Prawie 40 proc. Polaków uważa, że kierowcy mający od 18 do 24 lat powinni płacić więcej za OC niż dotychczas. Prawie co drugi zwolennik podwyżek twierdzi, że powinny one oscylować w granicach 20-50 proc.

W I połowie stycznia br. Uce Research, platforma analityczno-badawcza i firma technologiczna Syno Poland przeprowadziły dla centrum odszkodowań Helper Cpp sondaż wśród 1008 dorosłych kierowców w wieku 18-80 lat. Wykazał on, że 38,6 proc. ankietowanych jest za podwyższeniem polis OC kierowcom mającym od 18 do 24 lat (zdecydowanie tak – 15,3 proc., raczej tak – 23,3 proc.). Natomiast przeciwnego zdania jest 45,4 proc. badanych (zdecydowanie tak – 19,5 proc., raczej tak – 25,9 proc.). Opinii na wskazany temat nie ma 16 proc. badanych.

CZYTAJ TAKŻE: Dwóch winnych wypadku. Jakie odszkodowanie zostanie wypłacone?

Raport przede wszystkim wykazał, że Polacy są podzieleni w kwestii ewentualnego podwyższenia OC początkującym kierowcom. Spora część osób uważa, że powinni oni być bardziej obciążeni finansowo. Powszechnie wiadomo, że młodzi ludzie powodują najwięcej wypadków i kolizji drogowych. Dzieje się tak zazwyczaj z powodu małego doświadczania lub brawury – komentuje Maciej Kamiński, prezes zarządu Helper Cpp.

W grupie osób, które opowiadają się za droższą polisą dla młodych kierowców, aż 47,3 proc. uważa, że jej ceny powinny wzrosnąć o 20-50 proc. Natomiast 33,7 proc. ankietowanych uznaje za właściwą podwyżkę do 20 proc. Tylko 9,5 proc. respondentów podniosłoby ją aż o 50-80 proc. – Droższe OC z pewnością nie przełoży się na mniejszą liczbę wypadków na drogach. To tylko zabezpieczy finansowo towarzystwa ubezpieczeniowe. Gdyby składki zostały rzeczywiście podniesione, to młodzi kierowcy zaczęliby skutecznie obchodzić prawo, np. rejestrując samochody na inne osoby – mówi Marcin Kowalczyk, analityk z platformy analityczno-badawczej Uce Research.

CZYTAJ TAKŻE: Coraz więcej kierowców próbuje wyłudzić ubezpieczenie

W opinii Macieja Kamińskiego, nie należy podnosić składek, tylko prowadzić szeroko zakrojone działania edukacyjne w wśród młodych kierowców. Można też wprowadzić kursy doszkalające dla sprawców wypadków lub kolizji. To dałoby więcej korzyści innym uczestnikom ruchu drogowego niż droższe OC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opóźniona budowa trasy S5 pod Poznaniem

GDDKiA: Bat na Włochów i Hiszpanów

Kolejne włoskie firmy schodzą z budowy dróg. Wydłuży się przez to m.in. dokończenie ekspresówki ...

Sono Sion: Samochód z panelami słonecznymi będzie produkowany od 2020 roku

Sono Sion, samochód elektryczny z panelami słonecznymi zamontowanymi na karoserii ma wejść do produkcji ...

Land Rover Defender Hard Top: Do roboty!

Land Rover Defender to jeden z najbardziej uniwersalnych samochodów w historii motoryzacji. Nowy model ...

Volvo Gdynia Sailing Days 2018

Koncerny szukają nowych emocji

Firmy samochodowe chętnie wybierają nieoczywiste formy komunikacji z rynkiem. Ale właściwie dlaczego wspierają żeglarstwo, ...

SUV-y w natarciu. Padnie kolejny rekord sprzedaży

Pomimo dyskusji na temat ochrony klimatu, kar dla producentów, za zbyt wysoką emisję CO2 ...

Nie tylko Tesla. Kolejna firma motoryzacyjna przekonuje się do bitcoinów

Już dziś są na rynku dealerzy samochodowi, którzy akceptują płatność bitcoinami. Zbliżamy się jednak ...