Reklama

Suzuki i Tesla z gigantycznym wzrostem sprzedaży

Zgodnie z danymi podanymi przez IBRM Samar, pierwszy kwartał roku zakończył się pozytywnym wynikiem. Wzrost liczby rejestracji wyniósł 9,51 procenta względem roku poprzedniego. Są też marki z o wiele większymi wzrostami sprzedaży.

Publikacja: 14.04.2021 07:50

Suzuki i Tesla z gigantycznym wzrostem sprzedaży

Foto: fot. AdobeStock

Pierwsze trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych. Sprzedaż aut wzrosła w I kwartale roku o 9,51 proc. Jest to dobra informacja i nadzieja na wychodzenie z kryzysu, który trwał niemal przez cały zeszły rok. Liderem rynku pozostaje Toyota. Japońskiej marce udało się zarejestrować 20 394 pojazdów, co jest wynikiem o 24,14 procent lepszym niż w tym samym okresie przed rokiem (16 428 sztuk). Druga lokata przypadła dla Skody, która zanotowała o ponad 5 tysięcy gorszy wynik – 15 072 sztuk. Również w porównaniu do I kwartału 2020 roku, wynik ten jest mniejszy o 0,25 procenta (15 110 sztuk). Podium zamyka Volkswagen, z 10 064 sprzedanych aut. Uzyskany wynik jest o 7,33 procenta lepszy niż przed rokiem, kiedy to producent zarejestrował 9377 pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż samochodów w 2021 r. wzrośnie o 10 proc.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Toyota Yaris

Foto: moto.rp.pl

– W pierwszej dziesiątce listy rankingowej notujemy jeszcze obie koreańskie marki (Kię i Hyundai’a) oraz trzy marki premium (BMW, Mercedes oraz Audi). Wzrost BMW przekroczył poziom 44 procent, Mercedesa zbliżył się do 14 procent, natomiast Audi – 28 procent. Pierwszą dziesiątkę zamyka Dacia z liczbą niemal 4,5 tysiąca zarejestrowanych aut – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Przy okazji tego zestawienia, warto zwrócić uwagę na dobre wyniki odnotowane przez Suzuki – pozycja 15., która odnotowała 173 procent wzrostu (2822 zarejestrowane auta) oraz Teslę – pozycja 31. ze wzrostem 668,6 procent (269 zarejestrowanych samochodów).

Reklama
Reklama
""

Suzuki Across

Foto: moto.rp.pl

Wśród marek premium liderem jest BMW. Monachijskiemu koncernowi udało się sprzedać 6076 pojazdów, co stanowi wzrost o 44,56 procent (1873 auta). Mercedes, który do tej pory był liderem wśród marek luksusowych, spadł na drugą pozycję ze sprzedażą na poziomie 5409 sztuk (+16,20 procent; 754 auta). Trzecia lokata przypadła dla Audi. Producentowi z Ingolstadt udało się sprzedać 1135 aut, co jest wynikiem o 29,70 procent lepszym niż rok wcześniej (1144 sztuk).

""

Foto: moto.rp.pl

""

BMW serii 3

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Rekordowe wyniki sprzedaży BMW

Rejestracje dealerskie w marcu stanowiły 15 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów. W porównaniu do marca ubiegłego roku, liczba ta jest o ponad 100 procent większa. Nie jest to duże zaskoczenie, gdyż w trzecim miesiącu zeszłego roku wprowadzono obostrzenia pandemiczne. Wzrost rejestracji na dealerów w pierwszym kwartale wyniósł 25 procent, a ich udział w całej liczbie zarejestrowanych w tym czasie aut wyniósł 14 procent. Osoby fizyczne w I kwartale byli odpowiedzialni za 26 procent wszystkich rejestracji.

Pierwsze trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych. Sprzedaż aut wzrosła w I kwartale roku o 9,51 proc. Jest to dobra informacja i nadzieja na wychodzenie z kryzysu, który trwał niemal przez cały zeszły rok. Liderem rynku pozostaje Toyota. Japońskiej marce udało się zarejestrować 20 394 pojazdów, co jest wynikiem o 24,14 procent lepszym niż w tym samym okresie przed rokiem (16 428 sztuk). Druga lokata przypadła dla Skody, która zanotowała o ponad 5 tysięcy gorszy wynik – 15 072 sztuk. Również w porównaniu do I kwartału 2020 roku, wynik ten jest mniejszy o 0,25 procenta (15 110 sztuk). Podium zamyka Volkswagen, z 10 064 sprzedanych aut. Uzyskany wynik jest o 7,33 procenta lepszy niż przed rokiem, kiedy to producent zarejestrował 9377 pojazdów.

Reklama
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama