Nowe Suzuki GSX-S1000: Ostry miejski ścigacz

Suzuki zaprezentowało zmodernizowany motocykl GSX-S 1000. Zmieniono układ jezdny, napęd dostosowano do najnowszych wymagań homologacyjnych i radykalnie zmienił się wygląd. Sezon motocyklowy można uznać za otwarty.

Publikacja: 27.04.2021 06:57

Nowe Suzuki  GSX-S1000:  Ostry  miejski  ścigacz

Foto: moto.rp.pl

GSX-S1000 został zaprezentowany w 2015 jako zupełnie nowy model. Motocykl skonstruowany był dla czerpania przyjemność ze sportowej jazdy w ulicznych warunkach. Teraz nadjeżdża nowa generacja. Sercem jest sprawdzony w boju chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3, który po zmianach spełnienia normy emisji spalin Euro 5. Moc 152 KM, to o 2 KM więcej niż w poprzedniku, ale co ważniejsze przebieg momentu obrotowego jest teraz bardziej płaski i ogólnie jest go więcej w całym zakresie obrotów.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Burgman 400: Komfort, ekologia i przydatna elektronika

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Aktualna, pierwsza poważna aktualizacja modelu GSX-S1000 ma na celu poprawienie osiągów, dostarczenie lepszego prowadzenia, większej zwinności i mocy. Dopracowano też pakiet stylistyczny. Koncepcja modelu GSX-S1000 wyraźnie przedstawia jego rolę, jako motocykla, który ma zapewnić sportowe wrażenia podczas jazdy. Chodzi tu przede wszystkim o osiągi, pewność prowadzenia, optymalny komfort i atrakcyjny wygląd.

""

Foto: moto.rp.pl

GSX-S1000 zwraca na siebie uwagę pionowym reflektorem LED, ostrymi liniami, nowym logotypem oraz imitującym karbon teksturowane nakładki. Dostępne są trzy wersje kolorystyczne – błękit Metallic Triton Blue, matowa szarość Glass Mat Mechanical Gray oraz błyszcząca czerń Glass Sparkle Black.

""

Foto: moto.rp.pl

Asystent sprzęgła Suzuki Clutch Assist System (SCAS) ma zapewnić łagodniejszy proces hamowania silnikiem, lepszą kontrolę podczas redukcji biegów, oraz powodować, że do obsługi dźwigni sprzęgła wymagane jest użycie mniejszej siły. System kontroli trakcji Suzuki Traction Control System (STCS) oferuje pięć ustawień oraz możliwość wyłączenia.

""

Foto: moto.rp.pl

Pierwsze egzemplarze Suzuki GSX-S1000 pojawią się w polskich salonach na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Cena motocykla to 56 900 zł. Premierowy motocykl można zobaczyć w Wirtualnym Salonie Motocyklowym Suzuki (Suzuki Motorcycle Global Salon).

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki i Tesla z gigantycznym wzrostem sprzedaży

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

GSX-S1000 został zaprezentowany w 2015 jako zupełnie nowy model. Motocykl skonstruowany był dla czerpania przyjemność ze sportowej jazdy w ulicznych warunkach. Teraz nadjeżdża nowa generacja. Sercem jest sprawdzony w boju chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999 cm3, który po zmianach spełnienia normy emisji spalin Euro 5. Moc 152 KM, to o 2 KM więcej niż w poprzedniku, ale co ważniejsze przebieg momentu obrotowego jest teraz bardziej płaski i ogólnie jest go więcej w całym zakresie obrotów.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym