Nowy Ducati Monster: Bez kratownicowej ramy

Ducati Monster znajduje się w ofercie włoskiej marki od prawie 30 lat. Teraz pojawia się nowa generacja, która radykalne zrywa z przeszłością.

Publikacja: 08.12.2020 11:53

Nowy Ducati Monster: Bez kratownicowej ramy

Foto: moto.rp.pl

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Ducati Monster, zbudowanego w ponad 350 000 egzemplarzach od 1993 roku, jest dobrze widoczna rama z rur stalowych. Teraz trzeba się pożegnać z tym charakterystycznym elementami. W nowej generacji Włosi stawiają na lekką aluminiową ramę oraz wiele innych innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

""

Ducati-Monster model 2021.

Foto: moto.rp.pl

Nowa edycja Monstera wygląda bardziej mainstreamowo, ma podkreślać nowoczesność i lekkość. To ostatnie wynika między innymi z nieznacznie zmniejszonego rozstawu osi, przy czym waga motocykla została zmniejszona o 18 kg do 188 kilogramów w stanie gotowym do jazdy (166 kg na sucho). Żaden Monster nigdy nie był tak lekki. 17-calowe koła są wyposażone w opony 120/70 z przodu i 180/55 z tyłu. Tarcze hamulcowe Brembo z radialnie zamontowanymi czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi mają średnicę 32 i 24,5 centymetra. Kontrola trakcji i w pełni regulowany zakrętowy ABS stanowią wyposażenie standardowe.

""

Foto: moto.rp.pl

Tradycyjnie Monster jest zasilany przez silnik w układzie V2. W tym przypadku jednostka napędowa ma 937 cm3 i 111 KM mocy. Nowoczesne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,3 cala oraz światła LED z przodu iz tyłu. Motocykl oferowany będzie w trzech wersjach kolorystycznych: Ducati Red, Aviator Grey i Dark Stealth. Nowy Monster będzie dostępny u dealerów w kwietniu 2021 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy kupują więcej jednośladów niż przed rokiem

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech Ducati Monster, zbudowanego w ponad 350 000 egzemplarzach od 1993 roku, jest dobrze widoczna rama z rur stalowych. Teraz trzeba się pożegnać z tym charakterystycznym elementami. W nowej generacji Włosi stawiają na lekką aluminiową ramę oraz wiele innych innowacji.

CZYTAJ TAKŻE: Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

Dwa Kółka
Nauka, radość i bezpieczeństwo. Rusza 19. sezon szkoleń Suzuki Moto Szkoły
Dwa Kółka
Motocykliści nie wjadą już na najsłynniejszy tor wyścigowy na świecie
Materiał Promocyjny
Nowa, limitowana edycja Suzuki GSX-8R – „Kiiro” już w salonach motocyklowych
Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą