Romet notuje o 100 proc. wyższe zamówienia z krajów nadbałtyckich

Przychody Grupy Romet z rynków zagranicznych za rok 2021 wyniosły ponad 150 mln zł netto. Firma planuje dalszą ekspansję w krajach nadbałtyckich, w tym na Litwie, Łotwie i Estoni. Zamówienia rowerów Romet w tym regionie wzrosły r/r o 100 proc.

Publikacja: 11.02.2022 07:31

Romet notuje o 100 proc. wyższe zamówienia z krajów nadbałtyckich

Foto: mat. prasowe

Potencjał mikromobilności wzrósł gwałtownie. Romet, jako pierwszy w regionie, rozpoczął eksport rowerów do krajów europejskich. Aktualnie produkty tej marki dostępne są w 39 krajach na świecie. Polska firma wdraża nowy model strategii sprzedaży rowerów w krajach nadbałtyckich poprzez własne przedstawicielstwo na Litwie. Romet chce stworzyć dedykowany na ten kraj serwis internetowy, tak aby dostępność produktów, ich rozpoznawalność były na poziomie dorównującym temu w Polsce. Celem jest zbudowanie silnej pozycji w tym kluczowym regionie, wprowadzenie lepszej polityki kosztowej i reagowanie na potrzeby płynące z rynku. Średnia cena detaliczna roweru na Litwie wynosi ponad 500 Euro. - Silna pozycja Rometu i sytuacja na rynku rowerowym sprawiają, że jest to właściwy moment na inwestycje. Wybór regionu ma znaczenie w strategii handlowej ze względu na logistykę, możliwość szybkiej reakcji i wysyłki towarów, a także zintegrowane kampanie reklamowe. Rozbudowa bezpośredniej sprzedaży w krajach nadbałtyckich to dla nas początek tworzenia niezależnego rynku w kolejnych krajach europejskich, gdzie konsekwentnie planujemy wdrażać ten model biznesowy. Naszą ambicją jest, aby rowery „Made in Poland” były jednoznacznie kojarzone z jakością, nowoczesnością i niezawodnością – mówi Grzegorz Grzyb, Wiceprezes Zarządu Romet.

Czytaj więcej

Najcichszy chopper na świecie

Polska według Eurostatu jest w czołówce Unii Europejskiej pod względem eksportowanych rowerów , a w Centralnej i Wschodniej Europie jesteśmy zdecydowanym liderem. W 2020 roku przychody Romet wyniosły 322,7 mln zł netto, przy czym aż 147,6 mln zł uzyskano z eksportu m.in. do Niemiec, krajów Beneluksu, Austrii, Szwecji i Hiszpanii. - W 2021 r. moglibyśmy wygenerować jeszcze większe przychody z eksportu, ale podjęliśmy pewne strategiczne dla nas decyzje. Po pierwsze o zachowaniu jak najwyższej jakości naszych produktów i nie stosowaniu zamienników osprzętu uznanych marek jak Shimano lub Sram tańszymi zamiennikami, na co niestety zdecydowała się część konkurencji. W Romet konsekwentnie stawiamy na najbardziej uznanych partnerów oraz rozwój technologii. Po drugie, z uwagi na tak duży popyt na rowery, jaki obserwowaliśmy w ubiegłym roku, konieczna była decyzja o przyjęciu priorytetów jeśli chodzi o zaspokojenie potrzeb rynku dystrybucji naszych rowerów. Główny nacisk położyliśmy więc na zaspokojenie potrzeb klientów w Polsce. – komentuje Grzegorz Grzyb, wiceprezes zarządu Romet.

mat. prasowe

W 2022 roku udział rowerów elektrycznych w całej produkcji firmy Romet wynosić będzie 20 proc. Już teraz w swojej ofercie marka posiada kilkanaście różnych modeli. Popularność elektryków na rynkach Zachodniej Europy jest ogromna, dlatego w bieżącym sezonie firma skupia znaczną część uwagi na pojazdach z napędem elektrycznym. Europejski rynek e-bikeów został wyceniony na 8,01 mld USD w 2020 roku i przewiduje się, że jego wartość wzrośnie dwukrotnie do roku 2026. W samych Niemczech w 2020 roku sprzedanych zostało prawie dwa miliony rowerów elektrycznych, z czego ponad milion pochodził z importu.

Czytaj więcej

Francuzi zamieniają auta na elektryczne rowery

Potencjał mikromobilności wzrósł gwałtownie. Romet, jako pierwszy w regionie, rozpoczął eksport rowerów do krajów europejskich. Aktualnie produkty tej marki dostępne są w 39 krajach na świecie. Polska firma wdraża nowy model strategii sprzedaży rowerów w krajach nadbałtyckich poprzez własne przedstawicielstwo na Litwie. Romet chce stworzyć dedykowany na ten kraj serwis internetowy, tak aby dostępność produktów, ich rozpoznawalność były na poziomie dorównującym temu w Polsce. Celem jest zbudowanie silnej pozycji w tym kluczowym regionie, wprowadzenie lepszej polityki kosztowej i reagowanie na potrzeby płynące z rynku. Średnia cena detaliczna roweru na Litwie wynosi ponad 500 Euro. - Silna pozycja Rometu i sytuacja na rynku rowerowym sprawiają, że jest to właściwy moment na inwestycje. Wybór regionu ma znaczenie w strategii handlowej ze względu na logistykę, możliwość szybkiej reakcji i wysyłki towarów, a także zintegrowane kampanie reklamowe. Rozbudowa bezpośredniej sprzedaży w krajach nadbałtyckich to dla nas początek tworzenia niezależnego rynku w kolejnych krajach europejskich, gdzie konsekwentnie planujemy wdrażać ten model biznesowy. Naszą ambicją jest, aby rowery „Made in Poland” były jednoznacznie kojarzone z jakością, nowoczesnością i niezawodnością – mówi Grzegorz Grzyb, Wiceprezes Zarządu Romet.

Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym
Dwa Kółka
Skąd i jakie motocykle sprowadzają Polacy?
Dwa Kółka
Suzuki Hayabusa obchodzi swoje 25-lecie. Specjalna wersja na urodziny
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Dwa Kółka
Co dziesiąty rower wyprodukowany w Europie powstał w Polsce