Honda, jeden w wiodących producentów samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni, zajmuje 19. miejsce w globalnym rankingu wydatków na R&D. Koncern sporo inwestuje w innowacje, bo chce odejść od tradycyjnej produkcji przemysłowej i zamierza zastąpić ją inteligentnymi fabrykami. – W tego typu obiektach, na przestrzeni najbliższych pięciu lat. produktywność będzie rosnąć siedem razy szybciej niż w latach 90. – prognozują analitycy z Capgemini.
Watson pomaga Hondzie
Japońskiej firmie nowe technologie mają pomóc w tworzeniu bezpieczniejszych i mocno spersonalizowanych pojazdów. Stąd ogromne inwestycje w AI i analitykę Big Data. – Honda doskonale rozumie zmiany zachodzące w globalnej gospodarce. Rynek się zmienia, tak samo potrzeby konsumentów. By im sprostać, nie można funkcjonować tak, jak robiliśmy to jeszcze 10 lat temu. Jedynie inwestując w nowe technologie i zmieniając model działania na „napędzany danymi” możemy pozostać konkurencyjni – ocenia Piotr Rojek z DSR, firmy wspierającej producentów przemysłowych w cyfrowej transformacji.
Honda NeuV / fot. Honda
W zespole ds. R&D Honda Motor Company pracuje ponad 100 inżynierów specjalizujących się w data science. Przetwarzają oni cyfrowe informacje z wielu źródeł, takich jak np. umieszczone w pojazdach czujniki, ankiety przeprowadzane wśród klientów, smartfony czy media społecznościowe. Wszystko po to, by zdobyć wiedzę pomocną w projektowaniu nowych samochodów i ulepszaniu istniejących modeli. – Narzędzia analityczne pozwalają nam wyciągać wnioski z Big Data, by ostatecznie projektować lepsze, mądrzejsze i bezpieczniejsze pojazdy – komentuje Kyoka Nakagawa, chief engineer w Honda R&D.
CZYTAJ TAKŻE: Nadjeżdża sztuczna inteligencja