fot. AdobeStock

Zgodnie z danymi podanymi przez IBRM Samar, pierwszy kwartał roku zakończył się pozytywnym wynikiem. Wzrost liczby rejestracji wyniósł 9,51 procenta względem roku poprzedniego. Są też marki z o wiele większymi wzrostami sprzedaży.

Pierwsze trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych. Sprzedaż aut wzrosła w I kwartale roku o 9,51 proc. Jest to dobra informacja i nadzieja na wychodzenie z kryzysu, który trwał niemal przez cały zeszły rok. Liderem rynku pozostaje Toyota. Japońskiej marce udało się zarejestrować 20 394 pojazdów, co jest wynikiem o 24,14 procent lepszym niż w tym samym okresie przed rokiem (16 428 sztuk). Druga lokata przypadła dla Skody, która zanotowała o ponad 5 tysięcy gorszy wynik – 15 072 sztuk. Również w porównaniu do I kwartału 2020 roku, wynik ten jest mniejszy o 0,25 procenta (15 110 sztuk). Podium zamyka Volkswagen, z 10 064 sprzedanych aut. Uzyskany wynik jest o 7,33 procenta lepszy niż przed rokiem, kiedy to producent zarejestrował 9377 pojazdów.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż samochodów w 2021 r. wzrośnie o 10 proc.

Toyota Yaris

– W pierwszej dziesiątce listy rankingowej notujemy jeszcze obie koreańskie marki (Kię i Hyundai’a) oraz trzy marki premium (BMW, Mercedes oraz Audi). Wzrost BMW przekroczył poziom 44 procent, Mercedesa zbliżył się do 14 procent, natomiast Audi – 28 procent. Pierwszą dziesiątkę zamyka Dacia z liczbą niemal 4,5 tysiąca zarejestrowanych aut – komentuje Wojciech Drzewiecki, Prezes Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Przy okazji tego zestawienia, warto zwrócić uwagę na dobre wyniki odnotowane przez Suzuki – pozycja 15., która odnotowała 173 procent wzrostu (2822 zarejestrowane auta) oraz Teslę – pozycja 31. ze wzrostem 668,6 procent (269 zarejestrowanych samochodów).

Suzuki Across

Wśród marek premium liderem jest BMW. Monachijskiemu koncernowi udało się sprzedać 6076 pojazdów, co stanowi wzrost o 44,56 procent (1873 auta). Mercedes, który do tej pory był liderem wśród marek luksusowych, spadł na drugą pozycję ze sprzedażą na poziomie 5409 sztuk (+16,20 procent; 754 auta). Trzecia lokata przypadła dla Audi. Producentowi z Ingolstadt udało się sprzedać 1135 aut, co jest wynikiem o 29,70 procent lepszym niż rok wcześniej (1144 sztuk).

BMW serii 3

CZYTAJ TAKŻE: Rekordowe wyniki sprzedaży BMW

Rejestracje dealerskie w marcu stanowiły 15 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów. W porównaniu do marca ubiegłego roku, liczba ta jest o ponad 100 procent większa. Nie jest to duże zaskoczenie, gdyż w trzecim miesiącu zeszłego roku wprowadzono obostrzenia pandemiczne. Wzrost rejestracji na dealerów w pierwszym kwartale wyniósł 25 procent, a ich udział w całej liczbie zarejestrowanych w tym czasie aut wyniósł 14 procent. Osoby fizyczne w I kwartale byli odpowiedzialni za 26 procent wszystkich rejestracji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Autonomiczne taksówki w Tokio już w 2020 roku

Podczas olimpiady w Japonii w roku 2020 gości mają wozić autonomiczne taksówki. Pierwszy tego ...

Organizatorzy zdecydowali. Genewa 2021 odwołana

Tegoroczna Geneva International Motor Show została odwołana dosłownie parę dni przed oficjalnym rozpoczęciem. Powodem ...

Po 25-latach powraca Volkswagen Polo Harlekin

Polo Harlekin to bez wątpienia nietypowy projekt oraz koszmar dla lakiernika. Oryginał pojawił się ...

UE zdecydowała: inteligentny ogranicznik prędkości w każdym aucie

Europejskie pojazdy będą obowiązkowo wyposażane w kolejne systemy bezpieczeństwa. UE osiągnęła właśnie wstępne porozumienie ...

Bentley Continental GT Speed ​​Convertible: Idzie wiosna

Bentley przedstawia nową flagową wersję Continentala GT w wersji Speed ​​Convertible. To kabriolet, który ...

Mocne wersje Mustanga Mach-E. Ceny w USA zadziwiają

Ford zaprezentował Mustanga Mach-E GT - topową wersję swojego nowego elektrycznego SUV-a. Ma być ...