Nowy Ducati Monster: Bez kratownicowej ramy

Ducati Monster znajduje się w ofercie włoskiej marki od prawie 30 lat. Teraz pojawia się nowa generacja, która radykalne zrywa z przeszłością.

Publikacja: 08.12.2020 11:53

Nowy Ducati Monster: Bez kratownicowej ramy

Foto: moto.rp.pl

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Ducati Monster, zbudowanego w ponad 350 000 egzemplarzach od 1993 roku, jest dobrze widoczna rama z rur stalowych. Teraz trzeba się pożegnać z tym charakterystycznym elementami. W nowej generacji Włosi stawiają na lekką aluminiową ramę oraz wiele innych innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

""

Ducati-Monster model 2021.

Foto: moto.rp.pl

Nowa edycja Monstera wygląda bardziej mainstreamowo, ma podkreślać nowoczesność i lekkość. To ostatnie wynika między innymi z nieznacznie zmniejszonego rozstawu osi, przy czym waga motocykla została zmniejszona o 18 kg do 188 kilogramów w stanie gotowym do jazdy (166 kg na sucho). Żaden Monster nigdy nie był tak lekki. 17-calowe koła są wyposażone w opony 120/70 z przodu i 180/55 z tyłu. Tarcze hamulcowe Brembo z radialnie zamontowanymi czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi mają średnicę 32 i 24,5 centymetra. Kontrola trakcji i w pełni regulowany zakrętowy ABS stanowią wyposażenie standardowe.

""

Foto: moto.rp.pl

Tradycyjnie Monster jest zasilany przez silnik w układzie V2. W tym przypadku jednostka napędowa ma 937 cm3 i 111 KM mocy. Nowoczesne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,3 cala oraz światła LED z przodu iz tyłu. Motocykl oferowany będzie w trzech wersjach kolorystycznych: Ducati Red, Aviator Grey i Dark Stealth. Nowy Monster będzie dostępny u dealerów w kwietniu 2021 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy kupują więcej jednośladów niż przed rokiem

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Ducati Monster, zbudowanego w ponad 350 000 egzemplarzach od 1993 roku, jest dobrze widoczna rama z rur stalowych. Teraz trzeba się pożegnać z tym charakterystycznym elementami. W nowej generacji Włosi stawiają na lekką aluminiową ramę oraz wiele innych innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego