Listonosz w elektrycznym Volkswagenie, a nawet w Mercedesie

Poczta Polska przez następne trzy miesiące będzie testować elektryczne wersje VW Craftera i Mercedesa Vito.

Publikacja: 17.02.2019 07:35

Listonosz w elektrycznym Volkswagenie, a nawet w Mercedesie

Foto: moto.rp.pl

Pięć elektrycznych Mercedesów eVito oraz Volkswagen eCrafter to kolejne ekologiczne samochody, które trafiły do testów w Poczcie Polskiej. W związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów tej firmy aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Użytkowe i Mercedes przekazał Poczcie e-wersje swoich dostawczych modeli. Samochody będą użytkowane w pięciu kluczowych punktach logistycznych Poczty Polskiej: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Zabrzu i Komornikach k. Poznania.

""

Mercedes eVito.

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen eCrafter.

Foto: moto.rp.pl

Mercedes eVito

eVito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh, który pozwala mu przejechać na jednym ładowaniu około 150 kilometrów. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin. Moc silnika wynosi 114 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm. Prędkość maksymalna elektrycznego Mercedesa wynosi 120 km/h. Pojazdy eVito przekazane do użytkowania w Poczcie Polskiej mają całkowitą długość wynoszącą 5140 mm, maksymalną ładowność użytkową 1073 kg i maksymalną objętość 6,6 m3. Instalacja akumulatora pod pojazdem umożliwia nieograniczone użytkowanie całej przestrzeni ładunkowej. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 3200 kg.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen e-Crafter

e-Crafter, wyposażony jest w silnik o mocy 136 KM (maksymalny moment obrotowy – 290 Nm) i jest pierwszym samochodem z gamy pojazdów elektrycznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe. W przyszłości Volkswagen będzie uzupełniał ofertę o kolejne modele zeroemisyjne. Zasięg VW e-Craftera wynosi 173 km (mierzone wg normy NEDC). Elementy elektrycznego układu napędowego są w nim rozmieszczone pod podłogą przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu ma ona objętość 10,7 m3. Do seryjnego wyposażenia należy wielofunkcyjna kamera (z przodu) oraz kamera z tyłu. Ponadto, jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie, Crafter jest seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji. Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej wynoszącej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności w ciągu zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e-Crafter jest wyposażony seryjnie. Co warto dodać, e-Craftery powstają w zakładach Volkswagena we Wrześni.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Pięć elektrycznych Mercedesów eVito oraz Volkswagen eCrafter to kolejne ekologiczne samochody, które trafiły do testów w Poczcie Polskiej. W związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów tej firmy aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Użytkowe i Mercedes przekazał Poczcie e-wersje swoich dostawczych modeli. Samochody będą użytkowane w pięciu kluczowych punktach logistycznych Poczty Polskiej: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Zabrzu i Komornikach k. Poznania.

Pozostało 81% artykułu
Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska