fot. AdobeStock

Zgodnie z danymi podanymi przez IBRM Samar, pierwszy kwartał roku zakończył się pozytywnym wynikiem. Wzrost liczby rejestracji wyniósł 9,51 procenta względem roku poprzedniego. Są też marki z o wiele większymi wzrostami sprzedaży.

Pierwsze trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych. Sprzedaż aut wzrosła w I kwartale roku o 9,51 proc. Jest to dobra informacja i nadzieja na wychodzenie z kryzysu, który trwał niemal przez cały zeszły rok. Liderem rynku pozostaje Toyota. Japońskiej marce udało się zarejestrować 20 394 pojazdów, co jest wynikiem o 24,14 procent lepszym niż w tym samym okresie przed rokiem (16 428 sztuk). Druga lokata przypadła dla Skody, która zanotowała o ponad 5 tysięcy gorszy wynik – 15 072 sztuk. Również w porównaniu do I kwartału 2020 roku, wynik ten jest mniejszy o 0,25 procenta (15 110 sztuk). Podium zamyka Volkswagen, z 10 064 sprzedanych aut. Uzyskany wynik jest o 7,33 procenta lepszy niż przed rokiem, kiedy to producent zarejestrował 9377 pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż samochodów w 2021 r. wzrośnie o 10 proc.

Toyota Yaris

– W pierwszej dziesiątce listy rankingowej notujemy jeszcze obie koreańskie marki (Kię i Hyundai’a) oraz trzy marki premium (BMW, Mercedes oraz Audi). Wzrost BMW przekroczył poziom 44 procent, Mercedesa zbliżył się do 14 procent, natomiast Audi – 28 procent. Pierwszą dziesiątkę zamyka Dacia z liczbą niemal 4,5 tysiąca zarejestrowanych aut – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Przy okazji tego zestawienia, warto zwrócić uwagę na dobre wyniki odnotowane przez Suzuki – pozycja 15., która odnotowała 173 procent wzrostu (2822 zarejestrowane auta) oraz Teslę – pozycja 31. ze wzrostem 668,6 procent (269 zarejestrowanych samochodów).

Suzuki Across

Wśród marek premium liderem jest BMW. Monachijskiemu koncernowi udało się sprzedać 6076 pojazdów, co stanowi wzrost o 44,56 procent (1873 auta). Mercedes, który do tej pory był liderem wśród marek luksusowych, spadł na drugą pozycję ze sprzedażą na poziomie 5409 sztuk (+16,20 procent; 754 auta). Trzecia lokata przypadła dla Audi. Producentowi z Ingolstadt udało się sprzedać 1135 aut, co jest wynikiem o 29,70 procent lepszym niż rok wcześniej (1144 sztuk).

BMW serii 3

CZYTAJ TAKŻE: Rekordowe wyniki sprzedaży BMW

Rejestracje dealerskie w marcu stanowiły 15 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów. W porównaniu do marca ubiegłego roku, liczba ta jest o ponad 100 procent większa. Nie jest to duże zaskoczenie, gdyż w trzecim miesiącu zeszłego roku wprowadzono obostrzenia pandemiczne. Wzrost rejestracji na dealerów w pierwszym kwartale wyniósł 25 procent, a ich udział w całej liczbie zarejestrowanych w tym czasie aut wyniósł 14 procent. Osoby fizyczne w I kwartale byli odpowiedzialni za 26 procent wszystkich rejestracji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BMW w elektrycznej ofensywie

To już postanowione. BMW jest kolejnym producentem samochodów, który pożegna się z silnikami spalinowymi. ...

NBP ogłosił przetarg na samochody mimo stanu epidemii

Narodowy Bank Polski, 17 marca 2020 roku, ogłosił przetarg na dostarczenie 38 samochodów, które ...

Inwestorzy zrzucili się na polski mikrosamochód Triggo

Polski startup Triggo testuje już prototypy miejskiego mikrosamochodu elektrycznego. Chce rozpocząć jego produkcję na ...

Elektryczne fantazje

Nasze samochody marzeń mają przynajmniej 8 cylindrów, niesamowite osiągi i piękną sylwetkę. Jednak świat ...

Auta będą śledzić każdy ruch kierowcy. Nawet jego emocje

Najnowsze auta będą nawet w stanie stwierdzić, jaki humor ma kierowca i czy na ...

W poniedziałek akcje Geely na giełdzie w Hongkongu wystrzeliły o 9 proc. w górę. Kurs Daimlera we Frankfurcie spadł o 1 proc.

Chiński Ford wsiada do Mercedesa

Li Shufu, prezes Geely kupując za 9 mld dol. 9,7 proc. akcji Daimlera, znów ...