Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Ducati Monster, zbudowanego w ponad 350 000 egzemplarzach od 1993 roku, jest dobrze widoczna rama z rur stalowych. Teraz trzeba się pożegnać z tym charakterystycznym elementami. W nowej generacji Włosi stawiają na lekką aluminiową ramę oraz wiele innych innowacji.
CZYTAJ TAKŻE: Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym
Ducati-Monster model 2021.
Nowa edycja Monstera wygląda bardziej mainstreamowo, ma podkreślać nowoczesność i lekkość. To ostatnie wynika między innymi z nieznacznie zmniejszonego rozstawu osi, przy czym waga motocykla została zmniejszona o 18 kg do 188 kilogramów w stanie gotowym do jazdy (166 kg na sucho). Żaden Monster nigdy nie był tak lekki. 17-calowe koła są wyposażone w opony 120/70 z przodu i 180/55 z tyłu. Tarcze hamulcowe Brembo z radialnie zamontowanymi czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi mają średnicę 32 i 24,5 centymetra. Kontrola trakcji i w pełni regulowany zakrętowy ABS stanowią wyposażenie standardowe.