 2019 roku 43,7 tys. sztuk. Flota wrosła od początku roku o niemal 18 tysięcy, za co w głównej mierze odpowiadały hulajnogi elektryczne, których przybyło ponad 8 tysięcy. Numerem dwa pod względem tempa wzrostu, były skutery, które podwoiły w tym czasie liczebność do niemal 2,7 tys. pojazdów. Liderem rynku była firma blinkee.city, która udostępniała na terenie Polski 1,6 tys. skuterów, utrzymując swoją pozycję przed drugą na rynku hop.city, z 0,5 tys. pojazdów na początku drugiego półrocza 2019 roku. Dalszy rozwój zanotowała również flota rowerów, największa spośród wszystkich grup pojazdów. Liczba wzrosła w tym czasie o niemal 7 tysięcy do około 27 tysięcy sztuk. Rowery na minuty stanowiły ponad 60 proc. floty transport-sharingowej w Polsce. Liderem tego segmentu jest Nextbike, który udostępniał ponad 20 tysięcy pojazdów na ulicach kilkudziesięciu miast w całej Polsce.
Elektryczne skutery blinkee.city.
Trzecią, najbardziej liczną grupę pojazdów stanowiły samochody: spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Ich liczba wyniosła ponad 4,7 tys. i była o jedną trzecią wyższa niż na koniec 2018 roku. Niemal połowę dostępnej floty stanowiły samochody napędzane silnikiem spalinowym, jednak ich udział spada i oddaje pola pojazdom napędzanym elektrycznie, których odsetek wzrósł w tym czasie z 6 do 16 procent. Największym operatorem na rynku pozostaje Traficar, z udziałem przekraczającym jedną trzecią rynku. Wśród dostawców „elektryków”, najwięksi to wrocławska Vozilla ze 190 pojazdami (Nissan Leaf i Renault ZOE) oraz innogy go!, który w pierwszej połowie roku udostępnił w Warszawie flotę 500 aut (BMW i3 oraz BMW i3s).