Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

To, co przydaje się w aucie może być też dobre dla motocykla. Korzystając z technologii radarowej nowe Ducati Multistrada zachowuje odpowiedni odstęp do pojazdu z przodu, ale także sprawdza co dzieje się z tyłu.

Publikacja: 10.10.2020 06:58

Ducati Multistrada: Pierwszy motocykl z radarem adaptacyjnym

Foto: moto.rp.pl

Nowe Ducati Multistrada jest pierwszym produkowanym motocyklem, który może być wyposażony w przedni i tylny radar. Nowa technologia ma służyć przede wszystkim poprawie komfortu jazdy, ale oferuje również aspekty bezpieczeństwa. Ducati eksperymentuje z radarowym systemem wspomagającymi od 2016 roku. Współpraca z firmą Bosch trwała prawie tak długo, jak rozwój systemu, który składa się z dwóch radarów zabudowanych z przodu i z tyłu motocykla.

CZYTAJ TAKŻE: Jakie motocykle najczęściej sprowadzają Polacy

""

Foto: moto.rp.pl

Rezultatem jest pudełko o wymiarach 7 x 6 x 2,8 cm, które waży tylko 190 gramów i może być z łatwością umieszczone w nowo opracowanych motocyklach. Adaptacyjny tempomat ACC jest sterowany za pomocą przedniego radaru; automatycznie dostosowuje prędkość motocykla w zakresie od 30 do 160 km/h do natężenia ruchu, przy czym odległość do pojazdów przed Multistradą V4 może być wstępnie wybierana w czterech odstępach. Autonomia jazdy nie idzie tak daleko, jak w przypadku samochodu. Dzięki temu kierowca ma zachować kontrolę nad motocyklem w każdej sytuacji. Według Ducati system ACC umożliwia wygodniejszą i bezpieczniejszą jazdę, zwłaszcza na długich odcinkach autostrady.

""

Foto: moto.rp.pl

Za to tylny radar wykrywa pojazdy będące w tzw. martwym punkcie. System wykrywania martwego pola (BSD) rejestruje również pojazdy zbliżające się z dużą prędkością od tyłu. Wyświetlacz w kokpicie wskazuje na grożące niebezpieczeństwo. Producent postrzega to jako zysk w zakresie bezpieczeństwa.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwszy motocykl z chłodzonym fotelem

""

Foto: moto.rp.pl

Nowe Ducati Multistrada jest pierwszym produkowanym motocyklem, który może być wyposażony w przedni i tylny radar. Nowa technologia ma służyć przede wszystkim poprawie komfortu jazdy, ale oferuje również aspekty bezpieczeństwa. Ducati eksperymentuje z radarowym systemem wspomagającymi od 2016 roku. Współpraca z firmą Bosch trwała prawie tak długo, jak rozwój systemu, który składa się z dwóch radarów zabudowanych z przodu i z tyłu motocykla.

Dwa Kółka
Polska firma zbudowała rower napędzany wodorem
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Dwa Kółka
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście i po prostu wpadnij obejrzeć najnowsze motocykle!
Dwa Kółka
Nauka, radość i bezpieczeństwo. Rusza 19. sezon szkoleń Suzuki Moto Szkoły
Dwa Kółka
Motocykliści nie wjadą już na najsłynniejszy tor wyścigowy na świecie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Nowa, limitowana edycja Suzuki GSX-8R – „Kiiro” już w salonach motocyklowych
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont