Polska premiera elektrycznego motocykla Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson zaprezentował w Warszawie swój pierwszy, w pełni elektryczny motocykl LiveWire. Elektryk dostępny będzie u trzech partnerów Harleya – w Katowicach, Poznaniu i Warszawie.

Publikacja: 02.11.2019 07:43

Polska premiera elektrycznego motocykla Harley-Davidson LiveWire

Foto: moto.rp.pl

""

Polska premiera elektrycznego Harleya Davidsona LiveWire.

Foto: moto.rp.pl

Model LiveWire ma być ucieleśnieniem przyszłości marki Harley-Davidson. Pierwszy elektryczny motocykl kultowej amerykańskiej marki. Odlana z aluminium rama ma zapewnić sztywność i lekkość konstrukcji. Usługa H-D Connect, umożliwia połączenie właściciela LiveWire z motocyklem przez smartfon, korzystając aplikacji Harley-Davidson.

""

Foto: moto.rp.pl

Harley ma w planach zdobycie pozycji lidera w dziedzinie wprowadzania napędów elektrycznych na światowym rynku motocyklowym. LiveWire to pierwszy krok w tym kierunku. Projekt ma posłużyć również pozyskaniu nowych i młodszych klientów. Akumulator ma pojemność 15,5 kWh i ma zapewnić zasięg na poziomie 158 km. Szybka ładowarka DC Fast Charge (DCFC) może być użyta do ładowania motocykla przez gniazdo SAE. Wszyscy dealerzy Harley-Davidson sprzedający motocykl LiveWire™ będą oferować publiczną stację ładowania. Ładowarka DCFC umożliwia ładowanie akumulatora w zakresie 0-80 procent w czasie 40 minut. Załadowanie akumulatora w 100 procentach pochłania godzinę czasu.

""

Foto: moto.rp.pl

LiveWire przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 177 km/h (ograniczona elektronicznie). Napęd elektryczny nie wymaga użycia sprzęgła ani skrzyni biegów, co znacznie ułatwia jazdę nowym motocyklistom. Hamowanie w trybie odzysku energii pozwala, szczególnie w warunkach miejskich na doładowanie akumulatora.

""

Foto: moto.rp.pl

Elektryczny Harley jest wyposażony w system Elektronicznego Sterowania Podwoziem (Electronic Chassis Control, ECC) wykorzystujący udoskonaloną funkcję ABS poprawiającą bezpieczeństwo podczas jazdy na zakrętach oraz funkcję kontroli trakcji (TCS) i system kontroli poślizgu (Drag-Torque Slip Control System, DSCS) monitorujący i kontrolujący moment obrotowy przedniego i tylnego hamulca, a także moment obrotowy silnika przenoszony na tylne koło, w celu poprawy kontroli pojazdu przez kierowcę oraz zapewnienia stabilności jazdy w różnych warunkach.

""

Foto: moto.rp.pl

Motocykl jest wyposażony w funkcję H-D Connect, która zapewnia łączność pomiędzy motocyklistą a pojazdem. Dzięki temu zdalnie możemy odczytać informacje stanu ładowania akumulatora, dostępny zasięg czy sprawdzanie stanu ładowania, w tym poziomu naładowania oraz czasu do zakończenia ładowania. Aplikacja wyszukuje również stację ładowania. Aplikacja wskazuje również lokalizację zaparkowanego motocykla oraz wyśle ostrzeżenie w przypadku manipulowania przy pojeździe lub jego przemieszczenia.

""

Foto: moto.rp.pl

Napęd elektryczny H-D Revelation ma generować minimalne wibracje, ciepło i hałas. To, że LiveWire jest elektryczny nie oznacza, że jest kompletnie cichy. Nowego Harleya wyróżnia zupełnie inny niż do tej pory dźwięk, zmieniający się w miarę przyspieszania motocykla. To nowy, futurystyczny ton i przyszłość Harleya.

CZYTAJ TAKŻE: Harley Davidson: Wszystkie nowości na rok 2020

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

LiveWire 2018. Spain

Foto: moto.rp.pl

""

LiveWire 2018. Spain

Foto: moto.rp.pl

Model LiveWire ma być ucieleśnieniem przyszłości marki Harley-Davidson. Pierwszy elektryczny motocykl kultowej amerykańskiej marki. Odlana z aluminium rama ma zapewnić sztywność i lekkość konstrukcji. Usługa H-D Connect, umożliwia połączenie właściciela LiveWire z motocyklem przez smartfon, korzystając aplikacji Harley-Davidson.

Harley ma w planach zdobycie pozycji lidera w dziedzinie wprowadzania napędów elektrycznych na światowym rynku motocyklowym. LiveWire to pierwszy krok w tym kierunku. Projekt ma posłużyć również pozyskaniu nowych i młodszych klientów. Akumulator ma pojemność 15,5 kWh i ma zapewnić zasięg na poziomie 158 km. Szybka ładowarka DC Fast Charge (DCFC) może być użyta do ładowania motocykla przez gniazdo SAE. Wszyscy dealerzy Harley-Davidson sprzedający motocykl LiveWire™ będą oferować publiczną stację ładowania. Ładowarka DCFC umożliwia ładowanie akumulatora w zakresie 0-80 procent w czasie 40 minut. Załadowanie akumulatora w 100 procentach pochłania godzinę czasu.

Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym