JLR zbudował największe i najnowocześniejsze w kraju centrum projektowania i rozwoju. Inwestycja kosztowała około 500 mln funtów. – Po raz pierwszy pracownicy z dziedzin projektowania, technologii i zakupów pracują pod jednym dachem, dzięki czemu opracowywanie nowych modeli jest znacznie szybsze i bardziej efektywne – przekonuje dyrektor generalny JLR Ralf Spaeth.
Nowe centrum rozwoju JLR w Gaydon
Po oficjalnej uroczystości otwarcia szef JLR poinformował dziennikarzy, że nie chce rozmawiać o nadchodzącym Brexicie: – Dziś jest dzień świętowania dla Jaguara i Land Rovera – stwierdził. Wcześniej JLR ogłosił już, że fabryka Castle Bromwich pod Birmingham zostanie przekształcona w pierwszą w Wielkiej Brytanii elektryczną fabrykę samochodów, która zajmie się produkcją nowych pojazdów elektrycznych – w tym flagowego Jaguara XJ nowej generacji. Ma się on pojawić także w wersji wyłącznie elektrycznej. – XJ będzie inny niż wszyscy się spodziewacie, ale nadal będzie prawdziwym Jaguarem – zwinny i tak lekki, jak to możliwe – ujawnił Speth.
Wraz z przebudową fabryki Castle Bromwich, JLR buduje również nowe centrum montażu akumulatorów w Hams Hall, które ma ruszyć w 2020 roku. Przy mocy produkcyjnej 150 000 jednostek będzie to najbardziej innowacyjny i zaawansowany technologicznie zakład tego typu w Wielkiej Brytanii. Wraz z Wolverhampton Engine Manufacturing Centre, stanie się głównym miejscem globalnej produkcji akumulatorów i napędów elektrycznych JLR.