JLR otwiera centrum rozwoju. Praca dla 13 tys. osób

JLR (Jaguar Land Rover) założył nowe centrum rozwoju w Gaydon w Wielkiej Brytanii. Tutaj inżynierowie i projektanci marek Jaguar i Land Rover opracowywać będą przyszłe modele, takie jak Jaguar XJ lub Range Rovera nowej generacji. Obiekt ma imponujące rozmiary.

Publikacja: 30.09.2019 08:38

JLR otwiera centrum rozwoju. Praca dla 13 tys. osób

Foto: moto.rp.pl

JLR zbudował największe i najnowocześniejsze w kraju centrum projektowania i rozwoju. Inwestycja kosztowała około 500 mln funtów. – Po raz pierwszy pracownicy z dziedzin projektowania, technologii i zakupów pracują pod jednym dachem, dzięki czemu opracowywanie nowych modeli jest znacznie szybsze i bardziej efektywne – przekonuje dyrektor generalny JLR Ralf Spaeth.

""

Nowe centrum rozwoju JLR w Gaydon

moto.rp.pl

Po oficjalnej uroczystości otwarcia szef JLR poinformował dziennikarzy, że nie chce rozmawiać o nadchodzącym Brexicie: – Dziś jest dzień świętowania dla Jaguara i Land Rovera – stwierdził. Wcześniej JLR ogłosił już, że fabryka Castle Bromwich pod Birmingham zostanie przekształcona w pierwszą w Wielkiej Brytanii elektryczną fabrykę samochodów, która zajmie się produkcją nowych pojazdów elektrycznych – w tym flagowego Jaguara XJ nowej generacji. Ma się on pojawić także w wersji wyłącznie elektrycznej. – XJ będzie inny niż wszyscy się spodziewacie, ale nadal będzie prawdziwym Jaguarem – zwinny i tak lekki, jak to możliwe – ujawnił Speth.

""

moto.rp.pl

Wraz z przebudową fabryki Castle Bromwich, JLR buduje również nowe centrum montażu akumulatorów w Hams Hall, które ma ruszyć w 2020 roku. Przy mocy produkcyjnej 150 000 jednostek będzie to najbardziej innowacyjny i zaawansowany technologicznie zakład tego typu w Wielkiej Brytanii. Wraz z Wolverhampton Engine Manufacturing Centre, stanie się głównym miejscem globalnej produkcji akumulatorów i napędów elektrycznych JLR.

""

moto.rp.pl

Szef JLR potwierdził, że programiści BMW w nowym centrum rozwoju są mile widzianymi gośćmi. BMW i Jaguar Land Rover współpracują ostatnio nad rozwojem napędów pojazdów elektrycznych. BMW planuje wprowadzić w przyszłym roku piątą generację technologii eDrive w BMW iX3. Ta wersja jednostki napędowej będzie także przyszłą bazą systemową dla nowych modeli Jaguar Land Rover.

""

Elektryczne BMW iX3.

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Koniec flagowej limuzyny Jaguara. Następcy nie będzie

Główny budynek nowego centrum rozwoju JLR wygląda imponująco. Pomieści się tu około 13 tys. pracowników. Obiekt ma 50 tys. metrów kwadratowych.

""

moto.rp.pl

JLR zbudował największe i najnowocześniejsze w kraju centrum projektowania i rozwoju. Inwestycja kosztowała około 500 mln funtów. – Po raz pierwszy pracownicy z dziedzin projektowania, technologii i zakupów pracują pod jednym dachem, dzięki czemu opracowywanie nowych modeli jest znacznie szybsze i bardziej efektywne – przekonuje dyrektor generalny JLR Ralf Spaeth.

Po oficjalnej uroczystości otwarcia szef JLR poinformował dziennikarzy, że nie chce rozmawiać o nadchodzącym Brexicie: – Dziś jest dzień świętowania dla Jaguara i Land Rovera – stwierdził. Wcześniej JLR ogłosił już, że fabryka Castle Bromwich pod Birmingham zostanie przekształcona w pierwszą w Wielkiej Brytanii elektryczną fabrykę samochodów, która zajmie się produkcją nowych pojazdów elektrycznych – w tym flagowego Jaguara XJ nowej generacji. Ma się on pojawić także w wersji wyłącznie elektrycznej. – XJ będzie inny niż wszyscy się spodziewacie, ale nadal będzie prawdziwym Jaguarem – zwinny i tak lekki, jak to możliwe – ujawnił Speth.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta