Nowy Ducati Monster: Bez kratownicowej ramy

Ducati Monster znajduje się w ofercie włoskiej marki od prawie 30 lat. Teraz pojawia się nowa generacja, która radykalne zrywa z przeszłością.

Publikacja: 08.12.2020 11:53

Nowy Ducati Monster: Bez kratownicowej ramy

Foto: moto.rp.pl

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Ducati Monster, zbudowanego w ponad 350 000 egzemplarzach od 1993 roku, jest dobrze widoczna rama z rur stalowych. Teraz trzeba się pożegnać z tym charakterystycznym elementami. W nowej generacji Włosi stawiają na lekką aluminiową ramę oraz wiele innych innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

""

Ducati-Monster model 2021.

moto.rp.pl

Nowa edycja Monstera wygląda bardziej mainstreamowo, ma podkreślać nowoczesność i lekkość. To ostatnie wynika między innymi z nieznacznie zmniejszonego rozstawu osi, przy czym waga motocykla została zmniejszona o 18 kg do 188 kilogramów w stanie gotowym do jazdy (166 kg na sucho). Żaden Monster nigdy nie był tak lekki. 17-calowe koła są wyposażone w opony 120/70 z przodu i 180/55 z tyłu. Tarcze hamulcowe Brembo z radialnie zamontowanymi czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi mają średnicę 32 i 24,5 centymetra. Kontrola trakcji i w pełni regulowany zakrętowy ABS stanowią wyposażenie standardowe.

""

moto.rp.pl

Tradycyjnie Monster jest zasilany przez silnik w układzie V2. W tym przypadku jednostka napędowa ma 937 cm3 i 111 KM mocy. Nowoczesne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,3 cala oraz światła LED z przodu iz tyłu. Motocykl oferowany będzie w trzech wersjach kolorystycznych: Ducati Red, Aviator Grey i Dark Stealth. Nowy Monster będzie dostępny u dealerów w kwietniu 2021 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy kupują więcej jednośladów niż przed rokiem

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Ducati Monster, zbudowanego w ponad 350 000 egzemplarzach od 1993 roku, jest dobrze widoczna rama z rur stalowych. Teraz trzeba się pożegnać z tym charakterystycznym elementami. W nowej generacji Włosi stawiają na lekką aluminiową ramę oraz wiele innych innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym
Dwa Kółka
Skąd i jakie motocykle sprowadzają Polacy?
Dwa Kółka
Suzuki Hayabusa obchodzi swoje 25-lecie. Specjalna wersja na urodziny
Dwa Kółka
Co dziesiąty rower wyprodukowany w Europie powstał w Polsce
Dwa Kółka
Kultowa marka motocykli zostanie wskrzeszona? Fani czekają na inwestora