Suzuki i Tesla z gigantycznym wzrostem sprzedaży

Zgodnie z danymi podanymi przez IBRM Samar, pierwszy kwartał roku zakończył się pozytywnym wynikiem. Wzrost liczby rejestracji wyniósł 9,51 procenta względem roku poprzedniego. Są też marki z o wiele większymi wzrostami sprzedaży.

Publikacja: 14.04.2021 07:50

Suzuki i Tesla z gigantycznym wzrostem sprzedaży

Foto: fot. AdobeStock

Pierwsze trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych. Sprzedaż aut wzrosła w I kwartale roku o 9,51 proc. Jest to dobra informacja i nadzieja na wychodzenie z kryzysu, który trwał niemal przez cały zeszły rok. Liderem rynku pozostaje Toyota. Japońskiej marce udało się zarejestrować 20 394 pojazdów, co jest wynikiem o 24,14 procent lepszym niż w tym samym okresie przed rokiem (16 428 sztuk). Druga lokata przypadła dla Skody, która zanotowała o ponad 5 tysięcy gorszy wynik – 15 072 sztuk. Również w porównaniu do I kwartału 2020 roku, wynik ten jest mniejszy o 0,25 procenta (15 110 sztuk). Podium zamyka Volkswagen, z 10 064 sprzedanych aut. Uzyskany wynik jest o 7,33 procenta lepszy niż przed rokiem, kiedy to producent zarejestrował 9377 pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż samochodów w 2021 r. wzrośnie o 10 proc.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Toyota Yaris

Foto: moto.rp.pl

– W pierwszej dziesiątce listy rankingowej notujemy jeszcze obie koreańskie marki (Kię i Hyundai’a) oraz trzy marki premium (BMW, Mercedes oraz Audi). Wzrost BMW przekroczył poziom 44 procent, Mercedesa zbliżył się do 14 procent, natomiast Audi – 28 procent. Pierwszą dziesiątkę zamyka Dacia z liczbą niemal 4,5 tysiąca zarejestrowanych aut – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Przy okazji tego zestawienia, warto zwrócić uwagę na dobre wyniki odnotowane przez Suzuki – pozycja 15., która odnotowała 173 procent wzrostu (2822 zarejestrowane auta) oraz Teslę – pozycja 31. ze wzrostem 668,6 procent (269 zarejestrowanych samochodów).

""

Suzuki Across

Foto: moto.rp.pl

Wśród marek premium liderem jest BMW. Monachijskiemu koncernowi udało się sprzedać 6076 pojazdów, co stanowi wzrost o 44,56 procent (1873 auta). Mercedes, który do tej pory był liderem wśród marek luksusowych, spadł na drugą pozycję ze sprzedażą na poziomie 5409 sztuk (+16,20 procent; 754 auta). Trzecia lokata przypadła dla Audi. Producentowi z Ingolstadt udało się sprzedać 1135 aut, co jest wynikiem o 29,70 procent lepszym niż rok wcześniej (1144 sztuk).

""

Foto: moto.rp.pl

""

BMW serii 3

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Rekordowe wyniki sprzedaży BMW

Rejestracje dealerskie w marcu stanowiły 15 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów. W porównaniu do marca ubiegłego roku, liczba ta jest o ponad 100 procent większa. Nie jest to duże zaskoczenie, gdyż w trzecim miesiącu zeszłego roku wprowadzono obostrzenia pandemiczne. Wzrost rejestracji na dealerów w pierwszym kwartale wyniósł 25 procent, a ich udział w całej liczbie zarejestrowanych w tym czasie aut wyniósł 14 procent. Osoby fizyczne w I kwartale byli odpowiedzialni za 26 procent wszystkich rejestracji.

Pierwsze trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych. Sprzedaż aut wzrosła w I kwartale roku o 9,51 proc. Jest to dobra informacja i nadzieja na wychodzenie z kryzysu, który trwał niemal przez cały zeszły rok. Liderem rynku pozostaje Toyota. Japońskiej marce udało się zarejestrować 20 394 pojazdów, co jest wynikiem o 24,14 procent lepszym niż w tym samym okresie przed rokiem (16 428 sztuk). Druga lokata przypadła dla Skody, która zanotowała o ponad 5 tysięcy gorszy wynik – 15 072 sztuk. Również w porównaniu do I kwartału 2020 roku, wynik ten jest mniejszy o 0,25 procenta (15 110 sztuk). Podium zamyka Volkswagen, z 10 064 sprzedanych aut. Uzyskany wynik jest o 7,33 procenta lepszy niż przed rokiem, kiedy to producent zarejestrował 9377 pojazdów.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta