Listonosz w elektrycznym Volkswagenie, a nawet w Mercedesie

Poczta Polska przez następne trzy miesiące będzie testować elektryczne wersje VW Craftera i Mercedesa Vito.

Publikacja: 17.02.2019 07:35

Listonosz w elektrycznym Volkswagenie, a nawet w Mercedesie

Foto: moto.rp.pl

Pięć elektrycznych Mercedesów eVito oraz Volkswagen eCrafter to kolejne ekologiczne samochody, które trafiły do testów w Poczcie Polskiej. W związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów tej firmy aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Użytkowe i Mercedes przekazał Poczcie e-wersje swoich dostawczych modeli. Samochody będą użytkowane w pięciu kluczowych punktach logistycznych Poczty Polskiej: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Zabrzu i Komornikach k. Poznania.

""

Mercedes eVito.

moto.rp.pl

""

Volkswagen eCrafter.

moto.rp.pl

Mercedes eVito

eVito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh, który pozwala mu przejechać na jednym ładowaniu około 150 kilometrów. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin. Moc silnika wynosi 114 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm. Prędkość maksymalna elektrycznego Mercedesa wynosi 120 km/h. Pojazdy eVito przekazane do użytkowania w Poczcie Polskiej mają całkowitą długość wynoszącą 5140 mm, maksymalną ładowność użytkową 1073 kg i maksymalną objętość 6,6 m3. Instalacja akumulatora pod pojazdem umożliwia nieograniczone użytkowanie całej przestrzeni ładunkowej. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 3200 kg.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Volkswagen e-Crafter

e-Crafter, wyposażony jest w silnik o mocy 136 KM (maksymalny moment obrotowy – 290 Nm) i jest pierwszym samochodem z gamy pojazdów elektrycznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe. W przyszłości Volkswagen będzie uzupełniał ofertę o kolejne modele zeroemisyjne. Zasięg VW e-Craftera wynosi 173 km (mierzone wg normy NEDC). Elementy elektrycznego układu napędowego są w nim rozmieszczone pod podłogą przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu ma ona objętość 10,7 m3. Do seryjnego wyposażenia należy wielofunkcyjna kamera (z przodu) oraz kamera z tyłu. Ponadto, jako pierwszy samochód użytkowy w swojej klasie, Crafter jest seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji. Na stacji ładowania prądem stałym o mocy 40 kW, wyposażonej w złącze CCS, akumulator e-Craftera (o pojemności energetycznej wynoszącej 35,8 kWh) można zasilić energią elektryczną do 80 procent jego pojemności w ciągu zaledwie 45 minut. CCS to skrót od podlegającego światowej standaryzacji Combined Charging System – systemu zasilania prądem stałym, w który e-Crafter jest wyposażony seryjnie. Co warto dodać, e-Craftery powstają w zakładach Volkswagena we Wrześni.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Pięć elektrycznych Mercedesów eVito oraz Volkswagen eCrafter to kolejne ekologiczne samochody, które trafiły do testów w Poczcie Polskiej. W związku z decyzją o włączeniu do floty samochodów tej firmy aut elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg, Volkswagen Samochody Użytkowe i Mercedes przekazał Poczcie e-wersje swoich dostawczych modeli. Samochody będą użytkowane w pięciu kluczowych punktach logistycznych Poczty Polskiej: Warszawie, Lublinie, Krakowie, Zabrzu i Komornikach k. Poznania.

Pozostało 80% artykułu
Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony