JLR (Jaguar Land Rover) założył nowe centrum rozwoju w Gaydon w Wielkiej Brytanii. Tutaj inżynierowie i projektanci marek Jaguar i Land Rover opracowywać będą przyszłe modele, takie jak Jaguar XJ lub Range Rovera nowej generacji. Obiekt ma imponujące rozmiary.

JLR zbudował największe i najnowocześniejsze w kraju centrum projektowania i rozwoju. Inwestycja kosztowała około 500 mln funtów. – Po raz pierwszy pracownicy z dziedzin projektowania, technologii i zakupów pracują pod jednym dachem, dzięki czemu opracowywanie nowych modeli jest znacznie szybsze i bardziej efektywne – przekonuje dyrektor generalny JLR Ralf Spaeth.

Nowe centrum rozwoju JLR w Gaydon

Po oficjalnej uroczystości otwarcia szef JLR poinformował dziennikarzy, że nie chce rozmawiać o nadchodzącym Brexicie: – Dziś jest dzień świętowania dla Jaguara i Land Rovera – stwierdził. Wcześniej JLR ogłosił już, że fabryka Castle Bromwich pod Birmingham zostanie przekształcona w pierwszą w Wielkiej Brytanii elektryczną fabrykę samochodów, która zajmie się produkcją nowych pojazdów elektrycznych – w tym flagowego Jaguara XJ nowej generacji. Ma się on pojawić także w wersji wyłącznie elektrycznej. – XJ będzie inny niż wszyscy się spodziewacie, ale nadal będzie prawdziwym Jaguarem – zwinny i tak lekki, jak to możliwe – ujawnił Speth.

Wraz z przebudową fabryki Castle Bromwich, JLR buduje również nowe centrum montażu akumulatorów w Hams Hall, które ma ruszyć w 2020 roku. Przy mocy produkcyjnej 150 000 jednostek będzie to najbardziej innowacyjny i zaawansowany technologicznie zakład tego typu w Wielkiej Brytanii. Wraz z Wolverhampton Engine Manufacturing Centre, stanie się głównym miejscem globalnej produkcji akumulatorów i napędów elektrycznych JLR.

Szef JLR potwierdził, że programiści BMW w nowym centrum rozwoju są mile widzianymi gośćmi. BMW i Jaguar Land Rover współpracują ostatnio nad rozwojem napędów pojazdów elektrycznych. BMW planuje wprowadzić w przyszłym roku piątą generację technologii eDrive w BMW iX3. Ta wersja jednostki napędowej będzie także przyszłą bazą systemową dla nowych modeli Jaguar Land Rover.

Elektryczne BMW iX3.

ZOBACZ TAKŻE: Koniec flagowej limuzyny Jaguara. Następcy nie będzie

Główny budynek nowego centrum rozwoju JLR wygląda imponująco. Pomieści się tu około 13 tys. pracowników. Obiekt ma 50 tys. metrów kwadratowych.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rupert Stadler, szef Audi AG

Szef Audi w areszcie

Szef Audi Rupert Stadler został aresztowany w poniedziałek. Prokuratorzy z Monachium wydali nakaz ponieważ ...

Trzecia sportowa Toyota. Następca MR2

Toyota Supra i GT86 to nie koniec sportowych Toyot. Jak zdradza Tesuya Tada, szef ...

Nowa rodzina modeli Volvo

Nowe S60: Volvo wycina diesle

Premiera dopiero późną wiosną, ale już wiadomo, że nowe Volvo S60 będzie pierwszym samochodem ...

Skoda Scala | Łatwe pożegnanie

Skoda żegna się z modelem Rapid. Następca nazywa się Scala i w sprzedaży pojawi ...

Koniec z wycinaniem filtrów DPF. Wchodzą nowe normy spalin

Rząd ma zamiar zaostrzyć przepisy dotyczące emisji spalin. Walka z autami zanieczyszczającymi powietrze przełoży ...

Audi: Nowy poziom manipulacji testami spalin. Fałszywe numery nadwozia

Afery spalinowej ciąg dalszy. Audi przyznało, że sfałszowało numery nadwozia w koreańskich samochodach testowych. ...